هرآنچه که باید پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ بدانید – خرداد ۱۴۰۱

به طور کلی این لپ تاپ جز لپ تاپ های رده بالا طبقهبندی میشود و کارهای سنگین گرافیکی شما را پشتیبانی میکند. از دیگر مشخصههای این لپتاپ میتوان به دکمههای مقاوم در برابر ضربه، ابعاد و وزن مناسب برای جابهجایی و حمل و نقل، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و نرخ رفرش بالا اشاره کرد. نمایشگر IPS LCD این لپ تاپ در اندازه 15.6 اینچ با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز است و این لپ تاپ مانند دیگر دستگاههای جدید از درایو نوری و وبکم بهره نمیبرد. حتی در مشخصات پایه، این Alienware عملکرد عالی و کیفیت ساخت محکمی را ارائه میدهد که از یک محصول درجه یک انتظار دارید.

همچنین لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 – 45 – R1JM از معدود محصولاتی است که به کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 انویدیا با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی مجهز است؛ به همین دلیل به راحتی میتواند تمام نیازهای کاربر را بر طرف کند. در کنار این پردازنده قدرتمند نیز کارت گرافیک RTX 3070 Ti انویدیا با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی، 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و یک ترابایت حافظه SSD وجود دارند که لپ تاپ ROG STRIX SCAR G733ZW – A را برای اجرای هر بازی یا نرم افزاری آماده میکنند. لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L3 را میتوانید با حافظه ۸ گیگابایتی نوع DDR4 تهیه کنید که گزینه بسیار خوبی برای این رده قیمت است. از دیگر ویژگیهای این لپ تاپ میتوان به رم 32 گیگابایت (قابل استفاده در اسلاید)، حافظهی 1 ترابایت با سرعت SSD از نوع NVMe (قابل ارتقا)، کارت گرافیکNvidia مدل RTX 3050 TI GDDR6، باتری لیتیومی 3 سلولی با ظرفیت 45WHr، سیستم خنک کننده با دو فن مجزا و مواردی از این دست اشاره کرد که لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad gaming 3-15IHU6 را به یکی از بهترینها در زمینه گیمینگ تبدیل کرده است.

پردازنده به کار رفته در این لپتاپ از نوع Intel Core i7-1165G7 است که آن را به گزینهی مناسبی برای انجام کارهای رومزه، اداری، دانشگاهی و گرافیکی متوسط تبدیل میکند. لپ تاپ یکی از وسیله های ضروری برای هر صاحب کسب و کار و هر متخصصی است. باما در ادامه مقاله لپ تاپ لنوو گیمینگ همراه باشید که قصد داریم به ویژگی های بیشتری از لپتاپ Lenovo Legion 7i Gen 6 اشاره داشته باشیم که مدل دیگری از این محصول توانسته در رتبه اول حضور پیدا کند. ۲۵۶GB SSD وزن: ۲.۲ کیلوگرم قیمت روز: حدود ۲۲ میلیون تومان اگر در بین بهترین لپتاپهای بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون به دنبال یک لپتاپ گیمینگ هستید، خرید Lenovo IdeaPad Gaming 3 را در نظر بگیرید. البته این کار با در نظر گرفتن بهترین کانفیگ ممکن صورت گرفت و قیمت خرید لپ تاپ های مخصوص بازی Lenovo نسبت به مشخصات مورد انتظار در اختیار شما قرار داده شد. یک وب کم 1080p وجود دارد برای زمانی که افراد زیادی از خانه یا در یک محیط ترکیبی کار میکنند اهمیت زیادی دارد.

لپتاپهای گیمینگ بهراحتی و بدون ایجاد مشکل میتوانند چندین کار را همزمان انجام دهند و اطلاعات بیشتری را در مقایسه با لپتاپهای معمولی، بهطور همزمان مدیریت کنند. لپتاپ IdeaPad 3 برای دانشجویانی که بیشتر وقت خود را صرف کار با برنامههای مهندسی میکنند، مقرون بهصرفه و کاربردی است. اطلاعات بیشتر را میتوانید در بنچمارک CPU و بنچمارک GPU دریافت کنید. شما همچنین با خرید این لپتاپ 3 درگاه USB، سه درگاه USB-C یک درگاه HDMI 2.1 و یک دیسپلیپورت دریافت خواهید کرد و به همین دلیل هیچوقت لازم نیست نگران لوازم جانبی خود باشید. لپ تاپ لنوو ایدیاپد گیمینگ 3 با پردازندهی اینتل Core i5-10300H و گرافیک انویدیا GTX 1650Ti قدرت کافی را برای اجرای بازیها با تنظیمات حداقلی و انجام برخی از کارهای گرافیکی نیمهسنگین خواهد داشت؛ همچنین ۱۶ گیگابایت رم DDR4 بههمراه یک ترابایت حافظهی HDD، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ مات FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه تایپ C از دیگر امکانات این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستند. در سمت انویدیا در حال حاضر کارتهای سری ۳۰ از RTX 3060 Max-Q تا RTX 3060 Max-Q قدرتمندترین و جدیدترین کارتها هستند. همچنین شرکت دل در پیکرهبندی این لپتاپ نسل 11 پردازنده 11800H با بیشترین حافظه کش و پردازشگر گرافیکی GeForce RTX 3060 و 16 گیگابایت رم بهترین تجربه بازی را برا شما فراهم میکند.

در مقایسه با برخی از این لیست حجیم نیز به نظر میرسد، اما برای کسانی که همیشه به دنبال یک سوکت برق در نزدیکی خود هستند، این لپتاپ بینظیری برای گیمینگ است. این یک لپ تاپ قدرتمند گیمینگ است، اما این دستگاه هزینه دارد. اگر هدف شما از خرید لپتاپ انحام کارهای سبک و ساده مثل تماشای آنلاین ویدیو، جستجو در اینترنت و انجام کارهای اداری است، رم ۴ گیگابایتی به همراه داریو SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. مک بوک ایر مجهز به تراشه M1، دقیقا شبیه به مک بوک ایر 2020 طراحی شده است، اما نکاتی وجود دارد که توجه به آنها خالی از لطف نخواهد بود. سری لپ تاپهای ROG Strix ایسوس از معروفترین محصولات گیمینگ هستند و به قدرتمندترین سخت افزارهای حاضر مجهز شدهاند. از طرفی خرید لپتاپ مناسب گیمینگ با توجه به انتخابهای محدود بازار ایران هم چندان امر سادهای نیست. در حال حاضر اکثر برندهایی که در بازار ایران ارائه میشوند، لپ تاپهای مطمئن و مرغوبی عرضه میکنند. اگر قیمت لپتاپهای موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه میشوید که برخی از لپتاپهای گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند.مهمترین فاکتور انتخاب لپتاپ گیمینگ، «کارت گرافیک» است! در محدوده قیمت زیر 15 میلیون تومان لپ تاپ VivoBook R465FA یکی از بهصرفه ترین لپ تاپهای موجود است.

این یکی از بهترین لپتاپهای گیمینگ قدرتمند است که تا نسل دهم اینتل Core i9 و گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ را دارد. این لپتاپ گیمینگ قابل حمل است، استفاده از آن بسیار عالی است و صفحهنمایش فوقالعاده بزرگی دارد. کلیدهای غشایی نرم این لپتاپ ممکن است برای همه مناسب نباشد و نبود وبکم یک مشگل دائمی در این مدلها است، اما با این قیمت و مشخصات ضمیمه شده، میتوان به راحتی از این مسائل چشم پوشی کرد. این لپتاپ با ضخامت حدودا 23 میلیمتری و وزن 2.2 کیلوگرمی، اندازهی معقول و خوبی دارد که برای جابهجایی دائمی هم مناسب است. مدل دیگری از لپ تاپها که برای گیم مناسب هستند و تا سقف 30 میلیون قابل تهیهاند؛ لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HE-211.tm17 است. از دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجچود در این بازه می توان به لپ تاپ دل مدل Inspiron G3 3500-D، لپ تاپ 14 اینچ و جذاب Zephyrus G14 GA401IH-A که یک لپ تاپ گیمینگ سبک با ظرفیت باتری بالاست و لپ تاپ نیمه حرفه ای IdeaPad Gaming 3-EE شرکت لنوو اشاره کرد. حال با توجه به اهمیت خرید یک لپ تاپ گیمینگ در این مقاله تصمیم گرفتهایم تا برای بودجههای مختلف؛ بعنوان مثال 25 الی 80 میلیون، از بهترین لپ تاپ گیمینگ رونمایی کنیم تا با دغدغهی کمتری نسبت به خرید این نوع لپ تاپها اقدام کنید.

این دستگاه دارای یک پردازنده قوی از سری H و کارت گرافیک با حافظه بالا است که دارای سیستم خنک کننده مناسب با دو فن مجزا میباشد و دارای یک مادربرد حرفهای است که فعالیتهای حرفهای کاربران را پشتیبانی میکند. این پردازنده قدرت پردازش بالا و مصرف انرژی کمتری دارد؛ در نتیجه میزان شارژدهی باتری مکبوکها تا بیشتر از ۱۵ ساعت افزایش یافت. اگر به فروشگاه های مختلف فیزیکی یا مجازی مراجعه کنید، بیشترین طیف لپ تاپ هایی که در بازه قیمتی 20 الی 30 میلیون مشاهده خواهید کرد، مربوط به برند های ایسوس، لنوو، اچ پی و ایسر خواهد بود، اما برند های دل و اپل نیز لپ تاپ های قدرتمندی هستند که در کنار Msi و مایکروسافت همگی جز محبوب ترین سازندگان لپ تاپ در سراسر دنیا هستند که از میزان رضایت و فروش بالایی بهره مند هستند. GS66 دارای بسیاری از ویژگیهای لپتاپ گیمینگ Nvidia است که همگی قدرتمند، نازک، بیصدا و سبک کار میکنند. اگر شما در فکر این هستید که بهترین لپ تاپ گیمینگ خریداری کنید یا کامپیوترهای بازی، خوب برخی از بهترین لپتاپها میتوانند جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ شوند، چون لپتاپهایی هستند که مانند کامپیوترهای دسکتاپ به اندازه کافی قدرتمند هستند و شما میتوانید از آنها برای اهداف دیگرتان مانند تحصیل و کسب و کار استفاده کنید.

مشخصات: Intel Core i5-10300H :CPU Nvidia GTX1650 GDDR6 :GPU رم: ۸GB DDR4 حافظه: ۱TB SSD وزن: ۲.۱۵ کیلوگرم قیمت روز: حدود ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان Aspire A715-75G-52C2، یکی از مدلهای زیبا و خوش ساخت کمپانی Acer است که با داشتن پردازندهی نسل دهم اینتل Core i5 با حداکثر سرعت ۴.۵ گیگاهرتز، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مات با کیفیت Full HD و باتری چهار سلولی با ۷ ساعت شارژدهی، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب میکند. Max-Q یک مفهوم طراحی جدید است که توسط انویدیا ایجاد شده است و با استفاده از این فناوری میتوان لپتاپهای نازک، سبک و قدرتمندی که مجهز به کارتهای گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 و غیره است ساخت. لپ تاپ Aspire 7 A715 از پردازندهی 10750H با فرکانس بوست 5.0 گیگاهرتز و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 انویدیا با 4 گیگابایت حافظه ویدیویی بهره میبرد و از این نظر بین لپتاپهایی در این محدوده قیمت، برتری خاصی دارد.

تکمیلکننده این ترکیب، نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است که از نرخ تازهسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی میکند. این لپتاپ مجهز به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مات با کیفیت HD، باتری ۴۱ وات ساعت، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C و پردازندههای میانرده با کیفیت نسبتاً بالا است. در این بازه قیمتی لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-CJ نیز حضور دارد که قیمتی پایین تر از دو مدل بالا دارد و برای گیم نیز کاملا مناسب است. در این بازه قیمتی دو لپ تاپ گیمینگ ایسوس و لپ تاپ مخصوص بازی لنوو حضور دارند. با توجه به ویژگیهای لپتاپهای گیمینگ که پیش از این به آنها اشاره کردهایم، این مدل لپتاپ برای بسیاری از افراد میتواند یک گزینه مناسب باشد. هر چند شما همواره میتوانید به وسیله یک هاب USB با کیفیت، تعداد پورتهای پرکاربرد USB خود را افزایش دهید. بهتر است چند مورد آخر لیست را همان بدترین برندهای لپ تاپ گیمینگ در سال 2018 یاد کنیم! نقطه قوت محصولات اوریجین پی سی که سبب شده همچنان در بین ده برند برتر لپ تاپهای بازی باقی بماند، ارائه قابلیتهای سفارشیسازی بسیار زیاد است. نکته مهم در خرید لپ تاپ های مخصوص گیمینگ توجه به cpu آنها می باشد که بهتر است از نسل های 8 یا 9 به بالا باشد، مدل های core i5 و core i7 به بالا بهترین کارکرد را برای شما خواهند داشت.

باید اعتراف کنیم، لپتاپ ایسوس یکی از پرطرفدارترین و قویترین لپتاپها در بازار است. دومین لپ تاپ در این بازه لپ تاپ مخصوص بازی ایسوس به نام G532LWS-A است. دومین انتخاب در این بخش لپ تاپ شرکت ریزر می باشد. همچنین این لپتاپ به دو پورت USB 3، یک USB 2 و یک USB Type-C در کنار پورتهای HDMI، جک ۳.۵ میلیمتری و شبکه مجهز است. ما سعی کردیم مهمترین المانها در خرید یک لپ تاپ گیمینگ بررسی کنیم. اگر نیازی به حمل آنها ندارید قطعا کامپیوتر های گیمینگ می توانند برای شما از لحاظ هزینه ای و اجرا بهتر باشند. لپتاپ گیمینگ به معنای سرعت بالا، حافظه بیشتر، گرافیک بهتر و قدرت پردازش سریعتر است. که تمامی بازی های روز را با تنظیمات بسیار بالا، به راحتی و روان اجرا می کند. قدرت پردازشی بالا، 32 گیگابایت رم ، کارت گرافیکی RTX 2070 با حافظه 8 گیگابایت و پردازنده Intel Core-i9 10885H از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این لپ تاپ مخصوص بازی است.