هدف WTI بازپس گیری 75.00 دلار با افزایش امید به بهبودی چین، سخنرانی فدرال رزرو پاول در کانون توجه قرار گرفته است.

افزایش ترس از رکود در ایالات متحده در حال حاضر تقاضای نفت را در یک سال گذشته کاهش داده است. و به نظر می رسد کاهش بیشتر سفارشات نفت به دلیل انتظارات از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در بحبوحه افزایش سرسام آور اشتغال در بازار کار ایالات متحده در ماه ژانویه است. افزایش محض در تعداد اشتغال ایالات متحده علیرغم کندی فعالیت ها، نبرد با تورم را زشت تر کرده است. افزایش نیروی کار قوی تر از حد انتظار می تواند به روند کاهشی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) منجر شود.

در همین حال، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در حاشیه کنفرانس هفته انرژی هند در روز یکشنبه اظهار داشت: «تولیدکنندگان نفت ممکن است مجبور شوند سیاست‌های تولید خود را پس از بهبود تقاضا در چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، بازنگری کنند. “، همانطور که رویترز گزارش کرده، هجوم آدرنالین به گاوهای نفتی تزریق کرده است. وی همچنین مدعی شد: نیمی از رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری از چین خواهد بود.


اشتراک گذاری:

  • قیمت نفت نزدیک به 75.00 دلار در میان امید به بهبود قوی در چین افزایش یافته است.
  • بیرول از آژانس بین المللی انرژی مدعی شد نیمی از رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری از چین خواهد بود.
  • سرمایه‌گذاران باید در سخنرانی فدرال‌رزرو پاول، خود را برای هدایت نرخ بهره جنگ‌طلبانه آماده کنند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/wti-aims-to-recapture-7500-as-chinas-recovery-hopes-soar-fed-powells-speech-in-focus-202302070142

حرکت بهبود در قیمت نفت علیرغم احتیاط در جو بازار بسیار محکم تر بود. در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از چاپ بالاترین قیمت 4 هفته اخیر 103.40 به نزدیک 103.17 اصلاح شد. پس از یک دوره سه روزه برنده قوی، انتظار می‌رود شاخص USD عملکرد جانبی را پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) که قرار است برای روز سه‌شنبه برگزار شود، نشان دهد.

وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در آستانه گرفتن مقاومت بحرانی 75.00 دلار در جلسه آسیایی است. طلای سیاه پس از کاهش به نزدیک به 72.60 دلار در بحبوحه امیدهای فزاینده به بهبود اقتصادی در چین پس از از بین بردن کنترل های همه گیر، بهبود چشمگیری یافت.

برای راهنمایی بیشتر، سرمایه گذاران اطلاعات مربوط به ذخایر نفت توسط موسسه آمریکایی نفت آمریکا (API) را برای هفته منتهی به 3 فوریه زیر نظر خواهند داشت.