نفت خام WTI با توجه به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، بزرگترین زیان روزانه در شش هفته گذشته را به بالای 74.00 دلار کاهش داد.

در حالی که بازارها برای سه ماهه اول (سه ماهه اول) تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) ایالات متحده آماده می شوند، نفت خام WTI زخم های خود را در پایین ترین سطح ماهانه در حدود 74.00 دلار لیس می زند. با انجام این کار، طلای سیاه یک روند نزولی دو روزه را تجربه کرد و در عین حال بزرگترین ضرر روزانه 1.5 ماهه را تثبیت کرد.

با نگاهی به آینده، مشکلات رکود، ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده را برجسته می کند و از این رو هرگونه شگفتی منفی می تواند بر قیمت نفت خام WTI تأثیر بگذارد.

تحلیل فنی

با این حال، آخرین بازگشت شاخص انرژی می تواند به کاهش ارزش دلار آمریکا و خوش بینی محتاطانه در بازار مرتبط باشد. با این حال، نگرانی در برابر داده های کلیدی ایالات متحده، خریداران نفت را تحریک می کند.

لازم به ذکر است که به نظر می رسد نگرانی های اخیر پیرامون کشمکش آمریکا و چین و موضع سخت روسیه، خرس های نفتی را به چالش می کشد. در اوایل روز، سود صنعتی چین نیز بهبود یافت و به WTI اجازه داد تا روند نزولی قبلی را متوقف کند.


اشتراک گذاری:

  • نفت خام WTI جهش اصلاحی را در پایین ترین حد چهار هفته اخیر نشان می دهد.
  • بازگشت دلار آمریکا، مشکلات رکود، طلای سیاه را پیش از این با وجود افزایش موجودی، غرق کرد.
  • تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، کاتالیزورهای ریسک در میان نگرانی های نزولی در مورد معیار انرژی، به دنبال مسیرهای روشن هستند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/wti-crude-oil-pares-the-biggest-daily-loss-in-six-weeks-above-7400-with-eyes-on-us-gdp-202304270551

در صفحه‌ای دیگر، درآمدهای خوش‌بینانه مایکروسافت و شرکت مادر گوگل، آلفابت، به نزدک این امکان را داد که محکم‌تر باقی بماند. با این حال، تشدید نگرانی های بانک اول جمهوری (FRB) به دلیل سقوط 20 درصدی دیگر قیمت سهام در روز چهارشنبه به دنبال رکود 50 درصدی روز قبل، بر احساسات تاثیر گذاشته و خریداران نفت را تحریک می کند.

در مقابل این پس‌زمینه، معاملات آتی سهام ایالات متحده سودهای ملایمی را چاپ می‌کنند و شاخص دلار آمریکا و همچنین بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده کاهش می‌یابد.

با این حال، اظهارات جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، نگرانی‌ها را در مورد تنش ژئوپلیتیکی در میان دو اقتصاد برتر جهان افزایش داد. رایموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در گفت‌وگو با رویترز گفت: «شرکت‌های محاسبات ابری چینی مانند Huawei Cloud و Alibaba Cloud می‌توانند تهدیدی برای امنیت ایالات متحده باشند. این سیاستگذار همچنین متعهد شد که درخواست اضافه کردن آنها به فهرست کنترل صادرات را بررسی کند.

شکست واضح نزولی ۱۰۰-DMA، نفت خام WTI را امیدوار نگه می‌دارد تا پایین‌ترین قیمت فوریه ۷۲.۵۰ دلار را بازبینی کند.

سقوط شاخص انرژی در روز گذشته می‌تواند با جهش اصلاحی دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته و همچنین وضعیت ریسک در بازار مرتبط باشد. شایان ذکر است که ضعف قیمت‌ها، داده‌های موجودی انبار مثبت قیمت از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) و همچنین از منبع صنعتی موسسه نفت آمریکا (API) را نادیده می‌گیرد.

در جای دیگر، معاون نخست وزیر روسیه، الکساندر نواک، چالش های مسکو را به دلیل تحریم های غرب و سقف قیمت انرژی در روز چهارشنبه کنار گذاشت. این سیاستگذار همچنین از اوپک پلاس تمجید کرد و گفت: «بدون اوپک و متحدانش (اوپک پلاس)، امنیت انرژی خطراتی را تهدید می‌کند.