نفت خام 80.00 دلار در هر بشکه

  • روسیه اعلام کرد که ممکن است تولید نفت خود را در اوایل ژانویه کاهش دهد.
  • بازارهای ایالات متحده در روز جمعه در بحبوحه تعطیلات کریسمس زودتر بسته می شوند.
  • WTI پس از رسیدن به بالاترین سطح ماهانه، اندکی عقب نشینی کرد.

همچنین، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، به سیم‌ها برخورد کرد و گفت که واشنگتن در حال انجام «جنگ نیابتی» علیه مسکو است و خطر درگیری بین روسیه و آمریکا زیاد است.

قیمت نفت خام روز جمعه افزایش یافت و بشکه وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به 80.00 دلار نزدیک شد. نفت علی‌رغم لحن ملایم سهام و تقویت دلار آمریکا، به کمک اخباری که از روسیه می‌آید، افزایش یافت، زیرا الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که به دلیل سقف قیمت، ممکن است جریان گاز از اتحادیه اروپا به آسیا منحرف شود. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که روسیه ممکن است در اوایل سال 2023 تولید نفت خود را 5 تا 7 درصد کاهش دهد تا در پاسخ به محدودیت قیمت نفت خام و مشتقات پالایش شده باشد. کاهش تولید می تواند به 500000 تا 700000 بشکه در روز برسد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/wti-price-analysis-crude-oil-challenging-8000-a-barrel-202212231509

شایان ذکر است که بازارهای ایالات متحده در اوایل این جمعه قبل از جشن کریسمس بسته می شوند، به این معنی که نوسانات احتمالاً در بقیه روز محدود خواهد بود.

سطوح WTI برای تماشا

WTI قبل از ریزش چند سنت، 80.00 دلار را لمس کرد، اما با توجه به قرائت‌های فنی در نمودار روزانه، بالاتر از آن است. این ارز در بالاترین سطح خود از 5 دسامبر معامله می شود و از پایین ترین سطح چند ماهه 70.08 دلار بهبود می یابد. بالاترین قیمت ماه دسامبر 83.33 دلار بود که یک هدف صعودی بالقوه برای هفته آینده است. اگر طلای سیاه فراتر از آن بشکند، یک رالی به سمت 85.00 دلار روی میز است. کاهش کوتاه مدت احتمالاً با خریداران در حدود 78.70 دلار مواجه خواهد شد و سطح پشتیبانی بعدی در 78.15 دلار خواهد بود.