معامله گران برای تشویق چین، اخبار صندوق بین المللی پول، کاهش قیمت نفت در میان جزئیات متفاوت تلاش می کنند

در ادامه، تاجران در منطقه آسیا-اقیانوسیه به بودجه اتحادیه هند برای سال مالی 2023-24 و داده های سه ماهه اشتغال نیوزیلند برای مسیرهای فوری توجه خواهند کرد. با این حال، حکم فدرال رزرو کلید راهنمای روشن است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/asian-stock-market-traders-struggle-to-cheer-china-imf-news-softer-oil-price-amid-mixed-details-202301310410

در میان این بازی‌ها، شاخص ام‌اس‌سی‌آی از سهام آسیا-اقیانوسیه خارج از ژاپن، زیان‌های وال استریت را دنبال می‌کند در حالی که نزولی روزانه 1.20 درصدی را ثبت می‌کند، در حالی که شاخص Nikkei 225 ژاپن با 0.25 درصد کاهش به 27375 رسیده است. با انجام این کار، سهام ژاپنی نمی‌تواند داده‌های عمدتاً خوش‌بینانه از توکیو و همچنین اخبار مثبت در مورد ویروس کرونا و رشد بازارهای نوظهور را در بحبوحه ترس از حرکت‌های جنگ‌طلبانه بانک ژاپن (BoJ) خوشحال کند.

نرخ بیکاری ژاپن در ماه دسامبر بدون تغییر نزدیک به 2.5٪ باقی مانده است، اما تجارت خرده فروشی در پیش بینی بازار از 0.5٪ گذشته است و به 1.1٪ در طول ماه اعلام شده رسیده است. در همین راستا، تولید صنعتی نیز با 0.1- درصد اجماع در ماه دسامبر از -1.2 درصد عبور کرد.

بازارهای آسیایی نمی توانند سیگنال های خوش بینانه چین و صندوق بین المللی پول (IMF) را تشویق کنند، زیرا احساسات پیش از داده های سطح بالا و نشست های بانک مرکزی محتاط است. افزودن قدرت به اضطراب بازار می تواند داده های اخیر قوی تر ایالات متحده و ترس های اقتصادی در حال ظهور آسیا باشد.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که ترس از سقوط سهام در هند به دلیل شکست شرکت آدانی و امید به پایین‌ترین رشد در سه سال اخیر، فشار نزولی بر سهام هند وارد می‌کند. علاوه بر این، خرده‌فروشی ضعیف در استرالیا و ترس از رشد چین، سهام استرالیا و نیوزیلند را کنار گذاشته است.

  • معاملات سهام آسیا-اقیانوسیه در هم آمیخته است، زیرا معامله گران محتاطانه پیش از داده ها/رویدادهای رده بالا هستند.
  • پیش‌بینی‌های مثبت PMI چین و صندوق بین‌المللی پول به سرفصل‌های مرتبط با کووید می‌پیوندند تا سوگیری صعودی را تقویت کنند.
  • نگرانی‌های متفاوت پیرامون چین، به دلیل کاهش سود صنعتی، احساسات ضعیف در هند و مذاکرات تندرو BoJ، خریداران سهام را بررسی می‌کند.
  • S&P 500 Futures در تمدید زیان وال استریت در میان امید به بازگشت اقتصادی تردید دارد.

در جای دیگر، صندوق بین‌المللی پول (IMF) اخیراً تخمین‌های رشد جهانی خود را افزایش داد و در عین حال گفت که کاهش رشد بازارهای نوظهور در سال 2022 به پایان رسید. وام‌دهنده جهانی همچنین اظهار داشت که برآوردها با پس‌زمینه افزایش جزئی چشم‌انداز رشد جهانی در سال 2023 انجام می‌شود. تقاضای «به‌طور شگفت‌آور انعطاف‌پذیر» در ایالات متحده و اروپا، کاهش هزینه‌های انرژی و بازگشایی اقتصاد چین پس از کنار گذاشتن محدودیت‌های سختگیرانه کووید-19 توسط پکن، به کمک آن‌ها انجام شد. شایان ذکر است که به نظر می رسد ترس صندوق بین المللی پول از تورم بر جو بازار تاثیر می گذارد.

به‌جز کاتالیزورهای ریسک، قیمت‌های پایین‌تر نفت نیز کفی را در سهام آسیا-اقیانوسیه ایجاد کرد. با این حال، نفت خام WTI تا زمان انتشار یک روند نزولی سه روزه نزدیک به 78.00 دلار را نشان می دهد. در همین راستا می توان سهام ایالات متحده و S&P 500 Futures را به صورت ملایم ارائه داد.

پیش از این، حمایت از نمایه ریسک می‌تواند اخباری باشد که نشان می‌دهد آمادگی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای لغو وضعیت‌های اضطراری ناشی از کووید از 11 مه، اخیراً به نفع مشخصات ریسک‌پذیر بوده است. روز دوشنبه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) به گزارش رویترز، گفت: «موج فعلی عفونت‌های کووید-19 در چین در حال پایان است و در تعطیلات سال نو قمری هیچ بازگشت قابل‌توجهی در موارد ابتلا به این بیماری مشاهده نشده است.»

از سوی دیگر، سهام چین با افزایش قیمت شاخص NBS Manufacturing PMI به 50.1 در مقابل 49.7 پیش بینی بازار و 47.0 قبلی رسید، در حالی که PMI غیر تولیدی نیز با رقم 54.4 در مقایسه با 51.0 مورد انتظار و 41.6 پیش بینی شده بود. با این حال، قرارداد سود صنعتی کشور در سال 2022.