معاملات مس در هم تنیده است زیرا کسری بازار در تضاد با سیگنال‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو و مشکلات کووید در چین است.

در جاهای دیگر، قرنطینه اطراف منطقه که شامل بزرگترین کارخانه آیفون در جهان است، امیدها را برای کاهش سیاست صفراوی کووید در چین به چالش کشید. علاوه بر این، رویترز به نقل از آخرین ارقام کمیسیون ملی بهداشت چین، نشان می دهد که موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است. در این خبر آمده است: «چین در 2 نوامبر 3372 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را گزارش کرد که از این تعداد 581 مورد علامت و 2791 مورد بدون علامت بودند.

قیمت مس بدون جهت باقی می ماند در حالی که در اوایل پنجشنبه در اطراف پایین ترین سطح هفتگی تلاش می کند. با این حال، ماتریس تقاضا-عرضه و کاهش دلار آمریکا به نفع خریداران فلزات است، اما به نظر می‌رسد ترس از نرخ‌های بالاتر و تقاضای کمتر از سوی چین، بزرگترین خریدار فلز در جهان، قیمت‌های کالا را به چالش می‌کشد.

در ادامه، احتمالاً قیمت مس در میان نگرانی‌های اقتصادی گسترده و افزایش پیش‌بینی‌شده دلار آمریکا کاهش می‌یابد. با این حال، PMI امروز خدمات ISM ایالات متحده برای ماه اکتبر، که پیش بینی می شود در ماه اکتبر به 55.5 کاهش یابد در مقایسه با 56.7 در قرائت های قبلی، قبل از گزارش مشاغل روز جمعه به حرکت های کوتاه مدت هدایت می شود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/copper-trades-mixed-as-market-deficit-contrasts-hawkish-fed-signals-chinas-covid-woes-202211030625لازم به ذکر است که چشم انداز فلز صنعتی نیز به دلیل اقدام روز گذشته فدرال رزرو بدتر شد. افزایش 75 واحدی در نرخ معیار فدرال رزرو در ابتدا باعث خوش بینی بازار شد زیرا بیانیه نرخ احتمال افزایش نرخ بهره را آهسته تر نشان داد. در این به‌روزرسانی آمده است: «انباشته شدن سخت‌گیری سیاست‌های پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارد». با این حال، سخنرانی پاول موج ریسک گریزی را برانگیخت، زیرا او به لزوم کاهش تورم «قاطعانه» اشاره کرد و در عین حال بازی کمی طولانی تر برای سیاست محدودکننده را پیشنهاد کرد.

گروه بین المللی مطالعات مس گفت: «بازار مس تصفیه شده جهان در ماه اوت 16000 تن کسری داشت در حالی که 80000 تن در ژوئیه بود.» این خبر همچنین به نقل از ICSG می گوید که در هشت ماهه اول سال، بازار با کسری 292000 تنی در مقایسه با کسری 152000 تنی در مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

  • قیمت مس در بحبوحه ترس از نرخ های بالاتر و تقاضای کمتر، برای تشویق به عقب نشینی در DXY تلاش می کند.
  • چین اعداد قوی ویروس کرونا را گزارش می‌کند، پاول، رئیس فدرال رزرو، امید به افزایش آهسته‌تر نرخ بهره را رد می‌کند.
  • بازار جهانی مس پالایش شده 16000 تن کسری در ماه اوت گزارش کرد.

در حالی که حال و هوای معامله گران فلز قرمز را به تصویر می کشید، قیمت مس در COMEX با قیمت ملایمی نزدیک به 3.4480 دلار به نظر می رسید، در حالی که رویترز قرارداد سه ماهه در بورس فلزات لندن (LME) را با قیمت 7621 دلار، 0.10 درصد کاهش، در حدود 05 اعلام کرد. : 21 GMT