معاملات آتی S&P 500 با گسترش مذاکرات در مورد تضمین سپرده در بحبوحه ورشکستگی بانکی، بالاتر می رود، بازدهی باز می گردد.

احساسات بازار در اوایل روز سه‌شنبه تغییر می‌کند زیرا تعطیلات در ژاپن بازدهی را محدود می‌کند در حالی که معاملات آتی سهام تلاش می‌کند تا امید به تضمین سپرده‌ها را در بحبوحه بحران بانکی قریب‌الوقوع تقویت کند.


اشتراک گذاری:

  • در میان عناوین مختلف در مورد بحران بانکی، فدرال رزرو، احساسات بازار محتاطانه خوش بینانه است.
  • بلومبرگ گزارش می دهد که مقامات ایالات متحده در مورد راه هایی برای تضمین تمام سپرده های بانکی تحت FDIC صحبت می کنند.
  • تردیدها در مورد پوشش بیمه، شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو باعث شد تا پیش از تعطیلات ژاپن، اوراق قرضه در آسیا بهبود یابد.

با این حال، آخرین مطالعه از ابزار FedWatch CME به احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی در روز چهارشنبه نزدیک به 75 درصد اشاره می کند که نسبت به هفته گذشته 65 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که ترس از ناتوانی FDIC در پوشش سپرده های بانکی ایالات متحده، به دلیل محدودیت وجوه موجود در ذخایر، به تردیدهای پیرامون معامله UBS-Credit Suisse می پیوندد تا در بحبوحه نشست ضعیف آسیایی، وضعیت ریسک پذیری را بررسی کند. .

شایان ذکر است که بازارهای رکود به دلار آمریکا اجازه می‌دهند تا زخم‌های خود را نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر لیس بزند، در حالی که قیمت طلا پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح سال گذشته (YTD) در روز گذشته، حرکت صعودی خود را افزایش می‌دهد.

رویترز در اوایل سه‌شنبه در آسیا گزارش داد، تحلیلگران S&P فکر می‌کنند بعید است که برخی از ورشکستگی‌های بانک‌های آمریکا مانع از پایبندی سیاست‌گذاران به کار مهار تورم شود. آژانس رتبه بندی جهانی همچنین اشاره کرد که تصمیم به حذف اوراق قرضه AT1 Credit Suisse ممکن است به هزینه سرمایه بالاتر برای بانک ها کمک کند. در همین راستا نظرات یک قانونگذار ارشد سوئیسی بود که روز دوشنبه هشدار داد “ادغام UBS-Credit Suisse یک خطر بزرگ است.”

با نگاهی به آینده، داده های طبقه دوم مسکن از ایالات متحده می تواند به کاتالیزورهای ریسک برای هدایت حرکت های کوتاه مدت بازار بپیوندد. با این حال، توجه عمده به جلسه سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه معطوف خواهد شد.

S&P 500 فیوچرز در حالی که حال و هوا را به تصویر می‌کشد، پس از تازه‌سازی بالاترین سطح هشت روزه، سودهای ملایمی را در حدود 3990 چاپ می‌کند، در حالی که بازده اوراق خزانه‌داری غیرفعال می‌ماند اما جهش روز قبل را در پایین‌ترین حد چند روزه نگه می‌دارد. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین سطح از سپتامبر 2022 در روز قبل رسید.

همچنین بخوانید: فارکس امروز: ارزها به بهبود احساسات بازار پاسخ می دهند، فدرال رزرو در مرکز قرار می گیرد


منبع: https://www.fxstreet.com/news/sp-500-futures-grind-higher-yields-rebound-as-talks-of-deposit-guarantee-spread-amid-banking-debacle-202303210144

بلومبرگ گزارش داد: «مقامات ایالات متحده در حال مطالعه راه هایی هستند که می توانند به طور موقت پوشش شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) را به همه سپرده ها گسترش دهند، اقدامی که ائتلافی از بانک ها به دنبال آن هستند و استدلال می کنند که برای جلوگیری از یک بحران مالی احتمالی لازم است. این خبر به نقل از افراد ناشناس با اطلاع از مذاکرات می‌گوید: «کارمندان وزارت خزانه‌داری در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تنظیم‌کننده‌های فدرال دارای اختیارات اضطراری کافی برای بیمه موقت سپرده‌های بیش از سقف 250000 دلاری در اکثر حساب‌ها بدون رضایت رسمی از یک کنگره عمیقاً تقسیم‌شده هستند یا خیر.