مصرف کنندگان بیشتر از آنچه به دست آورده اند خرج می کنند – Wells Fargo

«یک نکته این است که اگر رشد درآمد شخصی واقعی یکبار مصرف ادامه یابد، خانوارها منبع پایدارتری از قدرت خرید را دریافت خواهند کرد. انتظارات پایه ما این است که در حالی که تورم در حال چرخش است، مسیری طولانی و پر از دست انداز کاهش خواهد یافت که در ماه های آینده مجدداً بر رشد درآمد قابل تصرف واقعی فشار نزولی وارد خواهد کرد. علاوه بر این، با توجه به اینکه بیشتر معیارهای تقاضای نیروی کار شروع به افزایش می‌کنند، رشد دستمزد باید به زودی تعدیل شود، و با این که این بزرگترین منبع درآمد برای اکثر خانوارها است، افزایش دستمزد کمتر به رشد درآمد اسمی شخصی ضربه می‌زند. بنابراین خانوارها احتمالاً به صرفه جویی کمتری از درآمد ماهانه خود برای مصرف ادامه خواهند داد.»


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-consumers-keep-spending-more-than-they-earned-wells-fargo-202210281531

داده های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که هزینه های واقعی در سپتامبر و آگوست 0.3 درصد افزایش یافته است. PCE اصلی به 5.1٪ صعود کرد. تحلیلگران ولز فارگو خاطرنشان می‌کنند که برای هشتمین بار در 9 ماه گذشته، مصرف‌کنندگان پس از تعدیل تورم در ماه سپتامبر، بیش‌تر از درآمدشان پول خرج کردند. آنها استدلال می کنند که این هزینه ها ناشی از کاهش ناپایدار پس انداز و اتکای بیش از حد به اعتبار است، و آنها گمان می کنند که پایان خوبی نخواهد داشت مگر اینکه درآمد قابل تصرف واقعی افزایش یابد.

نقل قول های کلیدی:

کاهش تورم اصلی PCE، آموزگار ابزار سنجش تورم برای سیاستگذاران فدرال رزرو، در ماه سپتامبر به 5.1 درصد رسید که نسبت به 4.9 درصد قبلی افزایش یافت و بازتابی از افزایش مشابه در تورم اصلی CPI بود. تمایز اصلی این است که داده های امروزی چرخه جدیدی را برای تورم اصلی PCE نشان نمی دهند. این نقطه عطف در ماه فوریه زمانی که به 5.4 درصد رسید به دست آمد. با این حال، سرعت سریع تورم هسته ای کم و بیش باعث افزایش 75 واحدی دیگر در جلسه FOMC در روز چهارشنبه 2 نوامبر می شود. اگر تورم به میزان قابل توجهی همانطور که انتظار داریم کاهش یابد، می تواند آخرین افزایش 75 واحدی در این چرخه باشد. به، که امکان سرعت تدریجی تر سفت شدن را فراهم می کند.