فشارهای تورمی گسترده تر در حال کاهش است – RBC

«گزارش تورم نوامبر ایالات متحده باعث کاهش بیشتر فشارهای تورمی شد. با کاهش فشار قیمت برای همه دسته‌های اصلی، نرخ کل قیمت به 7.1 درصد از 7.7 درصد سال به سال در اکتبر کاهش یافت.

نیازی به گفتن نیست که با وجود رشد سبز در کوتاه مدت، رشد قیمت قبل از رسیدن به هدف 2 درصدی فدرال رزرو بیشتر کاهش می یابد. و تقاضای مصرف‌کننده انعطاف‌پذیرتر بوده است و به روندهای تورمی کمی اضافه کرده است. با این حال، نرخ‌های بهره بالاتر قدرت خرید خانوارها را در سال آینده کاهش می‌دهد و ما به دنبال این هستیم که تورم همچنان به طور کلی پایین‌تر باشد. به طور کلی، انتظار می‌رود که برای نشست فردای فدرال رزرو 50 بشکه در روز افزایش یابد و پس از آن در سه ماهه اول سال آینده 50 بشکه دیگر افزایش یابد، پیش از اینکه فدرال رزرو برای توقف چرخه فعلی و ارزیابی مجدد احساس راحتی کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-broader-inflation-pressures-are-easing-rbc-202212131651

داده های منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده از 7.7 درصد به 7.1 درصد سالانه کاهش یافته است. تحلیلگران RBC Capital Markets معتقدند که فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال رزرو را 50 واحد در روز چهارشنبه افزایش داده است و با توجه به اینکه نشانه های تورم تشویق کننده تر، توقف در اوایل سال 2023 را بیشتر می کند.

نقل قول های کلیدی: