فروش دلار آمریکا بر روی ارقام ملایم تورم ایالات متحده افزایش می یابد

دلار آمریکا (USD) پس از ثبت ضررهای سنگین در برابر رقبای اصلی خود در روز پنجشنبه، در تلاش است تا فشار فروش را از بین ببرد. به نظر می رسد داده های مربوط به تورم مصرف کننده و تولیدکننده در ماه مارس از ایالات متحده، محرک اصلی ضعف گسترده دلار آمریکا باشد، زیرا بازارها احتمال قوی یک یا چند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو) را در نیمه دوم سال پیش بینی می کنند.

یورو با 57.6 درصد بیشترین وزن را در شاخص دارد و پس از آن ین (13.6 درصد)، پوند انگلیس (11.9 درصد)، CAD (9.1 درصد)، کرون (4.2 درصد) و CHF (3.6 درصد) قرار دارند. از این رو، کاهش شدید جفت یورو/دلار می‌تواند به افزایش شاخص دلار کمک کند، حتی اگر دلار آمریکا در برابر برخی از ارزهای دیگر سبد کاهش یابد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-devaluation-continues-after-us-inflation-data-202304131001

یورو/دلار آمریکا روز چهارشنبه افزایش شدیدی را ثبت کرد و در اوایل روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود ادامه داد و به بالاترین سطح خود از مارس 2022 به بالای 1.1050 رسید. شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه هنوز به بالای 70 صعود نکرده است، که نشان می دهد این جفت قبل از اینکه از نظر فنی بیش از حد خرید شود، فضای بیشتری در جهت صعودی دارد.


اشتراک گذاری:

  • پس از فروش روز چهارشنبه، دلار آمریکا در برابر رقبای اصلی خود به تضعیف ادامه داد.
  • چشم انداز فنی EUR/USD نشان می دهد که جفت ارز فضای بیشتری برای صعود دارد.
  • با توجه به اینکه بازارها به سیاست سست‌تر فدرال رزرو نگاه می‌کنند، دلار آمریکا می‌تواند برای یک بازگشت ثابت مشکل داشته باشد.

شاخص دلار آمریکا، همچنین به عنوان DXY یا USDX شناخته می شود، یک شاخص معیار است که توسط فدرال رزرو ایالات متحده در سال 1973 ایجاد شد. DXY به طور گسترده به عنوان ابزاری برای اندازه گیری ارزش دلار آمریکا (USD) در بازارهای جهانی استفاده می شود. این شاخص با اندازه‌گیری عملکرد دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز خارجی، یورو، ین ژاپن (JPY)، کرون سوئد (SEK)، پوند بریتانیا (GBP)، فرانک سوئیس (CHF) و کانادا محاسبه می‌شود. دلار (CAD).

در روز پنجشنبه، BLS اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای تقاضای نهایی در ایالات متحده از 4.9٪ در فوریه (بازبینی شده از 4.6٪) به 2.7٪ به صورت سالانه در ماه مارس کاهش یافت. به صورت ماهانه، PPI و Core PPI به ترتیب در 0.5- و 0.1- درصد قرار گرفتند که باعث شروع فروش جدید دلار شد.

محرک های بازار دیجست روزانه: شاخص دلار آمریکا در حال کاهش است

  • احتمال افزایش 25 واحد پایه دیگر FedWatch Tool CME Group FedWatch Tool در ماه می، بالای 60 درصد است. با این حال، بازارها بیشتر از 90 درصد احتمال می دهند که فدرال رزرو تا ماه سپتامبر نرخ بهره خود را به محدوده 4.75 تا 5 درصد کاهش دهد، حتی اگر در جلسه آتی افزایش نرخ را انتخاب کند.
  • شاخص دلار آمریکا (DXY)، که عملکرد دلار را در برابر سبدی از شش ارز اصلی دنبال می‌کند، پس از کاهش 0.6 درصدی در روز چهارشنبه، به پایین‌ترین سطح خود از اوایل فوریه به زیر 101.00 رسید. 2023-low برای DXY در 100.82 قرار دارد.
  • نشریه هفتگی وزارت کار ایالات متحده فاش کرد که در هفته منتهی به 8 آوریل 239,000 مورد اولیه بیکاری وجود داشته است که از 228,000 در هفته قبل افزایش یافته است.
  • با اظهار نظر در مورد داده‌های تورم CPI، “آغاز پایان افزایش نرخ – یا آغاز شمارش معکوس برای کاهش هزینه‌های استقراض؟ به نظر می‌رسد این پیام بازارهایی است که برای قیمت‌گذاری حرکت‌های بعدی فدرال رزرو عجله دارند. یوهای ایلام، تحلیلگر FXStreet اشاره کرد. “بزرگترین اقتصاد جهان “فرآیند کاهش تورم” را تجربه می کند که تا حدودی ناامید کننده است اما در مسیر درستی قرار دارد. بازارها در حال خرید آن هستند.”
  • مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز چهارشنبه گفت که قدرت اقتصاد ایالات متحده و تورم بالا نشان می دهد که آنها کار بیشتری برای افزایش نرخ بهره دارند.
  • در اوایل هفته، آخرین نظرسنجی مصرف‌کننده فدرال نیویورک نشان داد که انتظار تورم یک ساله از 4.2 درصد در فوریه به 4.7 درصد در ماه مارس رسیده است.
  • جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه استدلال کرد که سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پشت مسائل مربوط به دو بانک سقوط کرده در ماه مارس نیست. ویلیامز اظهار داشت: روز سه‌شنبه، «ما سیاست‌های خود را به یک موضع محدودکننده رسانده‌ایم، اکنون باید داده‌های مربوط به خرده‌فروشی، CPI و سایر موارد را تماشا کنیم».
  • اداره آمار کار ایالات متحده در روز جمعه، 7 آوریل، گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه مارس 236,000 افزایش یافت که کمی کمتر از انتظار بازار 240,000 بود. چاپ فوریه 311000 از 311000 به 326000 افزایش یافت.
  • تورم دستمزد در ایالات متحده، همانطور که با میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری شد، از 4.6 درصد در فوریه به 4.2 درصد در سال کاهش یافت. نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش یافت و نرخ مشارکت نیروی کار از 62.5 درصد به 62.6 درصد بهبود یافت.

تحلیل تکنیکال: دلار آمریکا در برابر یورو هیچ نشانه ای از حیات نشان نمی دهد

از جنبه نزولی، بسته شدن روزانه زیر 1.1000 می تواند خریداران را دلسرد کند و در را برای اصلاح نزولی طولانی به سمت 1.0900 (سطح روانشناختی، سطح ایستا)، 1.0850 (میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA)) و 1.0800 (سطح روانی، ایستا) باز کند. مرحله).

شاخص دلار آمریکا (DXY) چیست؟

1.1100 (سطح روانی، سطح ایستا) به عنوان هدف صعودی بعدی قبل از 1.1160 (سطح ایستا از آوریل 2022) و 1.1200 (سطح روانی) همسو می شود.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز چهارشنبه گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از 6 درصد در فوریه به 5 درصد در ماه مارس به صورت سالانه کاهش یافته است. این رقم کمتر از انتظار بازار 5.2 درصد بود. علاوه بر این، CPI اصلی، که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی بی‌ثبات را حذف می‌کند، 0.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت که نسبت به افزایش 0.5 درصدی ثبت شده در فوریه کاهش داشت.