شاخص USD از پایین ترین سطح چند هفته ای نزدیک به 110.00 جهش کرد

به نظر می رسد کاهش شدید دلار تا کنون در این هفته با برخی اختلافات اولیه در اطراف محله 110.00 مواجه شده است.

در حال حاضر، شاخص 0.70 درصد در 110.11 عقب نشینی می کند و شکستن 109.94 (کمترین ماهانه 26 اکتبر) در را به 109.35 (کمترین سطح هفتگی 20 سپتامبر) و در نهایت 107.68 (کمترین ماهانه 13 سپتامبر) باز می کند. از سوی دیگر، سد صعودی بعدی در 113.88 (بالاترین ماهانه 13 اکتبر) با 114.76 (بالاترین سطح 28 سپتامبر 2022) و سپس 115.32 (بالاترین ماه می 2002) قرار می گیرد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-index-bounces-off-multi-week-lows-near-11000-202210261327

در فضای اطلاعاتی ایالات متحده، درخواست های وام مسکن MBA در هفته منتهی به 21 اکتبر 1.7 درصد کاهش یافت و تراز تجاری پیشرفته کالاها کسری 92.22 میلیارد دلاری را در ماه سپتامبر نشان داد. بعداً در جلسه، فروش خانه نوساز برای ماه سپتامبر نیز موعد است.

در اطراف USD به دنبال چه چیزی باشیم

  • فروش شدید شاخص به حمایت درست زیر 110.00 رسید.
  • بازدهی ایالات متحده روند نزولی اصلاحی را تا کنون در روز چهارشنبه به خوبی حفظ کرده است.
  • انتظار می رود کسری تجاری ایالات متحده در ماه سپتامبر به 92.22 میلیارد دلار افزایش یابد.

بهبود شدید در جهان مرتبط با ریسک همچنان بر ارزش دلار در اواسط هفته تاثیر می گذارد، همیشه در بحبوحه تداوم اصلاح اصلاحی بازدهی ایالات متحده در سراسر جهان.

در همین حال، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران به ارزیابی احتمال اینکه فدرال رزرو ممکن است در ماه‌های آینده یک محور در برنامه‌های عادی‌سازی خود ایجاد کند، سوگیری فروش بر دلار حاکم است. در این مورد، برخی از تعیین‌کنندگان نرخ‌ها قبلاً به بحث احتمالی در مورد این موضوع در جلسه دسامبر اشاره کرده‌اند.

مشکلات برجسته در دیگ پشتی: سخت/نرم/نرم؟ فرود آمدن اقتصاد آمریکا چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در مقابل گمانه زنی های مربوط به رکود در ماه های آینده. جوشش ژئوپلیتیک در برابر روسیه و چین. درگیری تجاری مداوم آمریکا و چین

سطوح مربوط به شاخص USD

رویدادهای مهم در ایالات متحده در این هفته: درخواست های وام مسکن MBA، فروش خانه های جدید، مجوزهای ساختمان، تراز تجاری کالاهای پیشرفته (چهارشنبه) – نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، سفارشات کالاهای بادوام (پنجشنبه) – شاخص قیمت PCE/Core PCE، درآمد/هزینه شخصی، فروش در انتظار خانه، نهایی احساسات مصرف کننده میشیگان (جمعه).

در این میان، اعتقاد راسخ‌تر فدرال رزرو به حفظ نرخ‌های افزایش تا زمانی که تورم به خوبی تحت کنترل به نظر برسد، بدون در نظر گرفتن کاهش احتمالی در فعالیت‌های اقتصادی و از دست دادن مقداری حرکت در بازار کار، همچنان عامل اصلی پشتوانه دلار است. این دیدگاه را می توان در میان گمانه زنی های فزاینده در مورد معرفی محور فدرال رزرو در افق نسبتا کوتاه مدت مورد آزمایش قرار داد.

با نگاهی به سناریوی کلان تر، به نظر می رسد که دلار سبز با واگرایی فدرال رزرو در مقابل اکثر همتایان خود در G10 در ترکیب با دوره های جوشش ژئوپلیتیک و ظهور مجدد گاه به گاه ریسک گریزی تقویت شده است.

دلار در روز چهارشنبه در محدوده منفی باقی می‌ماند، اگرچه با سنجش ارزش دلار توانست از پایین‌ترین حد خود در منطقه زیر 110.00 بازگردد. شاخص USD (DXY).

شاخص USD در محور فدرال رزرو ضعیف تر شد، ریسک اشتها