سفارشات آلمان افزایش یافت اما همچنان در روند نزولی هستند – Commerzbank

با وجود افزایش در ماه اکتبر، روند سفارشات همچنان نزولی است. این همچنین توسط نتایج نظرسنجی Ifo تأیید می شود که در آن شرکت ها ارزیابی خود را از روند کاهشی تقاضا تا همین اواخر مورد تجدید نظر قرار دادند. بدیهی است که افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط بسیاری از بانک های مرکزی به طور فزاینده ای تقاضا برای محصولات صنعتی آلمان را کاهش می دهد.

«از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها همچنان سفارشات بسیار بالایی دارند، بعید است تقاضای ضعیف‌تر این بار به اندازه دوره‌های قبلی بر تولید تأثیر بگذارد. با این حال، این روند همچنان احتمالاً در ماه‌های آینده نزولی خواهد بود، تا حدی به این دلیل که تولید در بخش‌های انرژی‌بر به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی احتمالاً کاهش بیشتری خواهد داشت. در نتیجه، تولید احتمالاً به انقباض اقتصاد آلمان در نیمه اول سال آینده کمک خواهد کرد، حتی اگر خطر رکود ناشی از سهمیه بندی گاز به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/german-orders-increased-but-are-still-on-a-downtrend-commerzbank-202212061157

دکتر رالف سولوین، اقتصاددان ارشد در Commerzbank، تجزیه و تحلیل مختصری از انتشار داده‌های خوش‌بینانه آلمان در اوایل این سه‌شنبه ارائه می‌کند که نشان می‌دهد سفارشات کارخانه در اکتبر 0.8 درصد افزایش یافته است.

نقل قول های کلیدی: