سرمایه گذاران SP500 نگران درآمدهای آتی هستند



اشتراک گذاری:

سرمایه گذاران سهام در مورد درآمدهای آینده نگران هستند. آخرین ناامیدی نام‌های بزرگ تسلا بود که پس از بسته شدن در روز چهارشنبه گزارش داد و دیروز شاهد از دست دادن سهامش تقریبا -10 درصد بود، زیرا معامله‌گران به کاهش حاشیه سود شرکت واکنش نشان دادند و تعداد زیادی از تحلیلگران اهداف قیمتی خود را کاهش دادند.

تسلا

کاهش شدید حاشیه سود تسلا در درجه اول نتیجه کاهش قیمت‌ها در سال جاری است زیرا سازنده خودروهای الکتریکی تلاش می‌کند از سهم بازار خود در برابر رقابت رو به رشد دفاع کند. این شرکت می‌گوید که با کاهش تقاضا و کند شدن اقتصاد، این امر نیز از سر ضرورت است، که اشاره به کاهش بیشتر قیمت‌ها در آینده دارد.

نتایج تسلا بر روی دیگر خودروسازان نیز تاثیرگذار است و برخی از تحلیلگران نگران یک “جنگ قیمتی” بالقوه و همچنین تقاضای کلی خودرو هستند. AT&T، امریکن اکسپرس، گلدمن ساکس و نتفلیکس از دیگر مواردی هستند که در این هفته از دست رفته اند.

خرس‌ها اشاره می‌کنند که نتایج بدتر از حد انتظار در برابر انتظارات بسیار پایین است و ممکن است برای آینده‌ای که در راه است، خوب نباشد. خرس‌ها برای ماه‌ها هشدار داده‌اند که برآوردهای تحلیل‌گران بسیار خوش‌بینانه بوده است. گاوها استدلال کرده‌اند که اقدامات کاهش هزینه‌ای که توسط بسیاری از شرکت‌ها اجرا می‌شود، حاشیه سود را افزایش می‌دهد و به دفاع از سود کمک می‌کند. گاوها همچنین بر این باورند که یک عقب‌گردی بیشتر اقتصادی یا حتی رکود اقتصادی برای اقتصاد ایالات متحده، راه‌های زیادی را به سمت کاهش تورم، افزایش بهره‌وری نیروی کار، و تحمیل بیشتر فدرال‌رزرو می‌کند، که همه دلایل اصلی برای خوش‌بین بودن به آینده بازار سهام هستند.

همانطور که همه ما از تاریخچه معاملات گذشته آموخته ایم، بازار سهام همیشه قبل از اینکه اقتصاد ایالات متحده به پایین ترین حد خود برسد، پایین می آید. به خاطر داشته باشید، هنوز در اوایل فصل گزارش است و بخش عمده ای از نتایج Q1 برای انتشار در سه هفته آینده تنظیم شده است، بنابراین هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

در حالی که در این هفته چندین بار کاهش درآمد وجود داشته است، به نظر می‌رسد که تعداد آنها به دلیل برخی از ناامیدی‌های بزرگ‌تر، که تعدادی از آنها سهام با ارزش بازار بزرگ بوده‌اند، بیشتر شده‌اند.

با این حال، برخی از بزرگترین ها هفته آینده گزارش می دهند، بنابراین سرمایه گذاران نگران پتانسیل افزایش نوسانات و حتی نوسانات خشونت آمیز هستند، اگر شرکت ها خارج از انتظارات عمل کنند.

داده برای تماشا

غول‌های فناوری در هفته آینده با نتایجی که برای آلفابت و مایکروسافت در روز سه‌شنبه منتشر می‌شوند، مهم‌ترین رویداد هستند. متا در روز چهارشنبه; و آمازون در روز پنجشنبه اپل تا 4 می گزارش نمی دهد.

سایر درآمدهای کلیدی شامل کوکاکولا در روز دوشنبه است. 3M، ADM، Biogen، Chipotle، Danaher، Dow، General Electric، General Motors، McDonald’s، PepsiCo، Raytheon، Spotify، UPS، Verizon، و Visa در روز سه شنبه؛ Boeing، CME Group، eBay، Edwards Lifesciences، O’Reilly Automotive، و Thermo Fisher Scientific در روز چهارشنبه؛ Amgen، AstraZeneca، Bristol Myers Squibb، Caterpillar، Eli Lilly، Gilead Sciences، Honeywel، Intel، Mastercard، Merck، TMobile و Valero در روز پنجشنبه؛ و شورون، کولگیت پالمولیو، و اکسون موبیل در روز جمعه.

داده های اقتصادی هفته آینده نیز می تواند به نوسانات، به ویژه شاخص قیمت PCE در روز جمعه، که یکی از شاخص های تورم مورد علاقه فدرال رزرو است، دامن بزند.

سایر اطلاعات کلیدی شامل اعتماد مصرف کننده و فروش خانه جدید در روز سه شنبه است. کالاهای بادوام، و پیشخوان در تجارت بین‌المللی و موجودی‌های تجاری در روز چهارشنبه؛ اولین برآورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول 2023 و فروش خانه های معلق در روز پنجشنبه؛ و احساسات مصرف کننده در روز جمعه.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/sp500-investors-worry-about-upcoming-earnings-202304211211