زمانی برای استراحت ندارید، تصمیمات ECB و BOE در مورد نرخ گذاری روی شیر وجود دارد

پس از اقدام بسیار نوسانی که در ساعات معاملاتی آمریکا در روز چهارشنبه شاهد بودیم، بازارها در اوایل پنجشنبه با آماده شدن سرمایه‌گذاران برای اعلامیه‌های سیاست بانک مرکزی انگلستان و بانک مرکزی اروپا، نسبتاً آرام باقی می‌مانند. بانک ملی سوئیس همچنین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره رونمایی خواهد کرد و سند اقتصادی ایالات متحده داده‌های خرده‌فروشی و تولید صنعتی ماه نوامبر را در کنار ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری و نظرسنجی امپراتوری ایالتی فدرال نیویورک ارائه خواهد کرد.

GBP/USD روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از اوایل ژوئن نزدیک به 1.2450 رسید اما کشش خود را از دست داد. در حالی که فعالان بازار برای اعلام نرخ BOE آماده می شوند، این جفت ارز در محدوده منفی کمی زیر 1.2400 معامله می شود.

پیش‌نمایش تصمیم نرخ بهره BoE: تمرکز بر تقسیم آرا در میان تورم بالا و تیرگی اقتصادی.

USD/CHF در اواخر روز چهارشنبه به پایین ترین سطح خود از اواخر مارس در 0.9216 سقوط کرد، اما توانست یک جهش مجدد داشته باشد. این جفت تا کنون در روز پنجشنبه بالای 0.9250 باقی مانده است. انتظار می رود SNB نرخ سیاست را 50 واحد در ثانیه به 1 درصد افزایش دهد، اما برخی کارشناسان فکر می کنند که این بانک می تواند به جای آن، افزایش 75 واحدی در ثانیه را انتخاب کند.

USD/JPY روز چهارشنبه تلاش کرد تا حرکتی قاطع در هر دو جهت انجام دهد و روز را ثابت بست. این جفت به رشد متوسط ​​روزانه بالای 135.70 در صبح اروپا می چسبد.

پیش‌نمایش بانک مرکزی اروپا: پنج دلیل برای اینکه از لاگارد انتظار داشته باشیم که یورو را با یک صعود جنگ‌طلبانه بالا ببرد.

آنچه باید در روز پنجشنبه 15 دسامبر بدانید در اینجا آمده است:

یورو/دلار آمریکا اواخر چهارشنبه در فاصله لمسی 1.0700 قرار گرفت و در روز پنجشنبه به سمت 1.0650 عقب نشینی کرد. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره خود را 50 واحد در ثانیه افزایش دهد. از این رو، سرمایه گذاران به پیش بینی های سه ماهه اصلاح شده و نظرات رئیس جمهور کریستین لاگارد در مورد QT و چشم انداز سیاست توجه زیادی خواهند داشت.

اداره آمار استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه نوامبر بدون تغییر در 3.4 درصد باقی مانده است و نرخ اشتغال تغییر کرده است که به +64 هزار رسیده است. با این اوصاف، AUD/USD تلاش کرد تا از داده‌های خوش‌بینانه سرمایه‌گذاری کند و تحت فشار محیط بازار ریسک‌گریز و ارقام ناامیدکننده اقتصاد کلان چین به سمت 0.6800 کاهش یافت.

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو پس از نشست سیاستی خود در دسامبر، نرخ بهره خود را 50 واحد پایه افزایش داد و به محدوده 4.25-4.5 درصد رساند. خلاصه تجدید نظر شده پیش بینی های اقتصادی (SEP) نشان داد که پیش بینی نرخ پایانی متوسط ​​از 4.6 درصد در سپتامبر سپتامبر به 5.1 درصد افزایش یافته است. اگرچه واکنش اولیه بازار به طرح نقطه شاهین باعث تقویت دلار آمریکا شد، این ارز در جریان کنفرانس مطبوعاتی رئیس FOMC، جروم پاول، قدرت خود را از دست داد. پاول گفت هیچ کس نمی داند که آیا اقتصاد ایالات متحده در سال آینده به سمت رکود متمایل خواهد شد یا خیر و افزود که اگر به مشاهده آمارهای تورم ملایم ادامه دهند، می توانند پیش بینی نرخ اوج را کاهش دهند. شاخص دلار آمریکا (DXY) در اواخر چهارشنبه به ضعیف ترین سطح خود در شش ماه گذشته در 103.44 سقوط کرد و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به زیر 3.5 درصد کاهش یافت. محیط بازار ریسک گریز به این کمک می کند دلار آمریکا در جلسه اروپا در روز پنج‌شنبه در برابر رقبای خود انعطاف‌پذیر باقی بماند و DXY به سودهای ریکاوری کمی پایین‌تر از 104.00 چسبیده است.

به همین ترتیب، NZD/USD در عقب می ماند و در محدوده منفی زیر 0.6450 معامله می شود. داده های نیوزلند نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه 6.4 درصد در سه ماهه سوم رشد کرده است که پیش بینی تحلیلگران 5.5 درصد را پشت سر گذاشته است.

در اوایل روز، داده‌های چین نشان داد که خرده‌فروشی با نرخ سالانه 5.9 درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است که انتظار بازار را برای کاهش 3.6 درصدی از دست داده است. علاوه بر این، تولید صنعتی 2.2 درصد در مدت مشابه در مقایسه با برآورد تحلیلگران 3.6+ درصد افزایش یافت:

بیت کوین روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته نزدیک به 18,400 دلار رسید، اما قبل از بسته شدن به قیمت زیر 18,000 دلار، سودهای روزانه خود را از بین برد. BTC/USD در اوایل پنجشنبه کاهش می یابد و نزدیک به 17700 دلار معامله می شود. اتریوم در روز چهارشنبه نزدیک به 1% از دست داد و در حال حاضر بیش از 1% در روز پنجشنبه کاهش یافته و اندکی زیر 1300 دلار معامله می شود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-no-time-to-relax-ecb-and-boe-rate-decisions-on-tap-202212150719