روپیه هند نسبتاً کاهش می یابد – MUFG

در کوتاه مدت، می بینیم که عوامل اساسی از جمله افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، تقویت دلار آمریکا، کسری های تجاری و کسری های مالی فزاینده هند، احتمالاً بر INR تأثیر می گذارد و عامل چین نیز می تواند نوسانات را در حرکت USD/INR ایجاد کند. تقویت INR احتمالاً زمانی اتفاق می افتد که فدرال رزرو تغییر کند و دلار آمریکا در سه ماهه دوم 2023 شروع به تضعیف کند. ما انتظار داریم USD/INR امسال با 82000 و سال آینده با 79.800 به پایان برسد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-inr-indian-rupee-to-depreciate-moderately-mufg-202212021632به گفته تحلیلگران بانک MUFG، به دلیل تقویت احتمالی دلار آمریکا در کوتاه مدت، روپیه هند به طور متوسط ​​کاهش می یابد. آنها USD/INR را 82.300 تا پایان سه ماهه اول سال آینده و 80.500 در سه ماهه سوم پیش بینی کردند.

نقل قول های کلیدی:

به احتمال زیاد RBI در نشست آتی در 7 دسامبر نرخ رپوی معیار را 50 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد تا فشارهای تورمی را مهار کند. با تعدیل بیشتر تورم و قرار گرفتن در محدوده هدف بانک مرکزی، RBI احتمالاً نرخ‌ها را برای مدتی ثابت نگه می‌دارد و تمرکز خود را روی رشد معطوف می‌کند.

با ردیابی سود در اکثر همتایان نوظهور آسیایی، INR در ماه گذشته همراه با افزایش ملایم در بازار سهام هند، با رشد ملایم BSE Sensex با 3.2 درصد افزایش به 62858 رسید زیرا خالص خارجی ها 3.11 میلیارد دلار سهام هندی را در نوامبر خریداری کردند. . کاهش قیمت نفت خام نیز تا حدودی از ارز حمایت کرد.