روپیه هند روند باخت دو روزه خود را نزدیک به 81.50 در میان روند کاهشی متوقف کرد.

پس از معکوس کردن روند صعودی دو روزه، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در حاشیه باقی می ماند زیرا بازیگران بازار منتظر سرنخ های جدیدی برای تأیید مشکلات رکود هستند. با این، جفت USD/INR حال و هوای محتاطانه پیش از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) برای سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) و نشست هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را نشان می دهد.

در میان این بازی‌ها، S&P 500 Futures زیان ملایمی را نشان می‌دهد، اما سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه در هم آمیخته و از ارزهای منطقه حمایت می‌کند.

در نتیجه، شاخص دلار آمریکا (DXY) علیرغم غیرفعال بودن حدود 102.00 تا کنون، برای روند نزولی سه هفته ای آماده می شود.

با آخرین عقب نشینی، جفت USD/INR شکست دیگری را در عبور از 100-DMA نشان می دهد، در حدود 81.80 تا زمان انتشار، که به نوبه خود احتمال کاهش ماهانه جدید، در حال حاضر حدود 80.90 را نشان می دهد.

با این کار، قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو نشان دهنده عقب نشینی سوگیری جنگ طلبانه بازار است. صندوق‌های آتی صندوق فدرال رزرو تنها دو بار دیگر شاهد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به حدود 5 درصد تا ژوئن، قبل از شروع کاهش نرخ‌ها در اواخر سال است. خود فدرال رزرو اصرار دارد که هنوز 75 بشکه در ثانیه افزایش در خط لوله دارد.

  • USD/INR از بالاترین سطح هفتگی عقب نشینی می کند، ضررهای خفیف را در اواخر چاپ می کند.
  • با کاهش فعالیت‌های ایالات متحده برای هفتمین ماه متوالی، گرین‌بک در رکود باقی می‌ماند.
  • روحیه محتاطانه پیش از داده‌ها/رویدادهای کلیدی به بازدهی ضعیف می‌پیوندد، قیمت نفت برای بررسی خریداران روپیه هند افزایش می‌یابد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-inr-price-news-indian-rupee-pauses-two-day-losing-streak-near-8150-amid-dicey-flow-202301250410

گاوهای USD/INR پس از یک روند صعودی دو روزه در بحبوحه بازارهای کساد روز چهارشنبه نفس می کشند و به پایین ترین حد روزانه نزدیک به 81.50 رسیده است. با انجام این کار، جفت روپیه هند (INR) بازدهی غیرفعال و همچنین عملکرد ترکیبی دلار آمریکا را در یک تقویم سبک در خانه ردیابی می کند.

با حرکت به جلو، یک تقویم سبک حرکت USD/INR را به چالش می کشد، در حالی که تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده برای مسیرهای کوتاه مدت بسیار مهم خواهد بود. پس از آن، گشایش عرضه عمومی اولیه شرکت آدانی (IPO) در روز جمعه از هند برای اندازه گیری جریان های ورودی خارجی که به نظر می رسید اخیراً به نفع گاوهای INR بوده است، مهم خواهد بود. با این حال، شایان ذکر است که جلسه هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) مهمترین رویدادی است که معامله‌گران این جفت‌ها به دنبال مسیرهای روشن هستند.

تحلیل فنی

با این اوصاف، قیمت نفت خام WTI نیز ضررهای اخیر را در حدود 80.50 دلار تثبیت کرد که نیم درصد افزایش یافت تا یک رگه زیان دو روزه در زمان مطبوعات به ثبت برسد. از آنجایی که هند به واردات نفت متکی است و رکورد کسری حساب جاری (CAD) دارد، قیمت بالاتر نفت بر INR تاثیر می گذارد.

لازم به ذکر است که S&P Global PMI ایالات متحده در ماه ژانویه تعدیل شد اما نتوانست مجدداً علامت 50.0 را به دست آورد. با این حال، PMI ترکیبی برای ژانویه از 45.0 قبلی و 44.7 اجماع به 46.6 افزایش یافت و هفتمین رقم متوالی زیر 50 را نشان داد.