روپیه هند دوباره از 83.00 بهبود یافت زیرا دلار آمریکا بازدهی کمتری را دنبال کرد.

به طور خلاصه، فصل تعطیلات پایان سال می تواند حرکت USD/INR را به چالش بکشد. با این حال، چاپ نهایی جزئیات تولید ناخالص داخلی (GDP) و هزینه های مصرف شخصی اصلی (PCE) برای سه ماهه سوم (سه ماهه سوم) می تواند معامله گران را در آستانه روز جمعه شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده برای نوامبر، که به آن نیز شناخته می شود، سرگرم کند. شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی ایالات متحده رشد سالانه 2.9 درصدی را در سه ماهه سوم تأیید کند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود Core PCE نیز پیش‌بینی اولیه 4.6 درصد QoQ را در دوره اعلام شده برآورده کند.

تحلیل تکنیکال

به دنبال اظهارات جنگ طلبانه RBI، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری هند به 7.29 درصد در مقابل 7.28 درصد روز قبل افزایش یافت.

اگرچه رد چندگانه از 83.00 USD/INR را امیدوار نگه می دارد، یک کانال صعودی سه هفته ای بین 83.30 و 82.65، حرکت های کوتاه مدت جفت را محدود می کند.

  • USD/INR از بالاترین سطح یک هفته‌ای معکوس می‌شود، روند صعودی دو روزه را می‌گیرد.
  • دقایق RBI امید به توقف افزایش نرخ بهره در میان مشکلات تورمی را نادیده می گیرد.
  • داده‌های مختلط ایالات متحده، دومین عملیات اوراق قرضه برنامه‌ریزی نشده BOJ بر دلار آمریکا سنگینی می‌کند.
  • تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده، جزئیات PCE برای مسیرهای فوری مهم خواهد بود.

علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های مربوط به روسیه و اوکراین در زمان سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به ایالات متحده و آمادگی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای افزایش پتانسیل نظامی این کشور، طرفدار تقاضای امن دلار آمریکا بود.

USD/INR از بالاترین سطح هفتگی عقب نشینی کرد و پیشنهاداتی را برای تجدید پایین ترین سطح روزانه نزدیک به 82.77 در اوایل پنجشنبه دریافت کرد، زیرا دلار آمریکا در میان کاتالیزورهای مختلف روند بهبود روز قبل را معکوس کرد. همچنین افزایش قدرت روپیه هند (INR) بازده اوراق قرضه خزانه داری هند به تازگی پس از اظهارات تندروانه بانک مرکزی هند (RBI) در آخرین نشست سیاست پولی صورت گرفته است.

RBI Minutes در روز چهارشنبه اعلام کرد: «RBI نمی‌تواند چرخه انقباض نرخ‌های خود را با باقی ماندن تورم بالاتر از محدوده تحمل بالایی خود به‌طور پیش از موعد متوقف کند». بیانیه صورتجلسه همچنین به نقل از فرماندار شاکتیکانتا داس می گوید که توقف زودهنگام اقدامات سیاست پولی در این مقطع یک خطای سیاست پرهزینه خواهد بود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-inr-price-news-indian-rupee-again-recovers-from-8300-as-us-dollar-traces-softer-yields-202212220354از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از عقب نشینی از بالاترین سطح ماهانه 3.72 درصدی روز قبل، نزدیک به 3.65 درصد کاهش می یابد. همین امر بر شاخص دلار آمریکا (DXY) تأثیر می‌گذارد که در زمان انتشار 0.36 درصد در حدود 103.88 کاهش یافت.

از سوی دیگر، آمادگی چین برای محرک‌های بیشتر و دومین خرید غیرقابل برنامه‌ریزی اوراق قرضه بانک ژاپن (BOJ) به معاملات آتی سهام ایالات متحده اجازه می‌دهد تا در حد ملایمی باقی بمانند، و همچنین اجازه دهند بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده عقب‌نشینی کند.

شایان ذکر است که DXY از پایین ترین سطح هفتگی خود در روز گذشته جهش کرد زیرا اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس ایالات متحده (CB) به بالاترین سطح هشت ماهه 108.3 برای دسامبر جهش کرد، در مقایسه با پیش بینی بازار 101.0 و خوانش های قبلی اصلاح شده 101.40. . با این حال، فروش خانه های موجود در ایالات متحده در ماه نوامبر، 4.09 میلیون ماه در مقایسه با 4.2 میلیون مورد انتظار و 4.43 میلیون قبل از آن، روند صعودی دلار آمریکا را بررسی کرد.