روپیه هند به بالاترین حد 10 هفته اخیر نزدیک به 81.00 رسید، تمرکز بر RBI، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.30٪ کاهش در روز به 101.65 رسید که برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت، در میان خوش بینی محتاطانه در بازار و غیبت مذاکرات فدرال رزرو (فدرال رزرو) در این دو دوره. “دوره خاموشی” هفته قبل از نشست فدرال رزرو.

مگر اینکه معاملات موفقی فراتر از خط حمایت قبلی از اوایل آگوست 2022، نزدیک به 81.95 تا زمان چاپ چاپ شود، جفت USD/INR احتمالاً تا نوامبر 2022 نزدیک به 80.40 کاهش می یابد.

شایان ذکر است که به نظر می رسد تعطیلات سال نو قمری در آسیا و فقدان داده ها/رویدادهای اصلی به خریداران USD/INR اجازه داده است تا ریسک کنند. در همین راستا صحبت‌های بازار نیز وجود دارد که RBI مداخله خواهد کرد تا از لغزش این جفت به زیر رقم 81.00 دفاع کند.

در مقابل این پس‌زمینه، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده تحت فشار باقی می‌ماند، در حالی که معاملات آتی سهام ایالات متحده افزایش‌های ملایمی را نشان می‌دهد در حالی که سهام در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال تغییر است.

در ادامه، غیبت Fedspeak و معامله گران چینی ممکن است حرکت USD/INR را محدود کند. با این حال، اولین قرائت شاخص‌های مدیران خرید ژانویه (PMI) و تولید ناخالص داخلی (GDP) در چهار چهارم (سه‌ماهه چهارم) ایالات متحده، کلیدی است که باید برای دستورالعمل‌های روشن دنبال شود.

تحلیل تکنیکال

  • USD/INR زخم خود را پس از طراوت پایین چند روزه می لیسد.
  • جریان خارجی قوی، ضعف گسترده دلار آمریکا، زمینه ساز رکود USD/INR است.
  • در میان امید به افزایش آسان نرخ بهره در ماه فوریه، و پس از آن، مذاکرات فدرال‌رزرو با شکست مواجه شد.
  • بازارها انتظار دارند که RBI قدرت روپیه هند را در حدود 81.00 دور کاهش دهد.

USD/INR پس از کاهش به پایین ترین سطح از اوایل نوامبر 2022 در معاملات اوایل دوشنبه در هند، زیان های روزانه را در حدود 81.00 کاهش داد. با انجام این کار، جفت روپیه هند (INR) ضعف گسترده دلار آمریکا و همچنین جریان ورودی سنگین به اقتصاد هند را تشویق می کند، در حالی که ترس از مداخله بانک مرکزی هند (RBI) در بازار را نیز به تصویر می کشد.

در داخل کشور، به نظر می‌رسد که جریان‌های خارجی سنگین به دلیل مسائل سرمایه بازیگران خصوصی و فعالیت پوشش‌دهنده‌ها به نفع INR نیز بوده است. لازم به ذکر است که جهش در ذخایر ارزی هند به بالاترین حد در پنج ماه گذشته نیز به نفع خرس USD/INR بوده است. رویترز اعلام کرد: «ذخایر ارزی هند در هفته منتهی به 13 ژانویه به 572 میلیارد دلار افزایش یافت که بالاترین میزان از اوایل آگوست سال گذشته تاکنون است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-inr-price-news-indian-rupee-renews-10-week-high-near-8100-focus-on-rbi-us-gdp-202301230422

سنج دلار در برابر شش ارز اصلی همچنین پیش بینی های بازار از افزایش آهسته نرخ بهره فدرال رزرو برای دومین نشست متوالی در ماه فوریه و همچنین نزدیک شدن به چرخش سیاست را برجسته می کند. گفته می‌شود، داده‌های ضعیف ایالات متحده و کاهش مشکلات تورم، زیربنای انتظارات بازار ناامید از بانک مرکزی ایالات متحده بود.