رشد اقتصادی در شروع سه ماهه چهارم – CIBC ادامه یافت

داده های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که اقتصاد کانادا در ماه اکتبر 0.1 درصد رشد کرده است. تحلیلگران CIBC به بازنگری رو به بالا در ماه سپتامبر اشاره می کنند و رشد اندک در ماه های اکتبر/نوامبر باعث شده است که تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم بین 1 تا 1.5 درصد باشد که بالاتر از پیش بینی 0.5 درصدی گزارش سیاست پولی اکتبر بانک مرکزی کانادا است.

نقل قول های کلیدی:

«آمار کانادا مقدار کمی از شادی کریسمس را با خبرهایی مبنی بر ادامه رشد اقتصاد کانادا (البته اندک) در آغاز سه ماهه چهارم ارائه کرد. همراه با یک بازنگری اندک صعودی تا سپتامبر، داده‌های امروز در کل سه ماهه چهارم حدود 1.3 درصد را پشت سر می‌گذارند. این بالاتر از پیش‌بینی بانک مرکزی کانادا در ماه اکتبر برای رشد تنها 0.5 درصدی در طول سه ماهه است، اگرچه به تنهایی برای افزایش بیشتر نرخ بهره کافی نیست.

«داده‌های صنعت گاهی اوقات می‌تواند از ارقام هزینه‌های نهایی متفاوت باشد، و ما گمان می‌کنیم که داده‌های اشتغال در ماه دسامبر و نظرسنجی‌های تجاری و مصرف‌کنندگان خود بانک مرکزی برای تعیین اینکه آیا سیاست‌گذاران نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش می‌دهند یا خیر، مهم‌تر باشد. ما دیدگاه خود را برای برگزاری نشست ژانویه حفظ می‌کنیم و احساس می‌کنیم که بانک در حال حاضر به اندازه کافی برای کاهش اقتصاد و تورم به ویژه در سال 2023 انجام داده است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/canada-economy-continued-to-grow-at-the-start-of-q4-cibc-202212231547