رشد اعتبار استرالیا یکی دیگر از نشانه های احتیاط – ANZ

“اعتبار شخصی 0.2% میلیون در متر رشد کرد، که دیدگاه ما را در مورد اشتهای خانوارها تغییر نمی دهد. مخارج رصد شده توسط ANZ تا 18 دسامبر نشان دهنده یک نبض خرج کند است که به اوج کریسمس منتهی می شود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/australias-credit-growth-another-sign-of-caution-anz-202212230957

اعتبار مسکن در ماه نوامبر فقط 0.4 درصد میلیون در متر رشد کرد، مشابه در ماه اکتبر، اما کمتر از میانگین 0.5 درصد متر در متر در سه ماهه سوم و 0.6 درصد میلیون در متر در سه ماهه دوم است. کاهش قیمت مسکن به دلیل کاهش ظرفیت استقراض، پشت این موضوع است.

اعتبار بخش خصوصی مطابق با انتظارات بازار در ماه نوامبر 0.5 درصد در مترمربع رشد کرد. این یکی دیگر از نشانه‌های احتیاط در اقتصاد است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر و تورم هم برای خانوارها و هم برای مشاغل به خطر می‌افتد. پیش‌بینی‌های جدید ما کاهش شدیدتر رشد اقتصادی تا سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

آدلاید تیمبرل، اقتصاددان ارشد در بانک ANZ تحلیل مختصری از رشد اعتبار استرالیا ارائه می دهد و کاهش شدیدتر رشد اقتصادی تا سال 2023 را پیش بینی می کند.

نقل قول های کلیدی:

اعتبار تجاری در ماه نوامبر به 0.7 درصد میلیون در متر در مقایسه با 0.8 درصد در ماه اکتبر و میانگین 1.3 درصد میلیون در متر در سه ماهه سوم کاهش یافت. با نرخ‌های بهره بالاتر، بعید است که این امر به دلیل پرداخت سریع‌تر بدهی‌های کسب‌وکار باشد و دلالت بر احتیاط در جریان‌های وام‌دهی جدید داشته باشد.