رالی EURUSD از 1.0300 فراتر می رود و دلار در سقوط آزاد است


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eurusds-rally-extends-beyond-10300-with-the-dollar-in-free-fall-202211111624

فراتر از آن، اخباری مبنی بر اینکه مقامات چینی تصمیم گرفته اند محدودیت های سختگیرانه COVID-19 خود را کاهش دهند و دوره های قرنطینه را کوتاه کنند، نگرانی ها در مورد مجموعه جدیدی از قرنطینه ها در زمستان آینده را کاهش داده و احساسات بازار را بیشتر تقویت کرده است.

EURUSD ممکن است به 1.05 برسد اما در سه ماه 0.97 دیده می شود – Nordea

قیمت‌های مصرف‌کننده با سرعت 7.7 درصدی سالانه در ماه اکتبر افزایش یافت که نسبت به افزایش 8.2 درصدی ثبت‌شده در سپتامبر و بسیار پایین‌تر از 8 درصد پیش‌بینی‌شده توسط بازار بود. این ارقام نشان می‌دهد که فشارهای تورمی در حال کاهش است، که راه را برای فدرال رزرو آمریکا باز می‌کند تا پای خود را از شتاب‌دهنده افزایش نرخ بهره در ماه آینده بردارد.

تحلیلگران در Nordea Bank، با این حال، در مورد پایداری روند صعودی فعلی یورو تردید دارند: در حالی که EURUSD ممکن است تا آغاز دسامبر افزایش یابد، ما همچنان شاهد کاهش EURUSD در 0.97 در سه ماه هستیم (…) مبارزه فدرال رزرو با تورم هنوز به نتیجه نرسیده است. با توجه به رشد دستمزد بالا و تنگنا در بازار کار (…) تفاوت بهره بین یورو و دلار احتمالا به نفع یورو دلار پایین تر خواهد بود.

سطوح فنی برای تماشا

یورو برای دومین روز متوالی در برابر دلار ضعیف آمریکا به شدت پیشنهاد می شود. این جفت از سطح 1.0300 عبور کرد تا به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر برسد و به اوج ماه اوت در 1.0365 نزدیک شود.

ارقام ملایم تورم آمریکا باعث سقوط دلار شده است

امید به برخی تسهیلات فدرال رزرو باعث افزایش ریسک پذیری شده است که به نفع بازارهای سهام بوده و باعث کاهش شدید دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شده است.

  • یورو بیشتر شد و به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر بالای 1.0300 رسید.
  • امید به افزایش ملایمتر نرخ بهره فدرال رزرو دلار را تحت تاثیر قرار داده است.
  • EUR/USD ممکن است به 1.05 برسد، اما در سه ماه 0.97 دیده می شود – Nordea.
ارزش پول رایج در دو روز گذشته بیش از 3 درصد افزایش یافته است و دلار آمریکا تحت تاثیر گزارش تورم ضعیف تر از حد انتظار ایالات متحده در روز پنجشنبه منتشر شد و در مسیر بستن بهترین عملکرد هفتگی خود در بیش از دو سال گذشته قرار دارد.