دلار در کنار ترس از رکود اقتصادی افزایش یافت

هر اونس طلا برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و به حدود 1738 دلار رسید. از سوی دیگر، قیمت نفت خام در آستانه بازگشایی آمریکا در بحبوحه مذاکرات بازار که حاکی از آن است که برخی از اعضای اوپک در حال بررسی افزایش تولید تا 500 هزار بشکه در روز هستند، سقوط کرد. این خبر بعداً توسط این سازمان تکذیب شد وزیر انرژی عربستاناو گفت که توافق کنونی اوپک پلاس تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت. قیمت نفت خام کاهش زودهنگام را کاهش داد و تقریباً بدون تغییر روز را به پایان رساند و WTI اکنون به 80 دلار در هر بشکه معامله می شود.

دلار آمریکا در روز دوشنبه افزایش یافت که به دلیل تغییر منفی در احساسات بازار کمک کرد. ریسک گریزی بر بازارهای مالی تسلط داشت پس از آنکه کمیسیون ملی بهداشت چین دو مورد مرگ و میر بیماران کووید-19 را در پکن گزارش کرد، در حالی که این کشور روز یکشنبه بیش از 26000 مورد سرایت جدید را گزارش کرد. دستورات ماندن در خانه در مناطق مختلف صادر شد و نگرانی‌ها را در مورد شکست احتمالی اقتصاد جهانی در بحبوحه سیاست سختگیرانه کووید در این کشور برانگیخت.

این هفته عمدتاً در رابطه با انتشارات اقتصاد کلان سبک خواهد بود و تمرکز بر صورتجلسه FOMC که در روز چهارشنبه منتشر می شود، خواهد بود.


ین ژاپن یکی از ضعیف ترین رقبای دلار آمریکا بود و روز را در حدود 142.05 به پایان رساند. در این بین، جفت USD/CHF به منطقه قیمت 0.9590 بهبود یافت.

جفت EUR/USD نه چندان بالاتر از پایین ترین سطح روزانه 1.0222 معامله می شود، در حالی که GBP/USD به سختی بالاتر از رقم 1.1800 قرار دارد. آلمان شاخص قیمت تولید کننده اکتبر (PPI) را منتشر کرد که به طور غیرمنتظره ای 4.2 درصد در ماه کاهش یافت. این رقم سالانه 34.5 درصد افزایش داشت، بسیار کمتر از 45.8 درصد قبلی. این اولین نشانه کاهش تورم در اتحادیه اروپا است.

بانک مرکزی اروپا (ECB) فیلپ لین، یکی از اعضای هیئت اجرایی، گفت که هرگونه رکود اقتصادی در اتحادیه خفیف و کوتاه مدت خواهد بود. او همچنین خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا در ماه دسامبر دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد و به سمت سطوح مورد نیاز پیش خواهد رفت. رابرت هولزمن، عضو شورای دولتی، گفت در صورت تداوم وضعیت فعلی، آنها در دسامبر 75 bps افزایش خواهند داد. در نهایت، ماریو سنتنو، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، خاطرنشان کرد که شرایط زیادی برای افزایش نرخ کمتر از 75 واحد پایه در دسامبر وجود دارد.

این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-dollar-surges-alongside-fears-of-an-economic-downturn-202211211953ارزهای وابسته به کالا روز را با کاهش در برابر دلار به پایان رساندند. جفت AUD/USD در حدود 0.6600 معامله می شود، در حالی که USD/CAD در 1.3440 ایستاده است که از بالاترین سطح روزانه 1.3416 کاهش یافته است.

آنچه باید در روز سه شنبه 22 نوامبر رعایت کنید: