دلار در بازارهای محتاط با ترس افزایش می یابد

USD/CAD بیش از 1٪ در طول هفته صعود به بالای 1.3500، به SMA 20 هفته افزایش یافت. Loonie بدترین در میان شرکت‌های بزرگ بود، زیرا از کاهش قیمت نفت خام و واگرایی بین بانک مرکزی کانادا (BoC) در حالت تعلیق رنج می‌برد و بقیه بانک‌های مرکزی همچنان نرخ‌ها را افزایش می‌دهند.

در اینجا چیزی است که باید برای هفته آینده بدانید:


اشتراک گذاری:

یک بود هفته وحشتناک برای ارزهای دیجیتال. بیت کوین بدترین هفته از نوامبر را پشت سر گذاشت. BTC/USD از 30300 دلار به 27850 دلار کاهش یافت. اتریوم از 2100 دلار به 1880 دلار کاهش یافت.

این شاخص دلار آمریکا (DXY) برای اولین بار در شش هفته گذشته افزایش یافت، اما روند کاهشی است. DXY بالاتر از پشتیبانی کلیدی 101.50 باقی می ماند. از روز سه‌شنبه، در حالی که بازارها در انتظار کاتالیزورهای بعدی هستند، روند صعودی داشته است. دلار منتفع شد زیرا فعالان بازار شرط‌های کاهش نرخ فدرال رزرو را برای سه ماهه سوم و چهارم مقایسه کردند.

گزارش انتقادی در ایالات متحده خواهد بود رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول (تخمین قبلی)، با اجماع بازار حاکی از گسترش با نرخ سالانه 3.9٪ است. همچنین مهم خواهد بود مخارج اصلی مصرف شخصی در گزارش تولید ناخالص داخلی و روز جمعه در گزارش درآمد و هزینه شخصی گنجانده شده است. این معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است.

این کیوی ضعیف باقی ماند و تحت تأثیر ارقام تورم سه ماهه اول نیوزلند قرار گرفت. NZD/USD سومین ضرر هفتگی متوالی را در حدود 0.6140 ثبت کرد. تعصب به سمت نزولی است، با توجه به قیمت به منطقه پشتیبانی 0.6100. هفته آینده، پل کانوی، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی نیوزلند، در مورد سیاست های پولی صحبت خواهد کرد.

AUD/USD با میانگین متحرک ساده 20 هفته ای (SMA) محدود می شود و نمی تواند از ناحیه 0.6700 دور شود. دقایق نسبتاً جنگ طلبانه بانک مرکزی استرالیا (RBA) و داده های اشتغال مثبت از استرالیا نتوانستند استرالیا را بالا ببرند. AUD/NZD برای دومین هفته متوالی افزایش یافت اما با کاهش دلار نیوزلند تقویت شد.

این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-dollar-rises-timidly-on-cautious-markets-202304211849

یورو/دلار آمریکا تمام هفته زیر 1.1000 و بالاتر از 1.0900، در یک محدوده متوسط ​​معامله شد و به یک رگه مثبت هفت هفته پایان داد. این سوگیری به سمت صعودی ادامه می‌یابد که با انتظارات افزایش بیشتر نرخ از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) و کاهش ارزش دلار آمریکا حمایت می‌شود.

در طول هفته، رئال برزیل بیشترین سقوط را داشت (USD/BRL از 4.90 به 5.05 افزایش یافت)، پس از آن پزو کلمبیا با افزایش 2.48 درصدی USD/COP قرار گرفت که برخی از ضررهای اخیر خود را کاهش داد.

این ین ژاپن یکی از بدترین عملکردهایی بود که تحت تأثیر بازده اوراق قرضه دولتی بالاتر در سراسر جهان قرار گرفت. بازده 10 ساله ایالات متحده در 3.55 درصد قرار گرفت، بالاترین بسته هفتگی از اوایل ماه مارس، اما دور از اوج. هفته آینده، بانک مرکزی ژاپن اولین نشست سیاست پولی خود را تحت رهبری Kazue Ueda برگزار خواهد کرد. هیچ تغییری در موضع سیاست پیش بینی نمی شود. پیش‌بینی‌های کنونی شاهد تعدیل کنترل منحنی بازده در اوایل ژوئن است.


روز شنبه، فدرال رزرو دوره خاموشی (فدرال رزرو) قبل از نشست 2-3 مه آغاز می شود. فقدان نظرات مقامات فدرال رزرو می تواند منجر به آرام تر شدن بازارها در هفته آینده شود. با این حال، گزارش های اقتصادی مهمی وجود خواهد داشت. بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ واحد پایه نرخ بهره پس از PMI اولیه ایالات متحده در آوریل، ۸۸ درصد بود، در حالی که یک هفته پیش ۷۷ درصد افزایش داشت. این به عنوان آخرین افزایش نرخ در چرخه انقباض فعلی در نظر گرفته می شود.

وال استریت هفته را با زیان اندک به پایان رساند و بدون جهت مشخص حرکت کرد. شاخص های اصلی از بالاترین سطح ماهانه عقب نشینی کردند. تجمعی که از اواسط ماه مه آغاز شد با مقاومت مواجه شد.

بازارها در حال توقف هستند و منتظر کاتالیزورها هستند. هفته قبل از هفته های بانک مرکزی خواهد بود. جفت ارزهای اصلی به سمتی حرکت می کنند، با دلار آمریکا مختلط، ضررهای اخیر در برابر یورو و پوند را حفظ کرده اند. با توجه به اینکه هفته اول ماه می با تصمیمات سیاست پولی در استرالیا، ایالات متحده و منطقه یورو و گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده، این الگو می تواند هفته آینده ادامه یابد. تقویم اقتصادی هفته آینده روشن است و مرتبط ترین گزارش تورم استرالیا و آلمان، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و نشست سیاست پولی در ژاپن است. جریان های پایان ماه می تواند به نوسانات بیافزاید.

علیرغم داده‌های اقتصادی خوش‌بینانه بریتانیا (به جز خرده‌فروشی) و اعداد تورمی بالاتر از حد انتظار که انتظارات را برای انقباض بیشتر از بانک انگلستان، پوند در برابر دلار افزایش جزئی داشت. GBP/USD تمام هفته نزدیک به 1.2400 حرکت کرد. این جفت به حرکت خود ادامه می دهد. EUR/GBP پس از افزایش در هفته قبل، اندکی عقب نشینی کرد.

طلا عقب نشینی کرد و بیشترین ضرر هفتگی در دو ماه گذشته را داشت و به زیر 2000 دلار بسته شد. نقره همچنین در روز جمعه عقب نشینی کرد و در حدود 25.00 دلار تثبیت شد. قیمت نفت خام با وجود داده های اقتصادی قوی بیش از 5 درصد کاهش یافت. عدم اطمینان در مورد فعالیت های اقتصادی جهانی و نرخ های بهره بر چشم انداز نفت خام تأثیر گذاشته است.

USD/JPY پس از رد شدن از بالای 135.00، افزایش هفتگی متوسطی را ثبت کرد. EUR/JPY و GBP/JPY نیز با افزایش اندک به پایان رسیدند که نشانه هایی از بازگشت احتمالی را نشان می دهد.