دلار با وجود بازدهی بالاتر با مشکل مواجه شد، USD/JPY سطح کلیدی 150.00 را آزمایش کرد

در همین حال، ارزهای کالایی بار عمده افزایش بازدهی را متحمل می شوند و جذابیت آنها را کاهش می دهند. AUD/USD در میان داده‌های ضعیف‌تر اشتغال استرالیا، قرمز را در حدود 0.6250 نگه می‌دارد. بانک مرکزی چین نرخ اولیه وام (LPR) را در طول افق زمانی بدون تغییر نگه داشت. پایین ترین رکورد جدید یوان در برابر دلار آمریکا نیز برای استرالیا و همچنین برای آمریکا بد است. کیوی.

GBP/USD در حالی که درام سیاسی بریتانیا عمیق تر می شود، در حدود 1.1200 است. استعفای ناگهانی سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، قدرت رهبری نخست وزیر لیز تراس را تضعیف می کند. به گزارش تلگراف، «افسران کمیته 1922، مسئول برگزاری رقابت‌های رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا، قرار است روز پنج‌شنبه برای بحث در مورد بحران رهبری تشدید شوند.» در همین حال، نرخ تورم بالای 40 سال بریتانیا همچنان بر حرکت سیاست بعدی BOE سایه افکنده و سوگیری نزولی را در اطراف پوند حفظ می کند.

این چیزی است که باید در روز پنجشنبه 20 اکتبر بدانید:

بازارها نیز در بحبوحه خطر قریب الوقوع مداخله در بازار ارز فارکس ژاپن، همچنان در حالت تندرهوک باقی می مانند USD/JPY علامت کلیدی 150.00 را به چالش می کشد، سطحی که از آگوست 1990 مشاهده نشده است. بانک ژاپن (BOJ) یک خرید اضطراری اوراق قرضه برنامه ریزی نشده در اوایل آسیا اعلام کرد، اما نتوانست جلوی کاهش ین را بگیرد. مداخله شفاهی مستمر ژاپن نیز کمک چندانی به نجات گاوهای نر ین کرد.

یورو/دلار آمریکا تلاش برای جهش جزئی به سمت 0.9800 است که به کمک عقب نشینی دلار آمریکا کمک می کند، اما بازدهی بالاتر همچنان تلاش های صعودی را محدود می کند. تورم داغ کارخانه در آلمان از درخواست ها برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در هفته آینده حمایت می کند و به نفع گاوهای یورو پیش از داده های حساب جاری منطقه یورو است.

با این حال، سرمایه گذاران همچنان در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه و تنش های در حال جوشش آمریکا و چین بر سر تایوان و تولید تراشه محتاط هستند. پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده محدودیت ها را اعلام کرد، چین شرکت های تولید تراشه را برای مذاکرات اضطراری دعوت کرد. روز چهارشنبه، Nikkei گزارش داد که ایالات متحده در حال مذاکره با تایوان برای تولید مشترک تسلیحات آمریکایی است. در همین حال، بازده جهانی روز چهارشنبه پس از اینکه تورم بریتانیا و منطقه یورو نشانه‌ای از کاهش نشان ندادند، افزایش یافت و تهدیدهای رکود اقتصادی را افزایش داد. بازدهی خزانه داری آمریکا در بحبوحه تضاد سیاستی بین فدرال رزرو و اکثر بانک های مرکزی بزرگ جهانی به شدت افزایش یافت. نرخ های معیار 10 ساله ایالات متحده به بالاترین سطح در 14 سال گذشته بالای 4.15٪ رسید.

طلا در حال سرمایه گذاری از آخرین سقوط دلار است و 1630 دلار را در مسیر بهبودی بازپس گرفته است. اما روند صعودی بیشتر در میان بازدهی بالاتر، گریزان به نظر می رسد. هفته نامه ایالات متحده بیکاری، فروش خانه های موجود و Fedspeak به دقت برای نکات تازه در مورد چشم انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بیت کوین قیمت پس از رسیدن به پایین ترین سطح هفتگی به زیر 19000 دلار در حال بهبود است در حالی که اتریوم محدوده خود را زیر 1300 دلار نگه می دارد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-dollar-struggles-despite-higher-yields-usd-jpy-tests-key-15000-level-202210200624

USD/CAD در حالی که دلار آمریکا در حال عقب نشینی است، پایین ترین سطح را نزدیک به 1.3750 نگه می دارد WTI 1% در روز بالاتر از مرز 85 دلار.

دلار آمریکا در ساعات اولیه اروپا حالت بهبود خود را از دست می دهد، علیرغم اینکه بازدهی خزانه داری نزدیک به بالاترین حد چند ساله افزایش یافته است، زیرا انتظارات افزایش شدیدتر نرخ بهره فدرال رزرو وجود دارد. پس از آن که معاملات آتی S&P 500 ایالات متحده به دلیل خوش بینی مجدد مبنی بر اینکه چین می تواند از سیاست ضد کووید صفر خود دور شود، به سمت افزایش قیمت ها تغییر کرد. بلومبرگ گزارش داد که به نقل از افراد آشنا با این بحث ها، مقامات چینی در حال بحث هستند که آیا زمان ورود افرادی که به این کشور باید در قرنطینه اجباری بگذرانند را کاهش دهند یا خیر. بیشتر شاخص‌های آسیایی با پیگیری روند صعودی سهام چین، زیان خود را کاهش دادند.