دلار آمریکا کاهش پیدا کرد اما کاهش نیافته، چشم به CPI ایالات متحده است

قیمت در حال آزمایش یک منطقه کلیدی از حمایت است اما در پشت خط روند خرد قرار دارد که می تواند برای هفته آینده نزولی باشد. حرکت به زیر 110.80 و سپس 109.63 و 107.80 برای چشم انداز فارکس در هفته های پایانی سال قابل توجه خواهد بود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-down-but-not-out-eyes-on-us-cpi-202211062204

  • دلار آمریکا ممکن است در آستانه یک شکست قابل توجه به سمت نزول باشد.
  • با این حال، شروع ریسک برای شروع هفته، باید حمایت فوری را ارائه دهد.

دلار آمریکا روز جمعه پس از گزارش مشاغل آمریکا که برای همه چیزهایی داشت، سقوط کرد. داده ها نشان می دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه گذشته 261,000 افزایش یافته است و همچنین بازنگری نشان می دهد که به جای 263,000 شغل که قبلا گزارش شده بود، 315,000 شغل اضافه شده است. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، 200000 شغل را پیش بینی کرده بودند که برآوردها از 120000 تا 300000 متغیر بود. با این حال، نرخ بیکاری از 3.5 درصد در سپتامبر به 3.7 درصد افزایش یافت. متوسط ​​درآمد ساعتی پس از افزایش 0.3 درصدی در سپتامبر 0.4 درصد افزایش یافت، اما افزایش دستمزدها پس از افزایش 5.0 درصدی در سپتامبر به 4.7 درصد در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

تحلیلگران TD Securities می‌گویند: «قیمت‌های اصلی احتمالاً در ماه اکتبر اندکی کاهش یافته است، اما همچنان به سرعت 0.4 درصدی در اوایل ماه نوامبر رسیده است». تورم سرپناه احتمالاً علامت اصلی باقی مانده است، اگرچه ما به دنبال کاهش شدید قیمت خودروهای دست دوم هستیم. نکته مهم این است که قیمت گاز احتمالاً از ارائه تسهیلات به شاخص قیمت مصرف کننده در ماه های اخیر به کمک به آن در ماه اکتبر تغییر کرده است. در مجموع، پیش بینی های m/m ما حاکی از 7.9٪ / 6.5٪ سالانه برای قیمت های کل / اصلی است.

تحلیل تکنیکال DXY

با این حال، این یک روحیه ریسک‌پذیر بود که با این گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه مقامات چینی در حال کار بر روی طرح‌هایی برای لغو سیستمی هستند که خطوط هوایی را به دلیل وارد کردن موارد ویروس به کشور جریمه می‌کند، به کاهش ارزش دلار کمک کرد. این امیدواری سرمایه گذاران را تقویت کرد که سیاست همه گیر چین ممکن است به زودی کاهش یابد. با این وجود، یک گزارش آخر هفته وجود دارد که چنین اخباری را رد می کند که برای دلار در ابتدای هفته مثبت است، زمانی که سرمایه گذاران به سرعت توجه خود را به داده های تورم ایالات متحده معطوف می کنند.

DXY، شاخصی که ارزش دلار را در مقابل سبدی از ارزها اندازه گیری می کند، از بالاترین رقم 112.993 به 110.72 سقوط کرد. علیرغم قیمت گذاری معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو در روز جمعه با احتمال 52.5 درصدی افزایش 75 واحدی نرخ بهره در ماه آینده و احتمال 47.5 درصدی افزایش 50 واحدی، این کار را انجام داد. رویترز گزارش داد که احتمال افزایش 75 واحدی بلافاصله پس از داده های حقوق و دستمزد به 64 درصد رسید. نرخ پایانی فدرال رزرو، یا سطحی که در آن نرخ ها به اوج خود می رسید، اواخر روز جمعه به 5.09 درصد کاهش یافت، از حدود 5.2 درصد درست قبل از داده ها.

چین و CPi محرک هستند