دلار آمریکا در حالت فروش پس از کلمات پاول

در روز پنجشنبه، ایالات متحده تورم اصلی PCE، سنج مورد علاقه فدرال رزرو ایالات متحده و PMI تولید اکتبر ISM را منتشر خواهد کرد.


احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در دسامبر از 69.9 درصد قبل از سخنرانی به بالای 75 درصد افزایش یافت.

در همین حال، تورم اروپا برای اولین بار در هفده ماه گذشته سقوط کرد، زیرا شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده سالانه منطقه یورو در ماه اکتبر 10 درصد منتشر شد. همچنین، به گفته منابع آگاه، کشورهای اتحادیه اروپا در حال بررسی کاهش سقف قیمت نفت روسیه به 60 دلار در هر بشکه هستند.

آنچه در روز جمعه 1 دسامبر باید رعایت کنید:

آخرین افت دلار آمریکا ناشی از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکاسخنان پاول که در موسسه بروکینگز درباره چشم‌انداز اقتصادی، تورم و اشتغال صحبت می‌کرد، عمدتاً بدبین بود. او گفت که تعدیل سرعت افزایش نرخ بهره منطقی است، اگرچه وی افزود که سیاست پولی باید برای مدتی “محدود کننده” باقی بماند. علاوه بر این، او گفت که زمان کاهش سرعت افزایش نرخ ممکن است به محض برگزاری جلسه بعدی در ماه دسامبر فرا برسد.

EUR/USD به سطح 1.0400 نزدیک می شود، در حالی که GBP/USD در حدود 1.2040 معامله می شود. دلار استرالیا بهترین عملکرد را داشت، زیرا AUD/USD 0.6780 است. جفت USD/CAD به 1.3450 کاهش یافته است، در حالی که USD/JPY در 138.10 تغییر می کند.

در نهایت، اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 2.9 درصد در سه ماهه سوم رشد کرد که از نرخ 2.6 درصدی که قبلاً تخمین زده شده بود، بیشتر بود.

هر اونس طلا در بالاترین حد هفتگی در حدود 1765 دلار معامله شد، در حالی که قیمت نفت خام اندکی بالاتر بود و WTI در 80.45 دلار در هر بشکه فروخته شد.

این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-us-dollar-in-sell-off-mode-post-powell-dovish-words-202211301947احساسات بازار بین خوش‌بینی و ترس در نوسان بود، به طوری که دلار آمریکا روز خود را با رکود شروع کرد، در اواسط راه بهبود یافت و در نهایت سقوط کرد تا آن را در برابر رقبای اصلی خود به پایان برساند.

پاول افزود که رشد اقتصادی کمتر از روند بلندمدت کاهش یافته است که باید حفظ شود. وی در نهایت گفت که نمی خواهد بیش از حد سخت گیری کند و گفت که کاهش نرخ ها کاری نیست که به این زودی ها انجام دهد.

در اوایل روز، خوش بینی با اخبار و تسهیل چین حمایت شد محدودیت های مرتبط با ویروس کرونا در ژنگژو و گوانگژو، علیرغم تلاش دولت برای کنترل موارد جدید. چین همچنان به گزارش موارد سرایت روزانه ادامه داده است، اما اعتراضات گسترده باعث این تصمیم شده است.

لیزا دی کوک، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو، پیش از پاول صحبت کرد، اما با او همسو شد. او گفت که داده‌های تورم نشانه‌های اولیه بهبود را نشان می‌دهد و فدرال رزرو احتمالاً با حرکت رو به جلو گام‌های کوچک‌تری برمی‌دارد.