دلار آمریکا برای شروع آخرین هفته معاملاتی سال 2022 کاهش یافت

طلا قیمت در ساعات معاملاتی اروپا بالاتر می رود و پس از باز شدن با شکاف صعودی کوچک، بالای 1807 دلار معامله می شود.

آنچه باید در روز سه شنبه 27 دسامبر بدانید:

بیت کوین اوایل روز سه‌شنبه کمی به زیر 17000 دلار رسید. اتریوم برای یافتن جهت تلاش می کند و در یک کانال باریک در حدود 1200 دلار بالا و پایین می رود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-us-dollar-weakens-to-start-last-trading-week-of-2022-202212270713

با این وجود، وضعیت ریسک نسبتاً خوش‌بینانه در صبح اروپا دست نخورده باقی می‌ماند، و این امر را برای دلار آمریکا دشوار می‌کند تا در برابر رقبای خود مقاوم بماند. پیش از تعطیلات کریسمس، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) به طور ماهانه 0.2 درصد افزایش یافت و نرخ سالانه را از 5 درصد در اکتبر به 4.7 درصد کاهش داد. هر دوی این قرائت ها مطابق با پیش بینی های تحلیلگران بود.

پس از نوسانات در محدوده باریکی در ساعات معاملات آسیایی، GBP/USD شروع به رشد کرد و آخرین بار در معاملات بالای 1.2100 مشاهده شد.

پس از سه روز آخر هفته، دلار آمریکا برای یافتن تقاضا در روز سه‌شنبه با شاخص دلار آمریکا در محدوده منفی زیر 104.00 به دنبال شکاف نزولی در افتتاحیه تلاش می‌کند. داده‌های تراز تجاری کالاهای نوامبر و شاخص قیمت مسکن اکتبر در گزارش اقتصادی ایالات متحده در اواخر روز نمایش داده می‌شود. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در قلمرو مثبت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالای 3.75 درصد ثابت است.

پیش از این، اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که برآورد این کشور از رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال 2021 را از 8.1 درصد قبلی به 8.4 درصد تغییر داده است. در نکته نگران‌کننده، گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمانی که این کشور اقداماتی را برای کاهش محدودیت‌ها انجام داده است، بیمارستان‌های چین غرق در تعداد موارد تایید شده کرونا هستند که به سرعت در حال افزایش است. در همین حال، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد که مسافران از چین را در صورت مثبت بودن تست کووید-19 به مدت هفت روز قرنطینه خواهند کرد و افزود که محدودیت هایی را برای درخواست خطوط هوایی برای افزایش پروازها به چین اعمال می کنند.

USD/JPY علیرغم کاهش ارزش دلار، در زیر 133.00 نسبتاً آرام باقی می ماند. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BOJ) گفت که تصمیم برای تغییر استراتژی کنترل منحنی بازده “مطمئناً اولین گام” به سمت خروج از سیاست پولی بسیار سست نیست و کار را برای ین ژاپن دشوار می کند. برای یافتن تقاضا

یورو/دلار آمریکا از فشار فروش پیرامون دلار آمریکا سرمایه گذاری کرد و در صبح روز سه شنبه اروپا به بالای 1.0650 صعود کرد.