دلار آمریکا با وجود حال بهتر

طلا اوج گرفت با کاهش گسترده دلار آمریکا، و در حال حاضر با 1816 دلار در هر اونس معامله می شود.


EUR/USD قادر به پیشروی فراتر از 1.0650 نبود و یک روز دیگر را با تغییرات اندکی در بالای سطح 1.0600 به پایان رساند. GBP/USD بین سود و زیان حرکت کرد اما روز را ثابت در 1.2150 به پایان رساند.

کانادا روز چهارشنبه آمار تورم نوامبر را منتشر خواهد کرد.

سهام آسیایی سقوط کرد در حالی که شاخص های اروپایی نیز در قرمز بسته شدند، اما توانستند بیشتر زیان های روزانه خود را کاهش دهند. وال استریت از حال و هوای افتضاح شانه خالی کرد و تا پایان روز رنگ سبز را حفظ کرد.

در همین حال، بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت، هرچند که در اوراق 10 ساله آن را با سرعت بیشتری نسبت به سود 2 ساله انجام داد. منحنی بازده معکوس می ماند، اما فاصله در حال کاهش است.

این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-us-dollar-on-the-back-foot-despite-a-better-mood-202212201949

پس از این تصمیم، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی، مجدداً موضع کذب بانک مرکزی را تأیید کرد و تکرار کرد که آنها آماده اند در صورت نیاز تسهیلات بیشتری را انجام دهند و خاطرنشان کردند که زمان بحث در مورد خروج از تشدید کمی نیست. جفت USD/JPY به 130.55 سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از اوایل آگوست بود و اکنون در حوالی 131.50 معامله می‌شود که به افتتاحیه آسیایی می‌رود.

آنچه در روز چهارشنبه 21 دسامبر باید رعایت کنید:

AUD/USD به پایین ترین سطح ماه دسامبر یعنی 0.6628 رسید و روز را در قرمز به پایان رساند، زیرا عملکرد ضعیف بازارهای سهام آسیا و اروپا تضعیف شد. لحن بهتر ایالات متحده برای بازگرداندن این جفت به سبز کافی نبود.

جفت USD/CAD روز را در حدود 1.3610 در قرمز به پایان رساند، و CAD تحت تأثیر قیمت های بالاتر نفت قرار گرفت. WTI به 76.25 دلار در هر بشکه رسید.

دلار آمریکا در اوایل روز سه‌شنبه سقوط کرد و در بقیه روز به طور نامساوی بهبود پیدا کرد تا روز را مختلط به پایان برساند. بانک ژاپن (BoJ) زمانی که بانک مرکزی ژاپن تصمیم سیاست پولی خود را اعلام کرد، باعث فروش گرین‌بک شد. BoJ نرخ معیار خود را بدون تغییر در -0.1٪ باقی گذاشت و بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGB) را همانطور که انتظار می رفت در 0.00٪ حفظ کرد. با این حال، سیاست‌گذاران یک تغییر جزئی ایجاد کردند: آنها اجازه می‌دهند بازده 10 ساله JGB بین 0.5- تا 0.5 درصد در مقایسه با 0.25- و 0.25 درصد قبلی در نوسان باشد و خاطرنشان کردند که عملیات کنترل منحنی بازده را بررسی خواهند کرد.