در حالی که تورم چین برآوردها را نادیده می گیرد، NZD/USD به پایین ترین سطح روز خود به زیر 0.6320 رسید.

پس از انتشار گزارش قوی نیروی کار برای ماه ژانویه، جهش غافلگیرکننده در ارقام تورم را نمی توان رد کرد. اشتغال بیشتر می تواند منجر به مخارج مصرف کننده بیشتر شود که پتانسیل افزایش هزینه های مصرف کننده را دارد.

جفت NZD/USD به شدت به زیر 0.6320 سقوط کرد زیرا اداره ملی آمار چین (NBS) داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) (ژانویه) کمتر از حد انتظار را گزارش کرد. داده های تورم سالانه 2.1% کمتر از اجماع 2.2% اما بالاتر از انتشار قبلی 1.8% بوده است. رقم تورم ماهانه در مقابل افزایش 0.7 درصدی فشارهای تورمی، کاهش 0.8 درصدی را نشان می دهد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-refreshes-day-low-below-06320-as-china-inflation-misses-estimates-202302100140

شاخص قیمت تولید کننده چین (PPI) کاهش تورمی را 0.8 درصد بالاتر از پیش بینی 0.5 درصد و انتشار قبلی 0.7 درصد نشان داده است. این نشان می دهد که تولیدکنندگان به شدت قیمت کالاها و خدمات را در دروازه کارخانه کاهش می دهند. این بیانگر تقاضای ضعیف خانوارها است.


اشتراک گذاری:

  • NZD/USD بر اساس داده‌های CPI چین پایین‌تر از حد انتظار، پایین‌ترین سطح یک روزه خود را در 0.6315 چاپ کرده است.
  • شاخص PPI چین کاهش تورمی را 0.8 درصد بالاتر از پیش بینی 0.5 درصد و انتشار قبلی 0.7 درصد گزارش کرده است.
  • بازار کار خوش‌بینانه ایالات متحده می‌تواند هزینه‌های مصرف‌کننده را به پیش ببرد.
شایان ذکر است که نیوزلند یکی از شرکای تجاری پیشرو چین است و تورم پایین تر، محرک های بیشتری را به همراه خواهد داشت که از دلار نیوزیلند حمایت می کند.

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که فشارهای تورمی در اقتصاد چین افزایش خواهد یافت زیرا محرک های بالاتر کالاها را به مسیر صعودی سوق می دهد. مورد مشابهی را کشورهای غربی و دیگر کشورهای آسیایی پس از بهبودی از دوره بیماری همه گیر شاهد بوده اند.

در همین حال، لحن ریسک منفی است زیرا سرمایه گذاران در آستانه انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) که هفته آینده منتشر می شود، مضطرب شده اند. معاملات آتی S&P500 جلسه روز پنجشنبه را با وضعیت ضعیفی به پایان رساندند زیرا خیابان در حال بررسی نرخ های بهره بالاتر توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) در پیش است. شاخص دلار آمریکا (DXY) در تلاش برای حفظ بالای 103.00 است.

دولت چین و بانک خلق چین (PBoC) ممکن است به ترتیب در سیاست های محرک و پولی انبساطی باقی بمانند زیرا اقتصاد پس از از بین بردن کنترل های همه گیر در حال بهبود است.