خطوط ثابت NZD/USD در حدود 0.6100، سقوط اخیر خود را به پایین ترین سطح YTD تثبیت می کند.

با این حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) بسیار بیش از حد فروش در نمودارهای ساعتی به محدود کردن ضرر برای جفت NZD/USD کمک می کند، حداقل در حال حاضر. با این وجود، به نظر می‌رسد که پس‌زمینه بنیادی کاملاً به نفع معامله‌گران نزولی متمایل است و نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت‌های نقطه‌ای به سمت نزول است. از این رو، هر اقدام بازیابی به احتمال زیاد به فروش می رسد و خطر از بین رفتن سریع آن را دارد. سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر داده های کلان ایالات متحده برای انگیزه تازه هستند.

جفت ارز NZD/USD بین سودهای خفیف/زیان های جزئی، در حدود 0.6100 در اوایل جلسه اروپا حرکت می کند و کاهش اخیر خود را به پایین ترین سطح از 17 نوامبر که اوایل این چهارشنبه لمس کرد، تثبیت می کند.

در میان نگرانی‌ها در مورد بادهای معکوس اقتصادی ناشی از افزایش سریع هزینه‌های استقراض، احساسات بازار همچنان شکننده است. علاوه بر این، کاهش خوش‌بینی نسبت به بهبود اقتصادی قوی چین، همراه با تنش‌های آمریکا و چین، اشتهای سرمایه‌گذاران را برای داشتن دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش می‌دهد. این امر از دریای قرمز در سراسر بازارهای سهام مشهود است، که بیشتر به موقعیت گرینبک به عنوان ارز ذخیره جهانی کمک می کند و به محدود کردن هر گونه صعود معنی دار برای کیوی حساس به ریسک کمک می کند.


اشتراک گذاری:

  • NZD/USD در بحبوحه خرید پایدار دلار، نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر افت کرد.
  • در میان شرط‌بندی‌ها برای افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو، دلار در نزدیکی بالاترین سطح چند ماهه باقی می‌ماند.
  • محیط متداول در معرض خطر بیشتر به عنوان یک باد مخالف برای کیوی حساس به ریسک عمل می کند.

گزارش اقتصادی روز چهارشنبه ایالات متحده شامل انتشار گزارش ADP در مورد اشتغال بخش خصوصی و داده های JOLTS Jobs Opening بعداً در اوایل جلسه آمریکای شمالی است. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده و دومین روز شهادت پاول در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، تقاضای دلار را افزایش خواهد داد. جدای از این، احساسات ریسک گسترده‌تر باید بر جفت NZD/USD تأثیر بگذارد و به معامله‌گران اجازه دهد فرصت‌های کوتاه‌مدت را به دست آورند.

سطوح فنی برای تماشا

بازارها به سرعت واکنش نشان دادند و با شانس بیشتری برای افزایش 50 واحدی در ثانیه در نشست سیاست FOMC در ماه مارس، قیمت گذاری را آغاز کردند، که همچنان از افزایش بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده حمایت می کند. در واقع، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده در نزدیکی آستانه 4.0 درصد ثابت است و اوراق دو ساله خزانه داری که به نرخ حساس هستند نزدیک به بالاترین سطح خود از سال 2007 تا کنون ایستاده است، که همراه با موج جدیدی از رشد تجارت جهانی ریسک گریزی به حمایت از دلار امن ادامه می دهد.

دلار آمریکا بر اساس افزایش روز قبل که توسط سخنان جنگ طلبانه تر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو رهبری می شد، تقویت می شود و به بالاترین سطح چند ماهه جدید صعود می کند، که به نوبه خود به عنوان یک باد مخالف برای جفت ارز NZD/USD عمل می کند. پاول سرمایه گذاران را شگفت زده کرد و احتمال افزایش نرخ بهره را برای مقابله با تورم چسبنده مطرح کرد. پاول در اظهارات آماده شده برای شهادت شش ماهه کنگره هشدار داد که ممکن است لازم باشد نرخ بهره سریعتر و بالاتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد افزایش یابد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-flat-lines-around-06100-mark-consolidates-its-recent-fall-to-fresh-ytd-low-202303080758