خرس USD/JPY در شهر هستند و شکست 134.50 در انتظار است

با توجه به چشم انداز انقباض بیشتر سیاست پولی پس از دقایق 31 ژانویه تا فوریه، دلار قوی تر است. 1 جلسه کمیته بازار آزاد فدرال که چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که تنها “تعدادی” از شرکت کنندگان خواهان افزایش 50 واحد پایه در جلسه بودند. در مجموع، مقامات طرفدار تعدیل در سرعت افزایش نرخ بودند، اگرچه آنها اشاره کردند که مهار تورم بالا کلیدی برای افزایش بیشتر نرخ‌ها خواهد بود که باعث می‌شود کاهش تورم روز جمعه به یک رویداد خبری قرمز کلیدی تبدیل شود. قبل از این رویداد، باند نرخ هدف وجوه فدرال بین 4.50 تا 4.75 درصد است.

USD/JPY در پشت روند صعودی قبلی قرار دارد، اما همچنان توسط خط روند صعودی ساعتی حمایت می شود. با این حال، قیمت تا کنون توسط 135s محدود شده است و حرکت به زیر 134.50 کلیدی برای هفته آینده خواهد بود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-jpy-bears-are-in-town-and-a-break-of-13450-is-eyed-202302231949

روز جمعه معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو یعنی کاهش تورم PCE را ارائه خواهد کرد. تحلیلگران رابوبانک می‌گویند: «بازار انتظار دارد که داده‌های سرفصل ژانویه در سطح 5.0 درصد نسبت به ماه قبل باقی بماند.» این نگرانی‌ها را تقویت می‌کند که روند نزولی شاخص‌های تورمی ممکن است متوقف شده باشد. بنابراین، داده‌های مطابق با انتظارات بازار، وزن بیشتری به این دیدگاه اضافه می‌کند که فدرال رزرو باید سخت‌تر تلاش کند تا تورم را به سطح هدف خود بازگرداند. نرخ‌های ضمنی بازار در حال حاضر به اوج وجوه فدرال رزرو نزدیک به 5.33 درصد اشاره دارد.

تحلیل تکنیکال USD/JPY

اوراق معیار 10 ساله خزانه داری 3.881% کاهش یافت، در حالی که منحنی بازدهی که شکاف بین اوراق خزانه 2 و 10 ساله را اندازه گیری می کرد، همچنان معکوس بود که نشان دهنده یک رکود در آینده است. با این وجود، دلار آمریکا قدرت خود را در برابر همتایان اصلی خود حفظ کرد. شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در مقابل سبدی از ارزها اندازه گیری می کند، DXY
قبل از سقوط به 104.50 به بالاترین سطح 104.779 صعود کرد. این شاخص همچنان از پایین ترین سطح روز 104.308 صعود می کند.


اشتراک گذاری:

  • USD/JPY در پشت روند صعودی قبلی قرار دارد.
  • بر اساس داده‌های جنگ‌طلبی، دلار آمریکا همچنان موافق است.
  • قیمت تا کنون توسط 135s محدود شده است و حرکت به زیر 134.50 کلیدی برای هفته آینده خواهد بود.

USD/JPY در بعدازظهر در وال استریت معامله می شود و حدود 0.2% در محدوده روز بین 135.36 و 134.60 کاهش یافته است. دلار آمریکا در برابر شرکای تجاری اصلی خود در روز پنجشنبه پیش از انتشار به‌روزرسانی رشد تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم (که انتظارات را از دست داد) و ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری (که از انتظارات پیشی گرفت) و همچنین هزینه‌های مصرف شخصی (که همچنین افزایش یافت) افزایش یافت. بالاتر از انتظارات) و به 3.7 درصد بازنگری شد، که نشان می دهد تورم بسیار قوی تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد و به تقویت احساسات نزولی در میان معامله گران کمک کرد.

در نتیجه، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در معاملات پرنوسان پایین‌تر شد و بازدهی خزانه‌داری در 10 سال اخیر از بالاترین سطح سه ماهه عقب‌نشینی کرد. این اتفاق علی‌رغم قیمت‌گذاری سرمایه‌گذاران در داده‌های اقتصادی قوی اخیر که با آخرین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ابتدای این ماه آغاز شد، رخ داد.