خرس‌های NZD/USD حدود 0.6300 نفس می‌کشند، زیرا PMI خدمات چین کایکسین جهش می‌کند.

شایان ذکر است که قیمت NZD/USD در روز قبل به بالاترین حد هفت هفته گذشته رسید زیرا RBNZ بازارها را با افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره غافلگیر کرد. با این حال، داده های ضعیف ایالات متحده پس از آن باعث ایجاد مشکلات رکود اقتصادی شد و قیمت را تحت تاثیر قرار داد. نگرانی های ژئوپلیتیکی پیرامون تایوان و کره شمالی نیز احتمالاً فشار نزولی بر NZD/USD وارد کرده است.

NZD/USD همچنان در مسیر آزمایش خط حمایت یک ماهه، حدود 0.6245 تا زمان چاپ باقی می ماند، مگر اینکه ناحیه مقاومت 0.6385-90 دو ماهه را بشکند.

در این زمینه، S&P 500 Futures برای سومین روز متوالی سقوط می کند، حتی اگر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در حوالی پایین چند روزه پایین بماند، اما شاخص دلار آمریکا (DXY) تا زمان چاپ به 101.98 برسد.

با نگاهی به آینده، داده های هفتگی ادعاهای بیکاری ایالات متحده برای انگیزه جدید قبل از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه مهم خواهد بود.

تحلیل تکنیکال

اخیراً، PMI خدمات Caixin چین به 57.8 در مقابل 54.0 مورد انتظار 55.0 قبلی افزایش یافت. با انجام این کار، داده های چین به بالاترین سطح از نوامبر 2020 رسیده است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-bears-take-a-breather-around-06300-as-china-caixin-services-pmi-jumps-202304060210


اشتراک گذاری:

  • NZD/USD زخم های خود را در طول اولین منفی روزانه در چهار می لیسد.
  • PMI خدمات China Caixin به بالاترین سطح از نوامبر 2020 رسیده است.
  • خلق ریسک قبلاً به جفت کیوی اجازه می داد تا دستاوردهای RBNZ را تثبیت کند.
  • بازدهی نسبت به داده‌های ضعیف آمریکا، خریداران کیوی را نسبت به آمار اشتغال آمریکا امیدوار نگه می‌دارد.

گفته می شود، پایین ترین سطح ناامیدکننده 19 ماهه فرصت های شغلی JOLTS ایالات متحده برای فوریه، قبل از تغییر اشتغال ADP در ماه مارس است که از 200 هزار مورد انتظار به 145 هزار کاهش یافت و قبل از 261 هزار مورد بازنگری به سمت بالا، کاهش یافت. در همین راستا، قرائت نهایی شاخص‌های سهام شرکت S&P Global Composite و Services در ماه مارس نیز با کاهش روبرو شد، زیرا مورد قبلی از 53.3 برآورد اولیه به 52.3 کاهش یافت در حالی که PMI خدمات از 53.8 پیش‌بینی شده به 52.6 کاهش یافت. مهمتر از همه، PMI خدمات ISM ایالات متحده برای ماه مذکور بدبینی را تقویت کرد زیرا به 51.2 در مقابل 54.5 مورد انتظار و 55.1 قبلی کاهش یافت.

در جای دیگر، گفتگوهای کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، کشمکش های چین و آمریکا را تجدید کرد. از سوی دیگر، کره شمالی روز پنجشنبه آمریکا و کره جنوبی را به تشدید تنش ها تا آستانه جنگ هسته ای از طریق مانورهای نظامی مشترکشان متهم کرد و قول داد با «اقدام تهاجمی» پاسخ دهد.

NZD/USD با رقم دور 0.6300 در اولین روز زیان ده خود در چهار اوایل روز پنج شنبه معاشقه می کند. در حالی که ریسک گریزی گسترده زیربنای جهش اصلاحی دلار آمریکا است و جفت کیوی را تحت تأثیر قرار می دهد، تعصب شاهین در اطراف بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) به داده های فعالیت قوی چین می پیوندد تا خرس ها را تحریک کند.