تورم مصرف کننده کانادا (گزارش CPI) چه زمانی است و چگونه می تواند USD/CAD را تحت تاثیر قرار دهد؟

• چشم انداز USD/CAD: خط روند صعودی می تواند از روند نزولی پیش از CPI کانادا محافظت کند.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که توسط اداره آمار کانادا منتشر شده است، اندازه گیری تغییرات قیمت با مقایسه بین قیمت های خرده فروشی یک سبد خرید نماینده کالا و خدمات است. قدرت خرید CAD توسط تورم کاهش می یابد. هدف بانک کانادا محدوده تورم (1 تا 3 درصد) است. به طور کلی، خوانش بالا به عنوان پیش بینی افزایش نرخ تلقی می شود و برای CAD مثبت (یا صعودی) است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/when-is-the-canadian-consumer-inflation-cpi-report-and-how-could-it-affect-usd-cad-202212211239

• پیش‌نمایش CPI کانادا: پیش‌بینی از پنج بانک بزرگ، کاهش تورم

آمار کانادا ارقام تورم مصرف کننده ماه نوامبر را بعداً در جلسه اولیه آمریکای شمالی در روز چهارشنبه در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت کل در ماه گزارش شده در مقایسه با افزایش 0.7 درصدی در اکتبر ثابت بماند. علاوه بر این، انتظار می‌رود نرخ سالانه در نوامبر از ۶.۹ درصد قبلی به ۶.۷ درصد کاهش یابد. مهمتر از همه، CPI بانک مرکزی کانادا، که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی نوسان را در نظر نمی‌گیرد، در ماه نوامبر ثابت خواهد بود، اگرچه از 5.8 درصد در اکتبر به 6.4 درصد در سال افزایش می‌یابد.

تحلیلگران ولز فارگو پیش‌نمایش کوتاهی از داده‌های کلان کلیدی ارائه می‌کنند و می‌نویسند: «CPI در ماه اکتبر با 6.9 درصد سالانه افزایش یافت و با نگاهی دقیق‌تر به جزئیات، افزایش قیمت بنزین و هزینه‌های بهره وام مسکن با تورم ملایم‌تر مواد غذایی جبران شد. . قیمت کالاها از اوج خود پایین آمده است، که ممکن است کمی در جبهه تورم اصلی تسکین دهد. در ماه نوامبر، انتظار داریم که تورم CPI به 6.4 درصد در سال کاهش یابد.

چگونه می تواند بر USD/CAD تاثیر بگذارد؟

• USD/CAD بالاتر از CPI کانادا، شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده، بالای 1.3600 ثابت می ماند.

درباره CPI کانادا

قبل از انتشار، جفت USD/CAD کشش مثبتی به دست می‌آورد و در بحبوحه ظهور برخی خریدهای دلاری، بالای 1.3600 ثابت می‌ماند. با این حال، لحن خفیف صعودی در اطراف قیمت نفت خام، زیربنای Loonie مرتبط با کالا است و به عنوان یک باد مخالف برای این شرکت بزرگ عمل می کند. یک چاپ قوی‌تر CPI کانادا برای افزایش مجدد ارز داخلی و جذب فروشندگان جدید در اطراف این جفت کافی است. برعکس، یک گزارش نرم‌تر از حد انتظار باید به جفت ارز اجازه دهد تا از صعود روزانه خود بهره ببرد و هدف خود را برای فتح علامت گرد 1.3700 قرار دهد.

نکات کلیدی

بررسی اجمالی CPI کانادا