تورم اتحادیه اروپا و آمار اشتغال ایالات متحده می تواند تعیین کننده باشد

بانک مرکزی اروپا رئیس بانک مرکزی فرانسه، فرانسوا ویلروی، رئیس بانک مرکزی فرانسه، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا باید تا تابستان به نرخ پایانی برسد.

آنچه در روز جمعه 6 ژانویه باید رعایت کنید:

ارزهای مرتبط با کالا از جمله پر نوسان ترین ارزها بودند که زیان قابل توجهی را در برابر گرینبک ثبت کردند. AUD/USD حدود 0.6760 معامله می شود، در حالی که USD/CAD در حدود 1.3570 قرار دارد.

شهر کانزاس بانک فدرال رزرو رئیس جمهور استر جورج گفت که تورم بالا همچنان به مداخله فدرال رزرو نیاز دارد، در حالی که وی خاطرنشان کرد که بانک مرکزی نرخ بهره را تا سال 2024 حفظ خواهد کرد که با مواضع جنگ طلبانه FOMC هماهنگ است. همچنین، جیم بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، گفت که تورم احتمالا کندتر از آنچه بازارها پیش بینی می کنند کاهش می یابد، و این امر ایده سیاست پولی فدرال رزرو را به طور مداوم تهاجمی تقویت می کند.

جفت ارز EUR/USD به پایین ترین حد هفتگی 1.0514 سقوط کرد و چند پیپ قبل از بسته شدن بهبود یافت. GBP/USD در نهایت از تقاضای دلار آمریکا تسلیم شد و به سمت 1.1900 سقوط کرد. جفت USD/JPY پیشرفت خود را افزایش داد و در حدود 133.30 معامله شد.

دلار آمریکا در اوایل روز پنجشنبه با پشتوانه انعکاس یک فدرال رزرو جنگ‌طلب به سمت بالا حرکت کرد. پیش از افتتاحیه وال استریت پس از انتشار، شتاب بیشتری به دست آورد ارقام خوش بینانه مربوط به اشتغال ایالات متحده.

گزارش کاهش مشاغل چالش برانگیز ایالات متحده نشان داد که اخراج ها از 76.835 هزار نفر در ماه قبل به 43.651 هزار در دسامبر کاهش یافته است. علاوه بر این، بررسی ADP در مورد اشتغال تغییر کرد نشان داد که بخش خصوصی 235000 موقعیت جدید در همان ماه ایجاد کرد که بسیار بهتر از آنچه پیش بینی می شد. در نهایت، مطالبات اولیه بیکاری در هفته آخر دسامبر به 204000 کاهش یافت. ارقام خوش بینانه حکایت از دسامبر جامد آینده دارد گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی این جمعه بیرون باشد همچنین، منطقه یورو داده های جدید تورم را منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) در دسامبر با سرعت سالانه 9.7 درصد افزایش یابد.

این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-eu-inflation-and-us-employment-data-could-be-decisive-202301051940

طلای نقطه ای به 1832 دلار رسید اونس تروی، با خریداران هنوز هم شانس خود را در افت. قیمت نفت خام نزدیک به پایین ترین حد هفتگی تثبیت می شود. WTI با قیمت 73.60 دلار در هر بشکه تغییر کرد.

خرید شرکت ورشکسته Voyager Digital توسط Binance ایالات متحده با مخالفت قانونگذاران روبرو شد