ترس از آشفتگی بانکی باعث کاهش بیشتر می شود، نفت در PBOC ثابت کاهش می یابد


منبع: https://www.fxstreet.com/news/asian-stock-market-fears-of-banking-turmoil-propels-further-downside-oil-drops-on-steady-pboc-202303200444

اقتصاد چین پس از قرنطینه طولانی مدت به دلیل همه‌گیری در مسیر بهبود اقتصادی قرار دارد. بنابراین، یک محرک سنگین برای جهش نرخ رشد و حمایت از بازار آسیب پذیر املاک مورد نیاز است.

در زمان انتشار، Nikkei225 ژاپن 1.06 درصد سقوط کرد، ChinaA50 متلاطم ماند، Hang Seng 2.61 درصد سقوط کرد و Nifty50 1.07 درصد سقوط کرد.

بازارهای حوزه آسیایی روز دوشنبه شاهد فروش شدیدی بودند. هفته با سوگیری نزولی که در هفته گذشته با حمایت احتمالی رکود بانکی جهانی مشاهده شد آغاز شد. معاملات آتی S&P500 در اوایل آسیا سودهای قابل توجهی ایجاد کرد، با این حال، ترس از آشفتگی بانکی جهانی، فروشندگان را فعال کرد تا فروش‌های کوتاه را به راه بیندازند. به نظر می‌رسد که رالی‌ها به عنوان فرصت‌های فروش سرمایه‌گذاری می‌شوند، که نشان‌دهنده جو ناامیدکننده بازار است.


اشتراک گذاری:

  • سهام آسیایی در بحبوحه ترس از آشفتگی بانکی به سفر نزولی خود ادامه دادند.
  • قرارداد UBS-Credit Suisse نتوانست بالشتکی برای سهام آسیایی ایجاد کند.
  • سیاست پولی بدون تغییر توسط PBoC بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است.

قرارداد UBS-Credit Suisse نتوانسته است از سهام آسیایی حمایت کند. اسکای نیوز گزارش داد که تحت تصاحب UBS 3 میلیارد فرانک سوئیس (2.6 میلیارد پوند) برای خرید Credit Suisse خواهد پرداخت. و موافقت کرده است تا 5 میلیارد فرانک (4.4 میلیارد پوند) زیان و 100 میلیارد فرانک سوئیس (88.5 میلیارد پوند) کمک نقدینگی در اختیار هر دو بانک قرار گیرد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) عملکرد ضعیفی در حدود 103.80 نشان می دهد. به نظر می رسد که بازار در حال آماده سازی زمینه تازه برای اقدام پیش از سیاست نرخ بهره توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) است.

علیرغم اعلام تصمیم بانک خلق چین (PBoC) در مورد نرخ بهره، سهام چین به سمتی باقی ماندند. بانک مرکزی نرخ اولیه وام یک ساله و پنج ساله (LPR) را به ترتیب در 3.65 درصد و 4.30 درصد ثابت نگه داشت. برخلاف تصمیم بدون تغییر نرخ بهره، خیابان انتظار گسترش بیشتر در موضع سیاست پولی را داشت.

در جبهه نفت، به دلیل حفظ وضعیت موجود PBoC بر روی نرخ بهره، قیمت نفت با فشار مواجه شده است. جهان تا حد زیادی روی بهبود اقتصادی در چین شرط بندی می کند که باعث افزایش تقاضای نفت می شود. شایان ذکر است که چین بزرگترین واردکننده نفت است و عدم اعلام سیاست پولی انبساطی توسط PBoC بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است.