تحولات مثبت برای پوند، بیشتر از این با آغاز سال – MUFG

ثبات سیاسی بسیار بیشتر در سال جاری نسبت به سال گذشته یکی از عوامل اینجاست و ما به احتمال زیاد می توانیم فرض کنیم که نخست وزیر سوناک پس از آشفتگی سال 2022 اعتبار بیشتری به ارمغان خواهد آورد. با این احتمال، اعتبار مالی بیشتر نیز وجود دارد. علاوه بر این، کاهش قیمت گاز طبیعی در صورت تداوم، اعتبار مالی را نیز تا حد زیادی افزایش خواهد داد.»

از نظر اقتصاددانان بانک MUFG، ممکن است به «اوج بدبینی» برای بریتانیا و پوند رسیده باشیم. بنابراین، چشم انداز در سال 2023 تا حدودی روشن تر است.

تحولات مثبت در حال ظهور


منبع: https://www.fxstreet.com/news/positive-developments-for-the-pound-more-of-this-as-the-year-unfolds-mufg-202301111121از زمان برگزاری همه پرسی برگزیت و پس از آن، دوره های بسیار کمی از موقعیت اهرمی و مدیر دارایی در مجموع خالص پوند طولانی مدت بوده است. وقتی این اتفاق می افتد، آن دوره ها با افزایش ارزش پوند همزمان شده اند. در حال حاضر ما در حال تبدیل شدن به پوند طولانی مدت خالص هستیم.

یکی دیگر از پیامدهای قرار گرفتن ریشی سوناک در رتبه 10، چشم انداز روابط بهتر با اتحادیه اروپا و در نتیجه توافق احتمالی برای خروج از بن بست در مورد پروتکل ایرلند شمالی است.