تجمعات نفتی برای دومین روز پس از رای سنا به توافق سقف بدهی، NFP ها به روند صعودی دامن زدند.

چنین شکستی می تواند به هدف بعدی در حدود 62.00 دلار منتهی شود، جایی که پایین ترین سطح از سال 2021 و به دنبال آن حمایت 57.50 دلار خواهد بود.

قیمت نفت برای دومین روز در روز جمعه افزایش یافت زیرا بازارهای جهانی پس از تصویب لایحه تمدید سقف بدهی توسط سنای آمریکا نفس راحتی می کشند و آخرین مانع پیش از اجرا را پشت سر می گذارند. انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) در نشست بعدی فدرال رزرو در اواسط ژوئن، افزایش نرخ ها را متوقف کند، پیشرفت دلار آمریکا را محدود می کند و به نفت که به دلار قیمت گذاری می شود کمک بیشتری می کند. انتشار حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی تغییر چندانی در تصویر ایجاد نمی کند، زیرا افزایش غیرمنتظره 339 هزار حقوق و دستمزد با افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری به 3.7 درصد خنثی می شود – اگر به نظر می رسد نفت پس از انتشار داده ها پیشنهادی داشته باشد.

یک کندل چکشی صعودی در حال شکل گیری در نمودار هفتگی است، اما تا پایان هفته نمی توان گفت که آیا درست می شود یا خیر. حتی اگر این اتفاق بیفتد، باید هفته آینده با یک نوار سبز صعودی دنبال شود تا این معکوس تایید شود.

مانند همه دارایی ها، عرضه و تقاضا محرک های کلیدی قیمت نفت WTI هستند. به این ترتیب، رشد جهانی می تواند محرک افزایش تقاضا و بالعکس برای رشد ضعیف جهانی باشد. بی‌ثباتی سیاسی، جنگ‌ها و تحریم‌ها می‌توانند عرضه را مختل کنند و بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند. تصمیمات اوپک، گروهی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت، یکی دیگر از عوامل کلیدی قیمت است. ارزش دلار آمریکا بر قیمت نفت خام WTI تأثیر می‌گذارد، زیرا نفت عمدتاً با دلار آمریکا معامله می‌شود، بنابراین دلار ضعیف‌تر می‌تواند نفت را مقرون به صرفه‌تر کند و بالعکس.

چگونه داده های موجودی بر قیمت نفت WTI تاثیر می گذارد

قیمت نفت WTI هنوز به طور کلی در یک روند نزولی بلندمدت است که از ژوئیه 2022 شروع شد. با توجه به ضرب المثل قدیمی که می‌گویند این روند دوست شماست، این به نفع فروشندگان کوتاه‌مدت است تا بلند مدت.

چنین شکستی ممکن است منجر به یک هدف بالقوه در 79.70 دلار شود، که تقریباً همزمان با SMA 200 روزه و خط روند اصلی برای بازار نزولی است و اهمیت آن را به عنوان یک سطح مقاومت کلیدی افزایش می دهد.

گزارش‌های هفتگی موجودی نفت منتشر شده توسط موسسه نفت آمریکا (API) و آژانس اطلاعات انرژی (EIA) بر قیمت نفت WTI تأثیر می‌گذارد. تغییرات در موجودی ها منعکس کننده نوسان عرضه و تقاضا است. اگر داده‌ها کاهش ذخایر را نشان دهد، می‌تواند نشان دهنده افزایش تقاضا و افزایش قیمت نفت باشد. موجودی های بالاتر می تواند منعکس کننده افزایش عرضه و کاهش قیمت ها باشد. گزارش API هر سه شنبه و EIA روز بعد منتشر می شود. نتایج آنها معمولاً مشابه است و در 75 درصد مواقع در 1٪ از یکدیگر قرار می گیرند. داده های EIA قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شوند، زیرا این یک سازمان دولتی است.

اوپک چگونه بر قیمت نفت WTI تاثیر می گذارد؟


منبع: https://www.fxstreet.com/news/oil-price-bounces-after-senate-gives-debt-ceiling-bill-the-green-light-202306021247

نفت WTI زیر تمام میانگین های متحرک ساده روزانه و هفتگی (SMA) به جز SMA 200 هفته ای با 66.90 دلار معامله می شود. روز چهارشنبه در این MA پشتیبانی پیدا کرد و بهبودی خود را آغاز کرد.


WTI US Oil: نمودار هفتگی

الگوی شمعدانی چکشی بلند ژاپنی که در پایین‌ترین سطح 4 می (و YTD) شکل گرفت، نشانه‌ای از این است که قیمت نفت ممکن است در آن سطح یک کف استراتژیک تشکیل داده باشد و این شک را ایجاد می‌کند که روند نزولی ممکن است به نتیجه برسد.

سوالات متداول نفت WTI

روغن WTI چیست؟

نفت WTI نوعی نفت خام است که در بازارهای بین المللی به فروش می رسد. WTI مخفف West Texas Intermediate، یکی از سه نوع اصلی از جمله نفت برنت و دبی است. WTI همچنین به عنوان “سبک” و “شیرین” به دلیل گرانش نسبتا کم و محتوای گوگرد آن به ترتیب شناخته می شود. این روغن با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود که به راحتی تصفیه می شود. منبع آن در ایالات متحده است و از طریق مرکز کوشینگ، که “چهارراه خط لوله جهان” در نظر گرفته می شود، توزیع می شود. این یک معیار برای بازار نفت است و قیمت WTI اغلب در رسانه ها نقل می شود.

چه عواملی باعث افزایش قیمت نفت WTI می شود؟

با توجه به دست نخورده ماندن روند نزولی، نزولی بیشتر همچنان امکان پذیر است، با این حال، برای تایید نزول بیشتر، نیاز به شکستن زیر پایین ترین سطح سال تا به امروز در 64.31 دلار است.

قیمت نفت باید به بالای 74.70 دلار در 24 مه بازگردد تا تردیدهای قابل توجهی در مورد تسلط روند نزولی ایجاد کند.


اشتراک گذاری:

  • پس از تصویب لایحه سقف بدهی در سنای آمریکا، قیمت نفت برای دومین روز بهبود یافت.
  • احتمال اعلام کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس در نشست 4 ژوئن، بیشتر از نفت حمایت می کند.
  • با وجود کم اهمیت جلوه دادن نیاز روسیه به کاهش تولید، قیمت سرسام آور برای سعودی ها 80 دلار در هر بشکه است.
  • حقوق و دستمزد غیرکشاورزی از تخمین ها پیشی می گیرد، اما افزایش اولیه دلار آمریکا به دلیل بیکاری بالاتر از حد انتظار و کاهش نرخ دستمزد معکوس می شود.


WTI US Oil: نمودار روزانه

اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) گروهی متشکل از 13 کشور تولیدکننده نفت است که مجموعاً در نشست‌های دوبار در سال، سهمیه‌های تولید را برای کشورهای عضو تعیین می‌کنند. تصمیمات آنها اغلب بر قیمت نفت WTI تأثیر می گذارد. زمانی که اوپک تصمیم به کاهش سهمیه ها می گیرد، می تواند عرضه را محدود کند و قیمت نفت را بالا ببرد. وقتی اوپک تولید را افزایش می دهد، نتیجه معکوس دارد. اوپک پلاس به گروه گسترده ای اطلاق می شود که شامل ده عضو اضافی غیراوپک می شود که قابل توجه ترین آنها روسیه است.

در زمان نگارش این مقاله، نفت WTI با بالاترین قیمت 71 دلار و نفت خام برنت با قیمت بالای 79 دلار معامله می شود.

اخبار نفت و محرکان بازار

  • پس از تصویب قرارداد تمدید سقف بدهی در سنای آمریکا، نفت برای دومین روز متوالی بهبود یافت و برای امضا روی میز رئیس جمهور قرار گرفت.
  • این لایحه به این معنی است که سقف بدهی ایالات متحده افزایش می یابد و از نکول ایالات متحده جلوگیری می کند، که می تواند منجر به آشفتگی بازار شود و به طور بالقوه باعث کندی در اقتصاد جهانی شود.
  • این احتمال که فدرال رزرو (فدرال رزرو) افزایش نرخ بهره را در نشست 14 ژوئن خود متوقف کند، یک باد مخالف برای دلار آمریکا و عقب‌نشینی برای قیمت نفت است.
  • روز چهارشنبه، فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو گفت که فکر می کند توقف پیش از افزایش بیشتر ممکن است به اقتصاد فرصت دهد تا انقباض فعلی را هضم کند و از استرس بانکی جلوگیری کند.
  • دیدگاه جفرسون در مورد “مکث” در ژوئن توسط پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا نیز تکرار شد.
  • با این حال، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، در مصاحبه ای با فایننشال تایمز در روز چهارشنبه گفت که هیچ دلیل قانع کننده ای برای مکث نمی بیند.
  • ابزار CME FedWatch که بینشی از دیدگاه بازار در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در آینده ارائه می دهد، از احتمال افزایش 0.25 درصدی در ماه ژوئن به احتمال بیش از 75 درصدی تغییر کرده است.
  • حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده داده ها در حالی که اقتصاددانان تنها 190 هزار نفر را پیش بینی کرده بودند، حقوق و دستمزدها در ماه می 339 هزار افزایش یافت. سرخوشی ناشی از افزایش سرفصل رشد شغل منجر به تقویت ناگهانی دلار آمریکا شد اما پس از آنکه معامله گران به افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری 3.7 درصدی (در مقابل انتظارات 3.5 درصدی و 3.4 درصدی قبلی اشاره کردند، به زودی به سطوح قبلی بازگشت. ).
  • کاهش پیش‌بینی‌نشده تورم دستمزدها به 4.3 درصد در مقابل پیش‌بینی 4.4 درصد، بیشتر بر رقم قوی تیتر سایه افکنده است. داده‌های مختلط نشان می‌دهد که احتمال افزایش فدرال رزرو در نشست بعدی نرخ بهره در ماه ژوئن وجود دارد و دلار را محدود می‌کند اما در این فرآیند نفت را تقویت می‌کند.
  • به نظر می رسد دو تن از بزرگترین اعضای اوپک پلاس، روسیه و عربستان سعودی، پیش از نشست بعدی اوپک در 4 ژوئن، بر سر سیاست های خود با هم درگیر هستند.
  • طبق گزارشی در Oilprice.com، به گفته منابعی در ریاض، سعودی ها از روشی که گفته می شود روسیه سهمیه های توافق شده در نشست اکتبر را به رخ می کشد، ناراضی هستند.
  • اگرچه هیچ اطلاعات رسمی در مورد تولید روسیه در دسترس نیست، به نظر می رسد داده های حمل و نقل این ادعا را تأیید می کند که آنها ممکن است صادرات نفت خود را علیرغم محدودیت های توافق شده اوپک پلاس افزایش داده اند.
  • هفته گذشته، نمایندگان دو کشور پیام های متناقضی در مورد مسیر احتمالی نشست آتی اوپک پلاس دادند.
  • با توجه به اینکه تحلیلگران تخمین می زنند سطح سربه سر اوپک 80 دلار در هر بشکه است، که هنوز بالاتر از سطوح پایین قیمت فعلی است، سعودی ها احتمالا به اعمال فشار بر اوپک پلاس برای کاهش تولید ادامه خواهند داد.

تحلیل فنی نفت خام: قیمت از SMA 200 هفته ای بهبود یافت و همچنان در روند نزولی قرار دارد.