تبلیغات در گوگل چیست؟

استفاده از این بستر جذاب، برای فروش کالا عالی است. برای اجرای تبلیغات با استفاده از این دو پلتفرم، میتوانید از گوگل ادز استفاده کنید. چرا استفاده از گوگل ادز لازم است؟ همانطور که گفتیم، یکی از راههای هدفمند تبلیغات استفاده از سامانه پیامکی است. تبلیغات اینترنتی با استفاده از این روش هدفمند انجام میشود؛ به صورتی که با استفاده از امکان بازاریابی اختصاصی، که در بیشتر شبکههای اجتماعی وجود دارد، سبب ایجاد کمپینهای جدید برای کسب و کارها میشوند. در توضیح مربوط به هدفمند بودن تبلیغات گوگل ادز گفته شد که تبلیغات شما فقط به افرادی نمایش داده می شود که کسب و کار شما را در گوگل جستجو کرده باشند. گوگل ادوردز یکی از سرویس هایی است که توسط کمپانی گوگل عرضه شده و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا از طریق پرداخت هزینه، در نتایج نخست گوگل نمایش داده شوید. تقریبا نیمی از جمعیت جهان در ایام کرونا و یا حتی پیش از آن از بیش از اینکه به بیلبوردهای خیابان نگاه کنند به صفحه نمایش خیره شدهاند. تقریبا همه افراد دنیا گوگل را به عنوان یکی از برترین ابزار سرچ میپذیرند. در ادامه هنگامی که مشتری آن کلمه را در گوگل و یا یوتیوب جست و جو کند میتواند با کالا و یا خدمات شما مواجه شود.

تبلیغات ویدئویی در یوتیوب اشکال مختلفی دارد. به زبان خودمانی در این نوع تبلیغات شما دقیقا زمانی که مردم به دنبالتان هستند، جلوی چشم آنها قرار میگیرید. تبلیغاتی که در بیلبوردهای اتوبان ها و خیابان های سطح شهر قرار دارند، تبلیغاتی که بر روی بدنه های اتوبوس و BRT ها هستند، تبلیغاتی که بر روی شیشه های عقب تاکسی ها نصب می شوند و سایر تبلیغات از این دست، به طور روزانه بارها توسط افراد در روز مرور می شود. بعضی از این بنر ها ممکن است قبل از شروع فیلم ها نیز در صفحه فیلم نمایش داده شوند. تقریبا همه افراد برای یافتن موضوع مد نظر خود از روش سرچ کلمه کلیدی در صفحه سرچ گوگل استفاده میکنند تا موضوع مورد نظر به آنها نمایش داده شوند. تبلیغات در گوگل بسته به کلمات کلیدی است که انتخاب میکنید و قیمت تبلیغات در گوگل نیز وابسته به آن است.

افراد و صاحبین مشاغل برای این که کسب و کار خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند و از گوگل و وابستههای آن استفاده کنند باید با گوگل ادز یا گوگل ادوردز در ارتباط باشند. تبلیغات ویدئویی گوگل در هر زمینهای میتواند با این روش و کمک گرفتم از گوگل ادوردز کارساز باشد. همچنین گوگل نکات و نمونه های مفیدی را به شما نشان می دهد که کمک می کنند تا تبلیغات خود را اصولی و مطابق با قواعد دیجیتال مارکتینگ طراحی کنید. نباید کلید واژهای را انتخاب کنید به کسب وکار شما وابسته نباشد و در این صورت، به کاربرانی که آن واژه را جستجو میکنند کمک نمیکند. در غیر اینصورت بر روی Done کلیک کنید. 2- روی منوی Tools کلیک کنید. در صفحه بعدی ، کمپین تبلیغاتی خود را مرور کنید. به شما قول میدهم که در هر زمینه کسب و کاری که فعالیت میکنید، باز هم سهم خودتان را از این بازار خواهید داشت و سود خواهید کرد. اما امروزه بزرگترین فروشگاههای اینترنتی دنیا هم برای رونق کسب و کار خود از گوگل استفاده میکنند.

این روش یکی از بهترین روشها برای فروش محصولات در دنیای امروز است. به این ترتیب شما میتوانید تصمیمات بهتری در مورد کمپین Google Ads خود بگیرید. برای مثال رقیب شما پیشنهاد 0.5 دلاری برای هر کلیک را به گوگل داده است پس اگر شما پیشنهاد 0.6 دلاری را داده باشید با حداقل صرف هزینه هم مزایده را برده اید و هم رتبه بهتری در نمایش تبلیغتان خواهید داشت. پلتفرم گوگل ادوردز کمک میکند تا تبلیغات محصول یا خدمات به صورت بهتری در گوگل نمایش داده شوند و یا به عبارتی به کمک موتور جست و جوی گوگل میآید تا بازدهی بهتری در برابر تبلیغات داشته باشد. موضوع این است که اکثر افراد سعی میکنند تا حد ممکن از تبلیغات اینچنینی دور بمانند و خود با میزان بیشتری از امنیت و حریم شخصی به جست و جوی کالا و یا خدمات مورد نظر خود در گوگل و یا هر موتور جست و جوی دیگری بپردازند.

حال با یک مثال کامل تمامی مراحل ذکر شده را توضیح داده می شود: فرض کنید چهار شرکت برای تبلیغ روی کلمه «خرید دستگاه های صنعتی» ادوردز رفته اند که مدیر یکی از این شرکت ها شما هستید. کمپین شبکه جستجو گوگل یا همان Google Search Network – GSN، برای تبلیغات متنی است که در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایش داده میشوند. شما با استفاده از گوگل ادز می توانید در همه سایت هایی که در بالا گفته شد به صورت های مختلفی از جمله تبلیغات متنی در موتور جستجو، تبلیغات بنری در جایگاه های مختلف تعبیه شده، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات ویدیویی و … یکی از نزدیک ترین روش ها به مرحله ی فروش همین روش تبلیغات موتور جستجوی گوگل می باشد و یکی از مهم ترین کارهایی که در این نوع تبلیغ بایستی انجام دهید، مشخص نمودن کلید واژه هایی می باشد که کاربران برای خرید و یا استفاده از خدمات شما استفاده می نمایند.

به این صورت که ویدیو فعلی متوقف شده و آگهی به صورت تمام صفحه به کاربر نمایش داده تبلیغات در گوگل میشود. این امر برای تعیین تعدیل کمپین های آینده و اندازه گیری موفقیت کمپین های فعلی شما بسیار مهم است. امروزه تبلیغات در گوگل ، به یک ابزار قدرتمند برای افزایش فروش تبدیل شده است و درصد بالایی از درآمد گوگل از طریق همین جستجوها و مبلغی که تبلیغ کنندگان پرداخت می­کنند، تأمین می­شود. تبلیغات در گوگل بر اساس بودجه شما و رقیبانتان متفاوت است و قبل از هرگونه تبلیغات باید تمام مبالغی را که سایر رقبای شما در آن کلمه را داشتند، بررسی نمایید و طبق آن مبلغ پیشنهادی خود را ذکر کنید. اگر به سؤالات شما در این مقاله پاسخ داده نشد میتوانید با پشتیبانی جی ادوردز در ارتباط باشید ما تمام تلاشمان را در جهت تجربهای شیرین برای شما انجام خواهیم داد. حداکثر مقدار هزینهای است که یه تبلیغ کننده حاضره برای هر کلیکی که روی یه عبارت کلیدی یا کلمه کلیدی میشه پرداخت کنه. با توجه به میزان هزینهای که شما برای تبلیغات خود به گوگل پرداخت میکنید میزان بازدید برای محصول و خدمات شما میتواند افزایش یابد. با خواندن این موضوع درباره پاپ آپها شاید دیدن کلمه انواع تبلیغات گوگل برای شما ملموستر شده باشد.

این موضوع درست است. درست است که تبلیغات صوتی و متنی در نوع خود اثرگذار هستند. اگر تبلیغاتی که شما به صورت ویدئو برای انتشار در یوتیوب آماده کردهاید از نظر محتوایی پیام درست و کاملی را ارائه بدهد و به صورت خلاصه نکات برجسته کاری و محصول شما را به بیننده القا کند، این روش تبلیغات ویدئویی در گوگل میتواند بهترین روش تبلیغات و پربازدیدترین نوع آن برای شما باشد. آژانس بازاریابی دیجیتال لاوان تاکنون برای پروژههایی از جمله همایش فرصتهای سرمایهگذاری توسط هلدینگ مالی سینا، شرکت فالنیک و همینطور فروشگاه اینترنتی خوگر کمپین گوگل ادز برگزار کرده است. اما چیزی که فروش شما را ادامهدار خواهد کرد میزان کیفیت محصول و خدمات شما برای مشتریان است. از طرفی، ممکن است که کاربری چیزی را جستوجو کند که شما ارائه نمیکنید. یک تجربه کاربری (UX) رضایت بخش می تواند عملا فرصت های جدیدی را در اختیار برندهای کوچک و بزرگ مختلف قرار دهد. در این مرحله، شما باید هدفتان را مشخص کنید؛ بنابراین گزینهٔ «Advertising» را انتخاب کنید. برای این که یک تبلیغات موثر واقع شوند مجموع عوامل دیگری نیز میتواند موثر باشد که در این بین کیفیت خود محصول شما نیز مورد توجه است.

تبلیغات گوگل با یک برچسب “Ad” کوچک در کنار URL مشخص می شوند. برای اینکه بازدهی مناسبی در این زمینه داشته باشید کافی است با ما تماس بگیرید. هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای این گروه تبلیغاتی اضافه کردید ، روی ذخیره و ادامه در پایین کلیک کنید. سئو می تواند به انواع مشاغل کمک کند و این روند را دنبال می کنید تا بتوانید از گوگل برای ترافیک رایگان برای کلمات کلیدی مهم برای تجارت خود استفاده کنید. سرویس تبلیغات در گوگل به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند.

تبلیغات گوگل به چند نوع کلی تقسیم میشود. اما به راستی انواع تبلیغات در گوگل چیست و روشهای تبلیغاتی در گوگل به چند دسته تقسیم میشوند؟ بسیاری از مدیران سایت ها پس از طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن خود با استفاده از تبلیغات اینترنتی جایگاه خود را به رتبه های برتر گوگل می رسانند. اکنون می توانید معیارهای مهم مانند هزینه ها را مشاهده کرده و داده های Google Ad خود را در Analytics کلیک کنید. از یک دعوت به اقدام کوتاه و بدون ابهام با توجه به نوع کار و هدف تبلیغاتی خود مانند “اکنون رزرو کنید” ، “بیشتر بدانید” استفاده کنید.

این روش ویدئو در سایتهایی مانند یوتیوب و آپارات منتشر میشود (با پرداخت هزینه امکان دیده شدن نمایش و احتمال دیده شدن ویدئو وجود دارد). تبلیغات در گوگل بر اساس قیمت پیشنهادی شما (Bid) و همچنین کیفیت تبلیغتان (Quality Score) نمایش داده میشوند. قطعا انواع روشهای تبلیغاتی در گوگل برای کالا و یا هر خدماتی یکسان نیست. این افراد میتوانند مخاطبان خوبی برای کمپینهای تبلیغاتی باشند؛ اما در مقابل کاربرانی هم هستند که تفاوت چنین نتایجی را با نتایج طبیعی میدانند. بسیاری از کسب و کارها در ابتدا فروش خوبی داشتند. یکی از بهترین انواع تبلیغات در گوگل استفاده از ویدئوها است.

اما همانگونه که قبلا گفتیم بخش دیده شدن و تبلیغات در عصر امروز را میتوان تا حد زیادی به گوگل و پلتفرمهای مربوط به آن سپرد. حتی در بسیاری از موارد شما میتوانید همان موضوعی که در جست و جوی آن هستید را مشاهده کنید. به هر حال پاپ آپها در بسیاری از موارد میتوانند مفید باشند. اما واقعا این سوال به وجود می آید که اگر بخواهیم بی طرفانه به این قضیه نگاه کنیم آیا تبلیغ در گوگل ادز مفید است؟ وقتی مشغول مطالعه این مطلب هستید، حتما تصمیم خود را برای تبلیغات در صفحه اول گوگل گرفته اید و بدنبال تعیین قیمت تبلیغات گوگل ادز هستید، پس تا انتهای این مطلب همراه باشید و حساب شده گام برداید. با توجه به این که ماهیت تبلیغات ویدئو محور مربوط به یوتیوب است اما در کشور ما به دلایل مختلف استفاده زیادی از این برنامه صورت نمیگیرد به همین دلیل به عنوان یک پلتفرم فعالی در عرصه تبلیغات برای کسب و کارهای ایرانی به شمار نمیرود. در صورتی که محتوای ویدئویی دارید٬ می توانید در گوگل و یا در یوتیوب آن را به اشتراک بگذارید و دیده شوید. با خرید پلنهای مختلف تبلیغات در گوگل ادز میتوانید در صدر فهرست جست و جو برای یک محصول قرار بگیرید.

برای مثال در نوعی از آنها، تبلیغات در بخشهای مختلف ویدئو پخش میشود. انواع تبلیغات در گوگل شاید برای بسیاری از افراد عنوان عجیبی باشد. اما گول سادگی ظاهر تبلیغات در گوگل را نخورید. شبکه نمایش گوگل به شما این امکان را میدهد که تبلیغات متنی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی (در یوتیوب) و همچنین تبلیغات HTML و فلش را نیز داشته باشید. پس در این شرایط گوگل و یوتیوب میتوانند به عنوان دو بستر مهم برای انواع تبلیغات به شمار بروند. شرکت تبلیغاتی لاوان با تدوین پلنهای بلند مدت برای تبلیغات و ارائه خدمات در زمینه تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ با شرکتهای بزرگ و معتبر همکاری کرده که بخشهای کوچکی از آنها را در میتوانید در صفحه نمونه کارها مشاهده کنید. چنانچه شما هم قصد برگزاری تبلیغات دیجیتال را دارید میتوانید به سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان مراجعه کنید و یا با شماره 22916721 تماس بگیرید.