به سلامتی تلاش چین برای صلح با آمریکا، تورم توکیو کاهش می یابد

در زمان انتشار، شاخص Nikkei225 ژاپن 1.62 درصد، ChinaA50 0.16 درصد، Hang Seng 0.67 درصد و Nifty50 1.16 درصد افزایش یافت.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/asian-stock-market-cheers-chinas-attempt-of-making-peace-with-us-tokyo-inflation-softens-202303030518

در جبهه نفت، قیمت نفت به دنبال بازپس گیری مقاومت بحرانی 78.00 دلار است زیرا بهبود اقتصادی چین و کاهش ذخایر نفت گزارش شده توسط EIA ایالات متحده برای هفته منتهی به 24 فوریه به طور کلی از بهبود تقاضای نفت حمایت می کند.

به دنبال نشانه‌های مثبت S&P500، بازارهای حوزه آسیایی در روز جمعه بهبود گسترده‌ای را نشان دادند. سبد 500 سهام روز پنجشنبه پس از ابتکار چین برای تقویت تجارت دوجانبه با ایالات متحده بهبود قابل توجهی را نشان داد.


اشتراک گذاری:

  • سهام آسیایی ابتکار چین برای برقراری صلح با ایالات متحده را تشویق کرده اند.
  • کاهش تورم توکیو انتظارات برای پول هلیکوپتری بیشتر از BoJ را افزایش داده است.
  • PMI خوش‌بینانه Caixin Services خطر رکود جهانی را کاهش داده است.

در جلسه آسیایی، معاملات آتی S&P500 دارای انحلال طولانی مدت است، با این حال، جو کلی بازار در میان عملکرد ضعیف شاخص دلار آمریکا (DXY) نسبتاً خوش بینانه به نظر می رسد. عدم وجود علائم بهبودی از شاخص USD پس از سقوط به نزدیک به 104.80، که نشان دهنده جذابیت ضعیف برای دارایی های امن است. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز با کاهش اندکی به 4.05 درصد رسیده است.

سهام ژاپن پس از کاهش غیرمنتظره داده های تورم توکیو قوی تر شده اند. سرفصل سالانه CPI از اجماع 4.1 درصد و انتشار قبلی 4.4 درصد به 3.4 درصد کاهش یافته است. بر خلاف آن، CPI اصلی که تاثیر قیمت انرژی و مواد غذایی را حذف می کند، از 3.1٪ همانطور که انتظار می رفت و انتشار قبلی 3.0٪ به 3.2٪ بهبود یافته است. به نظر می رسد که فشارهای تورمی به طور استثنایی با کاهش اخیر قیمت مواد غذایی و انرژی ضربه خورده است.

تورم توکیو برای اولین بار پس از 9 ماه تشدید کاهش یافت. این ممکن است بانک ژاپن (BoJ) را مجبور کند که پول هلیکوپتری بیشتری را به اقتصاد تزریق کند تا فشارهای قیمتی را برای رقابتی نگه داشتن ین ژاپن در برابر ارزهای رقیب افزایش دهد.

در همین حال، خیابان پس از کنار گذاشتن محدودیت‌های قرنطینه، انتظار بهبود اقتصادی محض از چین را دارد. رویترز گزارش داد: «چین ممکن است هدف رشد تولید ناخالص داخلی 2023 بالاتر از 4.5 تا 5.5 درصد پیشنهادی در نوامبر باشد.» در جلسه آسیایی، IHS Market داده های PMI خدمات Caixin را گزارش کرد. داده های اقتصادی به 55.0 رسیده است که بالاتر از اجماع 50.5 و انتشار قبلی 52.9 است.