بهترین کلاهک دودکش ساختمان مسکونی، اداری و صنعتی پلازا

در این نوع کلاهک دودکش، قطر تاج کلاهک باید از قطر پایه کلاهک دودکش به میزانی بزرگتر ساخته شود تا مانع نفوذ آب به درون لوله گردد. همچنین فاصله تاج کلاهک از پایه کلاهک دودکش نیز باید طوری باشد که از ورود آب باران و برف به داخل پایه کلاهک جلوگیری کرده و از جهتی دیگر نیز در خروج دود اختلال ایجاد نکند. این مدل کلاهک به مانند کلاهک دودکش اچ گرد است ولی با این تفاوت که اجزای و لوله‌های آن چهارگوش هستند.

پیشنهاد ویژه فروشندگان

پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که لوله‌های رابط که به صورت آکاردئونی (فنری) هستند، به دلیل نوع ساختاری که در تولید آن‌ها لحاظ گردیده است، احتمال نشت منو اکسید کربن را به محیطی که در آنجا وسایل گازسوز نصب است را بسیار زیاد می‌کند. توصیه اکید این است که به هیچ عنوان از لوله رابط دودکش آکاردئونی برای وسایل گازسوز استفاده نکنید، زیرا این نوع از دودکش فقط برای انتقال هوا مناسب می باشد. یک لبه سه سانتی ایجاد و روی این لبه به تعداد کافی جای پیچ تعبیه می کنیم تا به آسانی بتوان کلاهک دودکش پره ای را در محل مورد نظر نصب و تثبیت نمود. به همین دلیل، دودکش باید دارای پوشش و محافظ استاندارد باشد و به صورتی باشد که عملیات تخلیه دود و آلاینده ها بطور روان انجام انجام شود.

بهترین کلاهک دودکش ساختمان مسکونی، اداری و صنعتی پلازا

شکل ظاهری لوله بخاری که H است، ناشی از این دلیل است که شکل H لوله بخاری در واقع دود را به صورت کامل از خانه خارج می کند و مانع از بازگشت مجدد دود به خانه و لوله میشود. پس به منظور جلوگیری از مرگ خاموش باید حتما لوله بخاری و کلاهکش به شکل H باشد. این کلاهک به لحاظ ساختار نیز به دو صورت گِرد و چهارگوش بنا به سفارش کارفرما تولید و عرضه می‌گردد. جنس و مواد به کار رفته کلاهک H چهارگوش بیشتر از ورق‌های گالوانیزه، سیاه، روغنی، رنگی و ورق‌های استیل می‌باشد. کلاهک ها پوشش های محافظی هستند که در بالای دودکش شما نصب می شوند. آنها معمولا از مش فولادی یا مسی ساخته می شوند و در سبک های مختلفی برای مطابقت با فضای بیرونی خانه شما تولید می شوند.

  • این فاصله باید طوری تنظیم شود که متعادل باشد ، یعنی فاصله نه آنقدر زیاد باشد که آب باران و برف به داخل دودکش نفوذ کند و نه به قدری کم باشد که دودکش را خفه کرده و امکان خروج کامل دود را از بین ببرد .
  • این مدل دودکش و کلاهک در برابر خوردگی ناشی از رطوبت مقاومت بیشتر به نسبت دیگر دودکش‌ها خواهند داشت.
  • مقطع و ساختار این کلاهک گرد دودکش، هم در پایه و هم در تاج کلاهک به صورت گرد طراحی و ساخته شده است و حالت استوانه ای توخالی دارد و از جنس ورق گالوانیزه، سیاه، روغنی، آلومینیوم، رنگی و استیل می باشد.
  • ساده و ساده، دودکش یا شومینه را نبندید زیرا با یک دودکش پر از مشکلات تراکم مواجه خواهید شد!

هر یک از کلاهک‌ها نیز دارای اندازه، ارتفاع، قطر و شکل گرد یا چهارگوش متفاوت بوده و جنس بدنه آن‌ها نیز از فلز گالوانیزه، آهن، استیل و بتون سیمانی خواهد بود. جهت انتخاب بهترین نوع کلاهک می‌توانید با تیم پشتیبانی شرکت صنعتی نظری تماس برقرار نموده و از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه بهره ببرید. شومینه‌ها بخش از سیستم گرمایشی کلاسیک در ساختمان‌ها بوده و با توجه به ابعاد و استفاده از نوع سوخت فسیلی یا هیزمی مصرفی باید کلاهک دودکش مناسبی برای آن انتخاب کرد. کلاهک ژاپنی یا چینی با توجه به تنوع اندازه، جنس و ظاهر به نسبت سایر کلاهک‌های دودکش انتخاب بهتری بوده به جریان هوای مناسب در مسیر دودکش نیز کمک خواهند نمود.

این دسته از کلاهک ها صرفا در صنعت کاربرد دارند و در سقف کارخانه های غذایی و مخصوصا کارخانه هایی که به تولید آرد گندم مشغول هستند دیده کلاهک دودکش می شود. دلیل استفاده از این نوع کلاهک ها در صنایع به این خاطر است که کلاهک آلمانی می تواند از ورود ذرات گرد و غبار به داخل تاسیسات جلوگیری کند. مخصوصا در صنایعی که کار آن ها تولید مواد غذایی است، کیفیت و نبود مواد زائد محیطی حرف اول را می زند. و با وارد کردن مقدار هوا به آن مکش دودکش را به طور خودکار تنظیم می‌کنند.

کلاهک دودکش اچ

کلاهک های طرح اچ گرد را قدیمی‌ترین و اولین نوع کلاهک دودکش میدانند. همه اجزای این کلاهک دودکش باید سطح مقطعی برابر با دیگر بخش های سیستم دودکش داشته باشند چرا که در صورتی که این کلاهک کوچک تر یا بزرگ تر انتخاب شود قادر به درست انجام دادن کار خود نخواهد بود. کلاهک دودکش طرح اچ که شکل ظاهری آن ها مشابه حرف H انگلیسی می باشد. در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فقط شکل ساختاری دودکش مهم نیست ، بلکه کیفیت و دقت در ساخت آن نیز اهمیت زیادی دارد شما می توانید با خرید انواع دودکش پشت بام از شرکت تهویه نو ،خیال خود را از بابت کیفیت ساخت راحت کنید. به یاد داشته باشید که شکل استاندارد این نوع کلاهک ها به صورتی است که در آن تمام قسمت های دودکش قطر یکسانی داشته باشند.

کلاهک پشت بام | کلاهک دودکش

سیستم دودکش باید با روش های اصولی و به صورت مهندسی شده اجرا شود تا دود ناشی از وسایل گاز سوز خانگی یا صنعتی را به طور کامل از محیط خارج نماید تا خدای نکرده برای افراد حاضر در محل حوادثی رخ ندهد. بزرگترین تولید‌کننده ، عمده‌فروش و صادر‌کننده محصولات / خدمات سرمایشی و تهویه‌مطبوع ، با بهترین قیمت و کیفیت در ایران ، دارای بیش از 20 سال سابقه در این زمینه اماده خدمتگزاری به شما عزیزان می‌ باشد. رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان از همه هموطنان عزیز خواست کمال دقت و توجه را در نصب وسایل گرمایشی و استفاده از آنها مد نظر قرار داده و به اطلاع همه اقوام و بستگان خود نیز برسانند. بطور کلی کلاهک اچ بهتر از کلاهک تکی است و برای وسایل گازسوز با نرخ حرارتی بالا مثل موتورخانه ها استفاده از کلاهک H الزامی است. فروشگاه ابزار غفوری (مغناطیس) از سال 1367 شروع به فعالیت کرد که فعالیت آن تا سال 1392 تولید دستگاه های جوشکاری و تعمیرات آن و فروش ابزار بود.از سال 1392 نیز به صورت تخصصی شروع به فعالیت در حوزه ابزار-یراق-رنگ و محصولات ساختمانی کرد. نوع ایستایی پره ها و همچنین فواصل پره ها در محل خود به گونه ای است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به داخل محفظه ی این کلاهک جلوگیری به عمل می آید و در برابر عوامل فرسایشی و تخریبی مصون می باشد.