بنیادهای استرالیا در موقعیت نسبتا قوی قرار دارند – Rabobank

به گفته تحلیلگران رابوبانک، جفت AUD/USD ممکن است در کوتاه مدت کمی بیشتر افت کند، اما آن‌ها می‌بینند که شاخص‌های بنیادی استرالیا به‌شدت در موقعیت قرار گرفته‌اند و به نفع بازگشت مجدد هستند. آنها AUD/USD را 0.64 در سه ماه و 0.65 در شش ماه پیش بینی کردند.

نقل قول های کلیدی:

در اوایل اکتبر، بانک مرکزی بانک مرکزی اولین بانک مرکزی بزرگی بود که به افزایش 25 واحدی نرخ بهره «عادی‌تر» بازگشت. اگرچه بانک اعلام کرده بود که چنین اقدامی را در نظر دارد، اما با توجه به رواج سطوح بالای تورم، این تصمیم همچنان برای بازار غافلگیرکننده بود. دلیلی که سیاست گذاران برای بازگشت به حرکت افزایشی 25 واحدی ارائه کردند، این بود که «نرخ نقدی به میزان قابل توجهی در مدت زمان کوتاهی افزایش یافته بود و تأثیر کامل آن افزایش در آینده بود». به نظر می رسد بسیار محتمل است که سیاست گذاران نگران تأثیر افزایش نرخ های سال جاری بر مقرون به صرفه بودن وام های مسکن باشند.

ما از AUD در مقابل یورو و پوند حمایت می کنیم و می بینیم که AUD/USD به سمت 0.65 در اوایل سال آینده حرکت می کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/aud-usd-australian-fundamentals-are-relatively-strongly-positioned-rabobank-202211011553

با توجه به انتظارات ما مبنی بر تداوم قدرت دلار، خطر کاهش AUD/USD را در کوتاه مدت می بینیم. با این حال، از نظر چشم انداز رشد نسبی، شرایط تجارت و موقعیت حساب جاری، عوامل بنیادی استرالیا در موقعیت نسبتا قوی قرار دارند.