بلومبرگ: نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس به 5 درصد رسید

انتظار می رود بانک مرکزی برای چهارمین بار متوالی در پایان نشست سیاست گذاری بعدی خود در 1-2 نوامبر، نرخ ها را 75 واحد افزایش دهد.

همچنین بخوانید: پیش‌بینی هفتگی EURUSD: نقش‌ها با فدرال رزرو ایالات متحده و تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا معکوس می‌شوند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/goldman-sachs-fed-rates-peaking-at-5-in-march-bloomberg-202210302214

دیوید سولومون، مدیر اجرایی گلدمن ساکس، هفته گذشته گفت که فدرال رزرو آمریکا می تواند نرخ بهره را بیش از 4.5 تا 4.75 درصد افزایش دهد، اگر “تغییرات واقعی در رفتار” مشاهده نکند.

اقتصاددانان گلدمن افزودند که سفر به افزایش 5 درصدی شامل افزایش 75 واحد پایه در این هفته، 50 واحد پایه در دسامبر و 25 واحد پایه در فوریه و مارس است.

گلدمن به سه دلیل برای افزایش انتظار فدرال رزرو پس از ماه فوریه اشاره کرد: تورم «غیر راحت»، نیاز به خنک کردن اقتصاد با پایان سخت‌گیری‌های مالی و افزایش درآمدهای تعدیل‌شده بر اساس قیمت، و اجتناب از کاهش زودهنگام شرایط مالی.

بلومبرگ نیوز روز یکشنبه گزارش داد: اقتصاددانان گلدمن ساکس گفتند که فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) می تواند تا مارس 2023 نرخ بهره را تا 5 درصد افزایش دهد که 25 واحد پایه بالاتر از پیش بینی های قبلی خود است.

نقل قول های کلیدی

شرط‌بندی روی یک فدرال رزرو کمتر جنگ‌طلب در سال جاری کار خطرناکی بوده است. سهام به دلیل انتظارات به اصطلاح محوری فدرال رزرو بارها از پایین‌ترین سطح خود برگشته‌اند، اما با شواهد تازه‌ای از تورم مداوم یا تمایل بانک مرکزی به حفظ سرعت افزایش نرخ‌های خود، دوباره شکسته شدند.