با کاهش CPI استرالیا و کاهش تولید ناخالص داخلی، AUD/NZD به پایین ترین سطح ماهانه به زیر 1.0850 می رسد.

دلار نیوزلند و دلار استرالیا در بحبوحه انتشار داده‌های PMI تولید Caixin همچنان فعال خواهند بود. طبق برآوردها، IHS Markit بهبودی در داده های اقتصادی را به 50.2 در برابر انتشار قبلی 49.2 گزارش خواهد کرد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/aud-nzd-refreshes-monthly-low-below-10850-as-australian-cpi-softens-and-gdp-trims-202303010112

این هفته، داده‌های خرده‌فروشی نیوزلند (سه‌ماهه چهارم) 0.6 درصد کاهش یافت در حالی که خیابان انتظار رشد 1.5 درصدی را داشت. کاهش تقاضای خانوارها احتمالاً تورم کیوی را کاهش می دهد زیرا شرکت ها مجبور می شوند محصولات و خدمات را با قیمت های پایین تر برای مطابقت با سطح تقاضای فعلی ارائه دهند.


اشتراک گذاری:

  • AUD/NZD در بحبوحه کاهش ارقام تورم استرالیا، پایین ترین سطح ماهانه را به زیر 1.0850 رساند.
  • CPI ماهانه استرالیا به طور چشمگیری به 7.4٪ از اجماع 8.0٪ و انتشار قبلی 8.4٪ کاهش یافته است.
  • دلار نیوزلند و دلار استرالیا در بحبوحه انتشار داده‌های PMI تولید Caixin همچنان فعال خواهند بود.

جفت AUD/NZD پس از افت شدید داده های شاخص قیمت مصرف کننده ماهانه استرالیا (CPI) به طور قابل توجهی توسط فعالان بازار ارائه شده است. صبر طولانی تر از سوی سیاست گذاران بانک مرکزی استرالیا (RBA) اکنون مثمر ثمر به نظر می رسد زیرا CPI ماهانه به طور چشمگیری به 7.4٪ از توافق 8.0٪ و انتشار قبلی 8.4٪ کاهش یافته است.

جدا از داده های تورم استرالیا، ارقام تولید ناخالص داخلی (GDP) (Q4) کمتر از حد انتظار بود. اداره آمار استرالیا کاهش داده های تولید ناخالص داخلی (سه ماهه چهارم) را به 0.5 درصد از اجماع 0.8 درصد و رقم سه ماهه سوم 0.6 درصد گزارش کرده است. بر اساس سالانه، تولید ناخالص داخلی مطابق با انتظارات در سطح 2.7٪ باقی مانده است. کاهش در اعداد تولید ناخالص داخلی همچنین نشان دهنده تقاضای کمتر از سوی خانوارها است که پیش بینی های تورم را کاهش می دهد.

خیابان اقتصاد استرالیا را به عنوان یک عقب مانده در حوزه FX در نظر می گرفت، که هنوز نشانه هایی از کاهش سرعت افزایش تورم را نشان نداده است. بدون شک، فیلیپ لو، فرماندار RBA، نرخ رسمی نقدی (OCR) را به 3.35 درصد رسانده است تا تورم ثابت را کاهش دهد، همچنان افزایش نرخ بهره بیشتر مورد علاقه است، زیرا با توجه به پیروزی در نبرد در برابر فشارهای بی رویه قیمت، زودهنگام خواهد بود.