با وجود 2 میلیارد پوند خرید و افزایش سود سهام، قیمت سهام Lloyds (LLOY Stock) سقوط کرد

این عملکرد ضعیف بیشتر این سوال را ایجاد می کند که چرا لویدز به طور مداوم برای مطابقت با عملکرد قیمت سهام شرکت همتای خود در بریتانیا با وجود سودآوری مداوم در همان دوره تلاش کرده است.

سود نهایی 1.6p اعلام شد که سود کل هر سهم را به 2.4p افزایش داد، که نسبت به 2p در سال گذشته افزایش داشت، با این بانک بازخرید سهام جدید 2 میلیارد پوندی را اجرا کرد.

یکی از مواردی که بانک باید بهبود بخشد هزینه های آن است که در سه ماهه چهارم به 2.56 میلیارد پوند افزایش یافت و مجموع سال را به کمتر از 9.1 میلیارد پوند رساند.

سود قانونی قبل از مالیات به 1.76 میلیارد پوند رسید که کمی کمتر از حد اجماع بود، با این حال حاشیه سود خالص به 3.22 درصد افزایش یافت، از 2.98 درصد در سه ماهه سوم، افزایش حاشیه سود سالانه به 2.94 درصد، افزایش 40 واحدی در ثانیه نسبت به سال 2021.

یکی از دلایل می تواند مدل کسب و کار لوید و این واقعیت باشد که ثروت آن از نزدیک فراز و نشیب اقتصاد بریتانیا، به ویژه وام مسکن و اعتبار مصرفی را دنبال می کند.

در چشم انداز، لویدز گفت که انتظار دارد حاشیه سود خالص سالانه به بیش از 3.05 درصد بهبود یابد، نسبت به 2.8 درصد قبلی خود، در حالی که هزینه های عملیاتی قرار است در 9.1 میلیارد پوند ثابت بماند و به 9.2 میلیارد پوند در سال 2024 افزایش یابد.

دلیل دیگر این است که از لحاظ تاریخی، لویدز همیشه یک سازمان بانکی محافظه کار بوده و مدل کسب و کار آهسته و ثابتی دارد.


اشتراک گذاری:

در هفته ای که شاهد عقب نشینی قیمت سهام NatWest از سطوحی بود که آخرین بار در اوایل سال 2018 مشاهده شده بود، قیمت سهام بانک لویدز برای بازگشت به سطوحی که کمی بیش از یک سال پیش قبل از حمله روسیه به اوکراین شاهد بودیم، تلاش کرد.

از جنبه تجاری، بانک وام ها و پیش پرداخت ها به مشتریان را به 454.9 میلیارد پوند افزایش داد، حتی اگر سپرده های مشتریان با 1 میلیارد پوند کاهش یافت و به 475.3 میلیارد پوند رسید.

این سود بالاتر از 1.51 میلیارد پوند در سه ماهه سوم، سود قانونی کل سال قبل از مالیات را به 6.9 میلیارد پوند رسانده است و مطابق با اعداد سود سال گذشته است.

اعداد سه ماهه چهارم صبح امروز و اعداد سال کامل آن مدل کسب و کار ثابت را با عملکرد خوب دیگری به نمایش گذاشتند، با این حال، احتمالاً به دلیل روحیه منفی‌تر حاکم بر بازارهای امروزی بیش از هر چیز دیگری، سهام همچنان کاهش یافته است.

علیرغم هزینه‌های کاهش ارزش بالا در سال جاری که دوباره در سه ماهه چهارم با 465 میلیون پوند افزایش یافت و به 1.51 میلیارد پوند رسید، این عملکرد هنوز هم عملکرد بسیار مناسبی است، در مقایسه با سال گذشته که 1.38 میلیارد پوند بازپرداخت شد.

در مورد مالیات‌هایی که بانک 1.37 میلیارد پوند پرداخت کرده است و انتظار دارد برای سال 2023 نرخ مالیات موثر 27 درصدی را بپردازد که شامل تأثیر نرخ اضافی بانکی و افزایش مالیات شرکت از 19 درصد به 25 درصد است. در آوریل اجرایی می شود.

در مورد بازده سهامداران، بانک گفت انتظار دارد سیاست سود تقسیمی معمولی خود را حفظ کند و در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه بانک در انتقال افزایش نرخ به سپرده گذاران خود بسیار کند عمل کرده است، چارلی نون، مدیر عامل شرکت، گفت: بانک این موارد را بسیار سریعتر از طریق این سود عبور خواهد کرد. چرخه نرخ


منبع: https://www.fxstreet.com/news/lloyds-lloy-stock-share-price-slips-despite-ps2bn-buyback-and-dividend-increase-202302220838

چارلی نون، مدیرعامل این شرکت در تماس تلفنی اعلام کرد که چشم انداز کمی منفی تر برای اقتصاد بریتانیا در سه ماهه چهارم وجود دارد.