با نزدیک شدن PMI خدمات ISM ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا در حدود 105.00 تدافعی می ماند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-index-stays-defensive-around-10500-as-us-ism-services-pmi-looms-202303030021

در جای دیگر، تنش ایالات متحده و چین در نشست گروه 20 (G20)، در بحبوحه فشار اولی برای تحریم کشورهایی که روابط قوی با روسیه دارند و به مسکو در جنگ با اوکراین کمک می کنند، قبلاً این احساسات را بررسی کرد. با این حال، به نظر می رسید که اظهارات و پچ پچ های فدرال رزرو در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا پس از آن یک روحیه ریسک پذیر را ایجاد کرده است.

با صحبت در مورد داده های ایالات متحده، ادعای بیکاری ایالات متحده در هفته منتهی به 24 فوریه به 190 هزار کاهش یافت در حالی که پیش بینی های بازار 195 هزار و 192 هزار نفر قبل از آن بود. علاوه بر این، بهره وری غیرکشاورزی برای سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) از 3.0 درصد قبل و 2.6 درصد پیش بینی بازار به 1.7 درصد کاهش یافت در حالی که هزینه کار واحد 3.6 درصد در مقابل 1.6 درصد برآورد تحلیلگران و 1.1 درصد پیش بینی های قبلی افزایش یافت.

در ادامه، معامله گران DXY باید به PMI خدمات ISM ایالات متحده برای ماه فوریه توجه کنند که انتظار می رود 54.5 در مقابل 55.2 باشد.

تحلیل تکنیکال

اظهارات رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، تعصب فدرال رزرو (فدرال رزرو) را به چالش کشید زیرا سیاستگذار گفت که بانک مرکزی ممکن است در موقعیتی باشد که چرخه انقباض فعلی را تا اواسط تا اواخر تابستان متوقف کند. از سوی دیگر، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، روز پنجشنبه گفت که برای کنترل مجدد تورم، افزایش بیشتر نرخ بهره لازم است. وی افزود: میزان افزایش نرخ بهره بر اساس داده های دریافتی تعیین می شود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در حدود 105.00 افزایش یافت و در تلاش برای افزایش نرخ روز قبل در اوایل جمعه است. با انجام این کار، سنج دلار در برابر شش ارز اصلی، روحیه محتاطانه پیش از PMI کلیدی خدمات ISM ایالات متحده در ماه فوریه را نشان می دهد. همچنین به چالش کشیدن گاوهای DXY می تواند آخرین انفعال بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده پس از تجدید بالاترین قیمت چند ماهه باشد.

یک خط مقاومت نزولی سه ماهه در حدود 105.20 مانع کلیدی برای صعودهای شاخص دلار آمریکا به نظر می رسد.

در میان این نمایشنامه ها، وال استریت پس از شروعی ضعیف، در سمت مثبت بسته شد، در حالی که S&P 500 فیوچرز تا زمان انتشار زیان های ملایمی را نشان داد. علاوه بر این، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد خود از اوایل نوامبر 2022 رسید در حالی که آستانه 4.0 درصد را شکست، در حالی که همتای دو ساله به بالاترین سطح از سال 2007 به 4.94 درصد رسید. با این حال، کوپن های اوراق قرضه از بالاترین سطح چند ماه اخیر خود عقب نشینی کرده اند.


اشتراک گذاری:

  • دلار آمریکا در تلاش است تا سودهای روز قبل را پیش از داده های کلیدی افزایش دهد.
  • بازده اوراق قرضه خزانه پس از نوسازی بالاترین سطح چند روزه عقب نشینی می کند.
  • داده‌های مختلط ایالات متحده، مذاکرات فدرال رزرو بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را در بالاترین سطح چند روزه بررسی می کند و گاوهای DXY را به چالش می کشد.
  • انتظار می رود PMI خدمات ISM ایالات متحده در ماه فوریه کاهش یابد، و می تواند به عنوان یک کاهش دهنده برای دلار در پیش بینی های مشابه عمل کند.