با توجه به اینکه بازارها نسبت به نگرانی های مربوط به سقف بدهی محتاط شده اند، دلار آمریکا افزایش یافت

اگرچه پیش از تعطیلات آخر هفته هیچ گونه اطلاعات کلان اقتصادی از ایالات متحده منتشر نخواهد شد، اما فعالان بازار به شدت عناوین مربوط به بحران بانکی و سقف بدهی را زیر نظر خواهند داشت. با این وجود، دلار آمریکا همچنان در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود از اواسط مارس قرار دارد.

محرک های بازار خلاصه روزانه: دلار آمریکا تا آخر هفته افزایش می یابد

  • احساسات مصرف کننده در ایالات متحده در اوایل ماه مه با کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) از 63.5 در آوریل به 57.7 (مقدمه) بدتر شد. این خوانش کمتر از انتظار بازار 63 بود.
  • دفتر بودجه کنگره (CBO) پیش بینی می کند که اگر سقف بدهی بدون تغییر باقی بماند، “خطر قابل توجهی وجود دارد که در مقطعی در دو هفته اول ژوئن، دولت دیگر قادر به پرداخت همه تعهدات خود نباشد.”
  • بت هامک، رئیس کمیته مشاوره استقراض خزانه داری و رئیس گروه مالی جهانی گلدمن، اخیراً گفت که بن بست سیاسی بر سر سقف بدهی ایالات متحده یک “خطر واقعی” برای دلار آمریکا ایجاد می کند.
  • رئیس جمهور جو بایدن و قانونگذاران ارشد جمهوری خواه دور بعدی مذاکرات درباره محدودیت بدهی را به هفته آینده موکول کردند.
  • اوراق بهادار ارائه شده توسط PacWest در روز پنجشنبه نشان داد که سپرده های این بانک در هفته گذشته نزدیک به 10 درصد کاهش یافته است. از آنجایی که سهام بانک در پی این تحول بیش از 20 درصد از دست داد، میانگین صنعتی داوجونز سنگین مالی تقریباً 0.7 درصد در روز کاهش یافت.
  • رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس در اظهار نظر در مورد چشم انداز سیاست فدرال رزرو (فدرال رزرو) گفت: “تورم در حال کاهش است، اما تا کنون بسیار پایدار بوده است، این بدان معناست که ما باید برای مدت زمان طولانی آن را حفظ کنیم.” نیل کشکاری.
  • جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه هشدار داد که نکول آمریکا در مورد عدم افزایش سقف بدهی منجر به “فاجعه اقتصادی و مالی” خواهد شد. روز جمعه، یلن اطمینان داد که به طور تمام وقت با کنگره برای افزایش سقف بدهی کار می کند.
  • کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که آنها نگران چیزهایی مانند تخلیه سپرده های بانکی هستند، نه تغییرات آب و هوایی، زمانی که پای ثبات مالی به میان می آید.
  • تورم اصلی CPI، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 5.6 درصد در ماه مارس که انتظار می‌رفت، به 5.5 درصد در آوریل کاهش یافت. به طور ماهانه، CPI و Core CPI 0.4٪ افزایش یافتند که با برآوردهای تحلیلگران مطابقت داشت.
  • BLS روز پنجشنبه گزارش داد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای تقاضای نهایی در ایالات متحده در ماه آوریل 2.3 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است که نسبت به افزایش 2.7 درصدی ثبت شده در ماه مارس کاهش یافته است.
  • داده های هفتگی منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده نشان داد که تعداد اولیه مطالبات بیکاری در هفته منتهی به 6 مه به 264000 رسید.
  • یوهای ایلام، تحلیلگر FXStreet، در اظهار نظر در مورد گزارش تورم ایالات متحده، گفت: “گزارش CPI بالاتر از ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) است که کمتر از یک هفته پیش منتشر شد، و در مجموع یک مورد قانع کننده برای توقف وجود دارد.” سرمایه گذاران در حال حاضر شانس رو به رشد کاهش نرخ را می بینند و این بر گرینبک فشار می آورد.
  • CME Group FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها به احتمال بیش از 80 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست خود را در جلسه سیاست بعدی بدون تغییر باقی می گذارد.
  • بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه نزدیک به 2 درصد کاهش یافت و در اوایل روز جمعه نزدیک به 3.4 درصد تثبیت شد.
  • در اوایل هفته، فدرال رزرو در نظرسنجی افسر وام خود برای سه ماهه اول اشاره کرد که پاسخ دهندگان استانداردهای سخت تر و تقاضای ضعیف تر برای وام های تجاری و صنعتی (C&I) به شرکت های بزرگ و متوسط ​​را گزارش کردند. در ادامه این نشریه آمده است: «بانک‌ها استانداردهای سخت‌تر و تقاضای ضعیف‌تر را برای همه دسته‌های وام‌های تجاری املاک گزارش کردند.
  • روز دوشنبه، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز سه‌شنبه به باشگاه اقتصادی نیویورک گفت که فدرال رزرو باید با سیاست‌های پولی وابسته به داده‌ها باشد و یادآور شد که فدرال رزرو در صورت نیاز دوباره نرخ‌ها را افزایش خواهد داد.

تحلیل تکنیکال: شاخص دلار آمریکا شتاب صعودی را جمع آوری می کند


اشتراک گذاری:

  • دلار آمریکا پس از بازگشت قاطع روز پنجشنبه به افزایش قدرت خود ادامه می دهد.
  • شاخص دلار آمریکا در روز جمعه به بالاترین حد یک ماه اخیر و بالای 102.50 صعود کرد.
  • مشکلات بانکی ایالات متحده و سرفصل های سقف بدهی می تواند به افزایش ارزش دلار ادامه دهد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) برای اولین بار از اواخر ماه مارس در روز جمعه به بالای SMA 50 روزه صعود کرد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه به 60 رسید که نشان دهنده افزایش حرکت صعودی است. در صورتی که DXY هفته را بالای 102.50 ببندد، خریداران می توانند کنترل خود را حفظ کنند.

فدرال رزرو همچنین از انقباض کمی (QT) یا تسهیل کمی (QE) برای تنظیم اندازه ترازنامه خود و هدایت اقتصاد در جهت دلخواه استفاده می کند. QE به خرید دارایی های فدرال رزرو، مانند اوراق قرضه دولتی، در بازار آزاد برای تحریک رشد اشاره دارد و QT دقیقاً برعکس است. QE به طور گسترده ای به عنوان یک اقدام سیاست بانک مرکزی منفی USD در نظر گرفته می شود و بالعکس.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-on-edge-amid-banking-woes-debt-ceiling-uncertainty-202305121008

در روند صعودی، 103.00 (SMA 100 روزه) به عنوان هدف صعودی بعدی پیش از 103.60 (سطح ایستا از فوریه) و 104.00 (سطح روانی، سطح ایستا) همسو می شود.

فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) دو وظیفه دارد: حداکثر اشتغال و ثبات قیمت. فدرال رزرو از نرخ بهره به عنوان ابزار اصلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند اما باید تعادل مناسب را پیدا کند. اگر فدرال رزرو نگران تورم باشد، سیاست خود را با افزایش نرخ بهره برای افزایش هزینه استقراض و تشویق پس‌انداز سخت‌تر می‌کند. در این سناریو، دلار آمریکا (USD) احتمالاً به دلیل کاهش عرضه پول ارزش پیدا می کند. از سوی دیگر، اگر فدرال رزرو نگران افزایش نرخ بیکاری به دلیل کندی فعالیت اقتصادی باشد، می تواند تصمیم بگیرد که سیاست خود را از طریق کاهش نرخ بهره کاهش دهد. نرخ بهره پایین تر احتمالاً منجر به رشد سرمایه گذاری می شود و به شرکت ها اجازه می دهد افراد بیشتری را استخدام کنند. در این صورت انتظار می رود دلار ارزش خود را از دست بدهد.

در جهت نزولی، 102.50 (SMA 50 روزه) به عنوان حمایت اول قبل از 102.00 (سطح روانی، سطح ایستا) و 101.65 (SMA 20 روزه) تراز می شود.

سیاست فدرال رزرو چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

دلار آمریکا در روز پنج شنبه از روحیه مخاطره آمیز سود برد و در برابر رقبای اصلی خود سودهای قدرتمندی را ثبت کرد. از آنجایی که جریان‌های مخاطره‌آمیز در روز جمعه به تسلط خود ادامه می‌دهند، شاخص دلار آمریکا (DXY) بر سود هفتگی خود افزوده و در بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته از 102.50 معامله می‌شود.