با تغییر تمرکز بر روی نظرسنجی های PMI، ژئوپلیتیک بر روحیه تاثیر می گذارد

بیت کوین روز دوشنبه دوباره قدرت خود را به دست آورد و بیش از 2 درصد افزایش یافت. در زمان انتشار، BTC/USD در فاصله ای نزدیک از سطح کلیدی 25000 دلار معامله می شد. اتریوم در صبح اروپا پس از پشت سر گذاشتن یک سری باخت دو روزه در روز دوشنبه، حدود 1700 دلار معامله شد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-geopolitics-weigh-on-mood-as-focus-shifts-to-pmi-surveys-202302210704

با انعکاس جو بازار ریسک گریز، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل روز سه شنبه بین 0.3 تا 0.4 درصد کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا که در روز دوشنبه اندکی کاهش یافت، در حدود ساعت 104.00 صبح اروپا به افزایش اندک می چسبد.

GBP/USD اوایل سه شنبه نسبتاً ساکت می ماند و در کانال باریک بالای 1.2000 به نوسان ادامه می دهد. جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه گفت که در روزهای آینده مذاکرات بیشتری با اتحادیه اروپا در مورد پروتکل ایرلند شمالی خواهند داشت. انتظار می‌رود که کلورلی روز چهارشنبه با نمایندگان محافظه‌کار درباره مذاکرات سخنرانی کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در کنفرانس امنیتی مونیخ به دیپلمات ارشد چین، وانگ یی، گفت که آنها اطلاعاتی دارند که نشان می دهد چین در حال برنامه ریزی برای ارائه حمایت مرگبار از روسیه است. در همین زمینه، خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که قرار است وانگ یی روز سه شنبه به مسکو سفر کند و احتمالا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

طلا قیمت روز دوشنبه افزایش های روزانه کمی را ثبت کرد اما اوایل سه شنبه به زیر 1840 دلار کاهش یافت. پس از پایان هفته سه روزه، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در محدوده مثبت 3.86 درصد باقی می ماند که بر XAU/USD وزن دارد.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور غیرمنتظره به کیف سفر کرد و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد. پس از آن، بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک تکرار کرد که ایالات متحده تا زمانی که طول بکشد به حمایت از اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه خواهد داد و گفت: جنگ فتح روسیه در حال شکست است.

پس از اقدام ضعیف روز دوشنبه، به نظر می رسد بازارها در اوایل روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش های ژئوپلیتیکی محتاط شده اند. S&P Global نظرسنجی های اولیه PMI فوریه را برای آلمان، منطقه یورو، بریتانیا و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. بررسی ZEW از آلمان نیز برای انگیزه جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت. بعداً در روز، فروش خانه های موجود برای انگیزه جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بانک کانادا ارقام تورم را منتشر خواهد کرد.

یورو/دلار آمریکا در روز سه شنبه در کانال باریک زیر 1.0700 معامله می شود. اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) روز سه شنبه گفت که مناسب است بانک مرکزی اروپا پس از ماه مارس به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. بعداً در روز، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به سؤالات تلویزیون عمومی فنلاند پاسخ خواهد داد.

پوتین سخنرانی وضعیت کشور خود را در ساعت 9:00 به وقت گرینویچ به مجلس فدرال روسیه ارائه خواهد کرد و در هر دو مجلس پارلمان سخنرانی خواهد کرد و در جریان آن وضعیت بین المللی پس از تحریم های گسترده غرب علیه مسکو را تحلیل خواهد کرد.


اشتراک گذاری:

آنچه باید در روز سه شنبه 21 فوریه بدانید در اینجا آمده است:

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، اوایل روز سه‌شنبه گفت که رشد دستمزدها در ژاپن احتمالاً با افزایش دستمزدها برای جبران هزینه‌های زندگی خانوارها و مقابله با تشدید کمبود نیروی کار، افزایش می‌یابد. این نظرات نتوانست واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند و USD/JPY آخرین بار در روز در حدود 134.50 معامله شد.