با بهبود احساسات بازار، 1850 دلار را هدف قرار دهید

روند صعودی قیمت طلا در این هفته به فعالیت بازگشته است و به فلز درخشان کمک می کند تا از روند نزولی که بر روند قیمت XAU/USD در ماه فوریه حاکم بود، خارج شود. آنچه تاثیرگذارتر بوده این است که علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، که معمولاً از دلار آمریکا حمایت می کند و بر کالاهای بدون بازده فشار می آورد، طلا توانسته است رشد کند.

اخبار طلا: افزایش PMI چین

قیمت طلا در بحبوحه انتظارات فزاینده مبنی بر بالاتر ماندن نرخ های آمریکا که حمایت جدیدی از دلار آمریکا ایجاد کرد، تحت فشار قرار گرفت. افزایش بازدهی ایالات متحده بر فلز زرد غیر بازده تأثیر گذاشته است، زیرا هزینه فرصت را افزایش می دهد.

در حالی که انتظارات بازار در مورد موضع فدرال رزرو احتمالاً در کوتاه مدت طلا را هدایت می کند، ما می بینیم که پس زمینه کلان همچنان برای طلا حمایت می کند و فدرال رزرو چرخه صعود خود را متوقف می کند و دلار روند نزولی خود را از سر می گیرد.

قیمت طلا: بازگشایی اقتصاد چین و پویایی احساسات ریسک


اشتراک گذاری:

  • گاوهای نر قیمت طلا در یک هفته برگشت صعودی زنده می شوند.
  • با وجود افزایش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، دلار اندکی کاهش یافت.
  • انتشار PMI خدمات ISM هنوز برای ضربه جدید در XAU/USD منتظر است.

در مجموع، این واقعیت که قیمت طلا ممکن است به تحولات اقتصادی مثبت در چین واکنش مثبت نشان دهد، این ایده را تقویت می کند که فلز زرد ممکن است وضعیت شبکه ایمنی نهایی معامله گران و مدیران دارایی را در مقابل دلار قدرتمند آمریکا قرار دهد. احساسات بازار همیشه یک پویایی ساده نیست، و ممکن است در طول سال تغییر کند، اما طلا ممکن است، این روزها، بیشتر یک دارایی ریسک پذیر باشد تا یک دارایی امن.

قیمت طلا در سال 2023: اقدام بالا و پایین

موسسه مدیریت تامین (ISM) PMI خدمات را روز جمعه در ساعت 15 GMT منتشر خواهد کرد. اگر این گزارش مجدداً تأیید کند که افزایش هزینه‌های دستمزد به افزایش فشار قیمت‌ها در این بخش کمک می‌کند، احتمالاً دلار آمریکا در برابر طلا مقاومت می‌کند. از این رو، مؤلفه شاخص قیمت های پرداخت شده توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود.

بازارهای مالی برای اوایل سال 2023 داستانی دوگانه بوده است که در آن قیمت طلا مانند هیچ دارایی دیگری در عملکرد قیمتی خود منعکس شده است. XAU/USD در طول ماه ژانویه با خوش بینی بازار نسبت به کاهش تورم و صحبت های دائمی فدرال رزرو روند صعودی را طی کرد، اما پس از گزارش داغ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در فوریه شاهد بازگشت شدید به پویایی قدیمی بودیم. اقتصاد ایالات متحده با افزودن بیش از 500 هزار شغل در ماه ژانویه، انتظارات بازار را برای کاهش سیاست پولی فدرال رزرو تغییر داد و دلار آمریکا به تاج و تخت پادشاه بازار بازگشت.

استراتژیست های ANZ توضیح می دهند که چرا معتقدند قیمت طلا در آینده پیش بینی می شود:

چرخش بازار تأیید کرده است که دلار آمریکا فضای زیادی برای صعود ندارد، حداقل تا زمانی که گزارش مشاغل فوریه و داده‌های تورم یک افزایش 25 واحدی دیگر در ژوئن را تأیید یا رد کند.

ANZ می‌گوید عوامل بنیادی قیمت طلا صعودی هستند

داده های قوی PMI از چین، چه در بخش تولید و چه در بخش خدمات، واقعا به قیمت طلا کمک کرده است تا تقاضا را افزایش دهد، زیرا غول آسیایی یک بازار بزرگ فلز زرد است. معامله گران طلا اکنون منتظر سرنخ های فدرال رزرو هستند که می تواند از سخنرانی مقامات فدرال رزرو و PMI خدمات ISM در روز جمعه به دست آید.

قیمت طلا در سال 1823.76 دلار آغاز شد و در 2 فوریه به بالاترین حد خود در سال گذشته یعنی 1960 دلار رسید، درست بین اولین نشست فدرال رزرو در سال و انتشار غیرمنتظره گزارش مشاغل ایالات متحده برای ژانویه. قیمت طلا از آنجا روند نزولی زیادی را طی کرد و به پایین‌ترین حد سال تا به امروز رسید، درست بالای 1800 دلار، جایی که حمایت پیدا کرد.

نمودار پیش بینی روزانه قیمت طلا

سیاست صفراوی کووید در چین در پایان سال 2022 به پایان رسید و دومین اثر بزرگ بازگشایی اقتصاد باید در طول سال 2023 سرایت کند. یکی از بزرگ‌ترین راهکارها این است که این امر باید تقاضای طلا را افزایش دهد، زیرا چین (و هند) دو کشور هستند. بزرگترین مصرف کنندگان و خریداران طلا در جهان. البته، عملکرد دلار آمریکا در ارزیابی میزان افزایش تقاضا بسیار حیاتی خواهد بود، زیرا هم یوان چین (CNY) و هم روپیه هند (INR) در برابر دلار آمریکا – INR، عملکرد ضعیفی داشته اند. به ویژه، در اکتبر 2022 به پایین ترین حد خود رسید.

با این حال، شایان ذکر است که ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که بازارها حداقل در دو افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس و می، به طور کامل قیمت گذاری می کنند. علاوه بر این، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در ژوئن نگه دارد، 25 درصد است.

در این میان، سرمایه‌گذاران به تماشای بازار بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده می‌پردازند که از مقاومت 4 درصدی در روز چهارشنبه گذشته و بالاتر از این سطح حیاتی باقی مانده است. همبستگی معکوس معمول قیمت طلا با بازدهی خزانه داری ایالات متحده می تواند در صورت بالا ماندن بازدهی، فشارهای نزولی بر XAU/USD ایجاد کند، اما اصلاح در آن بازار اوراق قرضه می تواند این فلز درخشان را به یک افزایش قابل توجه سوق دهد.

PMI خدمات ایالات متحده در راه است، مراقب سرنخ های تورم باشید

نمودار روزانه قیمت طلا


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-bulls-keep-pushing-after-strong-chinese-services-pmi-202303030849