بانک کانادا ممکن است به پایان چرخه افزایش نرخ بهره فعلی خود – RBC – نزدیک شود

آهسته شدن چشم انداز رشد و نشانه های اولیه کاهش فشارهای تورمی در ماه های گذشته، همگی از این دیدگاه حمایت می کنند که بانک کانادا می تواند به پایان چرخه افزایش نرخ بهره فعلی خود نزدیک شود، با فرض موردی پایه خود ما که 25 مورد دیگر را می طلبد. افزایش واحد پایه در نرخ یک شبه در ماه دسامبر.”


منبع: https://www.fxstreet.com/news/bank-of-canada-could-be-close-to-the-end-of-its-current-interest-rate-hiking-cycle-rbc-202211251630

اگرچه بازارهای کار در ماه اکتبر افزایش یافت، متوسط ​​رشد اشتغال همچنان در نیم سال گذشته به کمتر از 10000 نفر در ماه کاهش یافت (به دنبال ارقام ضعیف تر در تابستان و اوایل پاییز). ما به دنبال افزایش کمتر 5000 شغلی در ماه نوامبر و افزایش نرخ بیکاری هستیم (البته به نرخ بسیار پایین 5.3٪ از 5.2٪ در اکتبر).

«کانادا به نظر می‌رسد در مسیری است که در هفته آینده میزان تولید ناخالص داخلی را ارائه دهد که دقیقاً بالاتر از پیش‌بینی 1 درصد (سالانه) ما برای سه ماهه سوم است. با این حال، این کاهش قابل توجهی از میانگین نرخ 3.2 درصدی در نیمه اول سال 2022 است – رقمی که با کاهش محدودیت های همه گیر، بخش عمده ای از بازگشت اولیه “بازگشایی” در فعالیت های اقتصادی را نشان می دهد. رشد مصرف خدمات خانوارها در سه ماهه سوم (بر اساس ردیابی خود ما از خریدهای مصرف کننده) به افزایش خود ادامه داد، اما با این وجود، این سرعت پس از افزایش بیش از 16 درصدی در سه ماهه دوم کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران RBC Capital Markets، بانک مرکزی کانادا (BoC) ممکن است به پایان چرخه افزایش نرخ بهره نزدیک شود. آنها بر این باورند که BoC در ماه دسامبر 25 واحد پایه افزایش خواهد یافت.

نقل قول های کلیدی: