بازگشت XAU/USD به اعتبار 1788 دلار و تورم ایالات متحده نیاز دارد

پیش‌نمایش تورم کوتاه‌مدت فدرال رزرو نیویورک با انتظارات تورمی خوش‌بینانه برای ۵ و ۱۰ سال گزارش‌شده توسط داده‌های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED) در تضاد است. با این حال، آخرین چاپ انتظارات تورمی 5 ساله و 10 ساله به ترتیب 2.28% و 2.35% را نشان می دهد.

از سوی دیگر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه ابراز نارضایتی از تحریم‌های آمریکا علیه دو دیپلمات این کشور کرد. وانگ به نقل از رویترز گفت: «این تحریم‌های غیرقانونی به شدت بر روابط چین و آمریکا تأثیر گذاشت. در جاهای دیگر، رد کردن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از عرضه نفت به کشورهایی که سقف قیمتی تحت رهبری اروپا را رعایت می‌کنند، ترس بازار را افزایش داده و فشار نزولی بر قیمت XAU/USD وارد می‌کند.

لازم به ذکر است که سیگنال های MACD نزولی و RSI ثابت (14) نیز فروشندگان طلا را امیدوار نگه می دارد.

قیمت طلا: نمودار روزانه

با این حال، همگرایی میانگین متحرک 10 روزه (DMA) و خط حمایت قبلی گوه فوق، در حدود 1788 دلار، گاوهای XAU/USD اخیرا را به چالش می کشد.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از افزایش در دو روز متوالی گذشته، در حدود 105.00 ضعیف باقی می‌ماند. آخرین انفعال دلار می تواند به سیگنال های متفاوت پیرامون داده های تورم آتی ایالات متحده و همچنین سرفصل های متفاوت ژئوپلیتیکی مرتبط باشد.

قیمت طلا (XAU/USD) از بالاترین سطح روزانه خود عقب نشینی کرد زیرا گاوها با مقاومت کلیدی تبدیل به حمایت به زیر 1800 دلار در اوایل صبح روز سه شنبه در اروپا می جنگند.

با نگاهی به آینده، معامله گران طلا به داده های تورم ایالات متحده توجه خواهند کرد زیرا پیش بینی های بازار برای CPI سرفصل در ماه نوامبر نشان دهنده چاپ نرم تر 7.3% سالانه در مقایسه با رقم قبلی 7.7% است، در حالی که CPI ماهانه ممکن است به 0.3% در مقایسه با 0.4 کاهش یابد. % قرائت های قبلی لازم به ذکر است که به نظر می رسد CPI ex Food & Energy کلید اصلی است و انتظار می رود در 0.3% MoM بدون تغییر باقی بماند، که می تواند خریداران DXY را خوشحال کند و در صورت چاپ محکم تر، قیمت XAU/USD را تحت تاثیر قرار دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

با انجام این کار، فلز زرد عقب نشینی گسترده دلار آمریکا را در آستانه شاخص کلیدی قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه نوامبر تشویق می کند. همچنین تقویت این قیمت می تواند خوش بینی محتاطانه بازار پیرامون چین و کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا باشد.

  • قیمت طلا برای تثبیت بزرگترین ضرر روزانه در یک هفته، پیشنهادات را افزایش می دهد.
  • با افزایش تأیید گوه، شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو، خریداران XAU/USD را با وجود عقب‌نشینی دلار آمریکا به چالش می‌کشند.
  • CPI ایالات متحده برای ماه نوامبر پیش بینی های ضعیفی دارد، اما CPI اصلی پیامدهای محکم تری را نشان می دهد و می تواند خریداران طلا را به چالش بکشد.
حتی اگر شمش موفق شود از مانع 1788 دلاری عبور کند، آستانه 1800 دلار و یک خط افقی که در ماه آگوست و اوایل دسامبر مشخص شده است، نزدیک به 1810 دلار، ممکن است روند صعودی بیشتر فلز گرانبها را محدود کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-rebound-needs-validation-from-1-788-and-us-inflation-202212130349

روند: نزولی بیشتر مورد انتظار است

قیمت طلا پس از تایید الگوی نمودار نزولی گوه ای صعودی یک ماهه برای فراخوانی خریداران تلاش می کند. با انجام این کار، فلز زرد پس از بیشترین کاهش از 5 دسامبر روز قبل، از پایین ترین سطح هفتگی خود جهش کرد.

از طرف دیگر، نوسان اواخر نوامبر نزدیک به 1763 دلار و بالاترین قیمت اکتبر، نزدیک به 1730 دلار، می تواند فروشندگان کوتاه مدت طلا را در طول سقوط تئوری پیش بینی شده به سمت سطح 1690 دلار جذب کند.

در همین راستا، چاپ های ضعیف هفته گذشته از شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) نیز به تورم ملایم تر ایالات متحده اشاره کرد، اما شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) و همچنین PMI خدمات ISM ایالات متحده و انتظارات تورمی از نظرسنجی UoM، چاپ های محکم تر از CPI ایالات متحده را پیشنهاد کرد.

با به تصویر کشیدن حال و هوا، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری ایالات متحده اولین زیان روزانه را در چهار مورد حدود 3.59% و 4.36% به ترتیب نشان می دهد در حالی که S&P 500 Futures با وجود بسته شدن قوی وال استریت در روز دوشنبه، زیان ملایم نزدیک به 4020 را چاپ می کند. . لازم به ذکر است که قیمت نفت بهبود یافت و شاخص دلار آمریکا (DXY) کاهش یافت اما معامله گران در کل محتاط هستند.

در جاهای دیگر، خوش بینی پیرامون حذف تدریجی سیاست Covid صفر توسط چین نیز به خریداران XAU/USD کمک می کند. به گفته رویترز، دولت شهر شانگهای روز دوشنبه اعلام کرد که از روز سه شنبه، 13 دسامبر، همه مناطق را “در معرض خطر ابتلا به کووید” قرار نمی دهد. اوایل روز دوشنبه، مقامات چینی اعلام کردند که اپلیکیشن مورد استفاده برای ردیابی موارد کروناویروس را اواخر این هفته به صورت آفلاین دریافت خواهند کرد.